Forumnyheter:

Möjlighet för gäster att skriva inlägg har länge varit avstängt på grund av missbruk och spam, men i och med den nya forumprogramvaran är det nu påslaget igen. Se till att inte missbruka detta, för då kan det behöva stängas av igen.

Huvudmeny

Var Anna Nylén barn när hon dubbade?

Startat av Adam Larsson, 9 mars 2021 kl. 12:24:43

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Adam Larsson

Var Anna Nylén ett barn när hon dubbade?

Steffan Rudvall

#1
Citat från: Adam Larsson skrivet  9 mars 2021 kl. 12:24:43
Var Anna Nylén ett barn när hon dubbade?
Jag antar att hon var det då hon inte kunde komma tillbaks 2002 för tilllägsdubbningen av Bumbibjörnarna och vad jag vet så har hon bara dubbat barnroller.

Disneyfantasten

Citat från: Steffan Rudvall skrivet  9 mars 2021 kl. 12:26:51
Jag antar att hon var det då hon inte kunde komma tillbaks 2002 för tilllägsdubbningen av Bumbibjörnarna och vad jag vet så har hon bara dubbat barnroller.

Inte riktigt, hon dubbade en av sjöjungfruna i omdubbningen av Peter Pan och dessa karaktärer är mig veterligen tonåringar!  ;)

Steffan Rudvall

#3
Citat från: Disneyfantasten skrivet  9 mars 2021 kl. 12:33:07
Inte riktigt, hon dubbade en av sjöjungfruna i omdubbningen av Peter Pan och dessa karaktärer är mig veterligen tonåringar!  ;)
Det var dock några år efter hon började med Bumbibjörnarna. Förresten tycker jag att hon låter lite äldre i de två avsnitten dubbade 1995.

Erika

#4
Citat från: Steffan Rudvall skrivet  9 mars 2021 kl. 12:26:51
Jag antar att hon var det då hon inte kunde komma tillbaks 2002 för tilllägsdubbningen av Bumbibjörnarna och vad jag vet så har hon bara dubbat barnroller.

Vi var ett par stycken som misstänkte att hon och Anna Jacobsson (Topaz i Trollz) kunde vara samma person då de lät ganska lika, men ingen lyckades få en bekräftelse på att det verkligen var hon...

Det glömde jag bort att skriva, Trollz gick på tv 2005/2006 så det var ett gäng år efter bl. a. Bumbibjörnarna dubbades. Denna Anna Jacobsson var ganska lik Anna Nylén i rösten, den enda skillnaden var hon lät äldre... Varvid vi misstänkte att det kunde vara samma person, men bytt efternamn, men som sagt ingen lyckades lista ut om det verkligen var samma person...

Adam Larsson

Citat från: Erika skrivet  9 mars 2021 kl. 12:47:08
Vi var ett par stycken som misstänkte att hon och Anna Jacobsson (Topaz i Trollz) kunde vara samma person då de lät ganska lika, men ingen lyckades få en bekräftelse på att det verkligen var hon...
Kan man få röstprov?

Erika

Citat från: Adam Larsson skrivet  9 mars 2021 kl. 12:53:26
Kan man få röstprov?

Jag har tyvärr inget, och lyckades heller inte något svenskdubbat avsnitt på Youtube. Får hoppas någon annan har det.

Daniel Hofverberg

Citat från: Erika skrivet  9 mars 2021 kl. 12:47:08
Vi var ett par stycken som misstänkte att hon och Anna Jacobsson (Topaz i Trollz) kunde vara samma person då de lät ganska lika, men ingen lyckades få en bekräftelse på att det verkligen var hon...

Det glömde jag bort att skriva, Trollz gick på tv 2005/2006 så det var ett gäng år efter bl. a. Bumbibjörnarna dubbades. Denna Anna Jacobsson var ganska lik Anna Nylén i rösten, den enda skillnaden var hon lät äldre... Varvid vi misstänkte att det kunde vara samma person, men bytt efternamn, men som sagt ingen lyckades lista ut om det verkligen var samma person...
Svårt att säga - man hade behövt ha någon form av födelseår för att kunna våga dra någon lite säkrare slutsats...

