Forumnyheter:

Då forumet använder sig av databasen Stop Forum Spam för att blockera kända spammare finns det en liten risk att oskyldiga drabbas av detta, som råkar ha samma IP-adress som kända spammare har haft. Om du är en av dem och inte lyckas att skriva inlägg på forumet, följ denna länk för att ta bort blockeringen, eller skicka e-post till med din IP-adress.

Huvudmeny

Stephan Karlsén

Startat av Mathilda Gustafsson, 11 oktober 2020 kl. 01:09:00

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Mathilda Gustafsson

Hur uttalar man Stephan Karlsén?

Adam Larsson


Elios

Citat från: Adam Larsson skrivet 11 oktober 2020 kl. 01:28:04Här kan du höra honom säga sitt namn

https://youtu.be/a9C6g1SFncg
Det var det jävligaste jag någonsin varit med om. Har iallaår sagt Stephan Kaarlsén. 

Elios

Jag hittade inte det ämnet jag skapade om hur man uttalar visa röstskådespelares namn. Så om det hittas så får ni självklart flytta det dit. Men jag undrar hur uttalar man Jan Mybrand!? ::) ::)

Sabelöga

Citat från: Elios skrivet 23 september 2022 kl. 00:45:16Det var det jävligaste jag någonsin varit med om. Har iallaår sagt Stephan Kaarlsén.
Vad trodde du att accenten var bra för?
Houba !

Elios

Citat från: Sabelöga skrivet 23 september 2022 kl. 02:11:47Vad trodde du att accenten var bra för?
Accent? Appostrof eller?
Jag vet inte men jag kommer nog fortfarande säga som jag alltid sagt det.  :P ::)

Sabelöga

Citat från: Elios skrivet 23 september 2022 kl. 03:24:02Accent? Appostrof eller?
Jag vet inte men jag kommer nog fortfarande säga som jag alltid sagt det.  :P ::)
Nej, jag menar accenten över é:et. Den betecknar ju att betoningen ligger på den vokalen precis som i ord som kafé, Linné, buffé, kvalité, osv. Visste du inte det?
Houba !

Elios

Citat från: Sabelöga skrivet 23 september 2022 kl. 12:11:29Nej, jag menar accenten över é:et. Den betecknar ju att betoningen ligger på den vokalen precis som i ord som kafé, Linné, buffé, kvalité, osv. Visste du inte det?
Ja jag tänkte mer Karl sén. Så som man säger Karl i vanliga fall.  ::) ::)

Sabelöga

Citat från: Elios skrivet 23 september 2022 kl. 14:44:32Ja jag tänkte mer Karl sén. Så som man säger Karl i vanliga fall.  ::) ::)
Ah, du tänkte så! Jo, det är väll mer begripligt, så skulle man ju kunna uttala det. Jag missförstod  :P
Houba !

Elios

Citat från: Sabelöga skrivet 23 september 2022 kl. 15:01:00Ah, du tänkte så! Jo, det är väll mer begripligt, så skulle man ju kunna uttala det. Jag missförstod  :P
Blev helt förvirrad. Hur har du sagt det då!?  ??? ???

Sabelöga

Citat från: Elios skrivet 24 september 2022 kl. 00:14:57Blev helt förvirrad. Hur har du sagt det då!?  ??? ???
Så som han stavar det, så som han uttalar det i videon  ???
Houba !