Men oavsett om det är Anna Nylén eller inte, kan denna Anna Jacobsson tänkas vara samma skådespelerska som hade en av huvudrollerna i den klassiska svenska 1990-talsserien En fyra för tre...?

Det är i alla fall den enda med det namnet på IMDb, men det var alldeles för länge sedan jag såg En fyra för tre för att jag ska minnas hur hennes röst lät... :(

Mathilda Gustafsson

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet  9 mars 2021 kl. 13:11:40
Svårt att säga - man hade behövt ha någon form av födelseår för att kunna våga dra någon lite säkrare slutsats...

Men oavsett om det är Anna Nylén eller inte, kan denna Anna Jacobsson tänkas vara samma skådespelerska som hade en av huvudrollerna i den klassiska svenska 1990-talsserien En fyra för tre...?

Det är i alla fall den enda med det namnet på IMDb, men det var alldeles för länge sedan jag såg En fyra för tre för att jag ska minnas hur hennes röst lät... :(
Om det är samma person borde hon väl ha varit barn när hon dubbade i början av 90-talet.

Steffan Rudvall

Citat från: Erika skrivet  9 mars 2021 kl. 12:47:08
Vi var ett par stycken som misstänkte att hon och Anna Jacobsson (Topaz i Trollz) kunde vara samma person då de lät ganska lika, men ingen lyckades få en bekräftelse på att det verkligen var hon...

Det glömde jag bort att skriva, Trollz gick på tv 2005/2006 så det var ett gäng år efter bl. a. Bumbibjörnarna dubbades. Denna Anna Jacobsson var ganska lik Anna Nylén i rösten, den enda skillnaden var hon lät äldre... Varvid vi misstänkte att det kunde vara samma person, men bytt efternamn, men som sagt ingen lyckades lista ut om det verkligen var samma person...
KM Studio gjorde dubbningen och det är dem som anlitade Anna Nylén om rösterna är så lika så borde det vara samma Anna.

Disneyfantasten

Citat från: Steffan Rudvall skrivet  9 mars 2021 kl. 13:51:10
KM Studio gjorde dubbningen och det är dem som anlitade Anna Nylén om rösterna är så lika så borde det vara samma Anna.

Dessutom så brukar kvinnors röster sällan ändras så drastiskt på så pass kort tid...

Steffan Rudvall

Citat från: Disneyfantasten skrivet  9 mars 2021 kl. 13:53:59
Dessutom så brukar kvinnors röster sällan ändras så drastiskt på så pass kort tid...
Man började dubba Bumbibjörnarna i januari 1989 och Trollz dubbades 2005 där inte kort tid.

Disneyfantasten

Citat från: Steffan Rudvall skrivet  9 mars 2021 kl. 13:57:20
Man började dubba Bumbibjörnarna i januari 1989 och Trollz dubbades 2005 där inte kort tid.

Jo det är det, beroende på hur man ser det, Ariel Winter till exempel har varit Sofias röst i samtliga avsnitt 2012-2018 och kom tillbaka för att spela rollen igen i sista avsnittet av Elena Från Avalor 2020, nu kanske det inte är jämförbart då detta är originalversion men iallafall, jag VILL verkligen tro att Malva Goldmann också gjort rollen i samtliga sammanhang på svenska, inklusive sista Elena-avsnittet...

MOA

Citat från: Erika skrivet  9 mars 2021 kl. 12:47:08
Vi var ett par stycken som misstänkte att hon och Anna Jacobsson (Topaz i Trollz) kunde vara samma person då de lät ganska lika, men ingen lyckades få en bekräftelse på att det verkligen var hon...

Det glömde jag bort att skriva, Trollz gick på tv 2005/2006 så det var ett gäng år efter bl. a. Bumbibjörnarna dubbades. Denna Anna Jacobsson var ganska lik Anna Nylén i rösten, den enda skillnaden var hon lät äldre... Varvid vi misstänkte att det kunde vara samma person, men bytt efternamn, men som sagt ingen lyckades lista ut om det verkligen var samma person...
Ej & förväxla med filmen Trolls från 2016.
Hon kanske gifte sig & bytte namn till Jacobsson

gstone

[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.