Forumnyheter:

Efter uppgradering av forumprogramvaran saknas vissa äldre bifogade filer just nu. Vi beklagar detta och arbetar med att lösa problemet.

Huvudmeny

Äventyrsdags med Finn och Jake på streaming?

Startat av Goliat, 25 juli 2021 kl. 20:45:04

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Goliat

Finns alla avsnitt någonstans av Äventyrsdags med Finn och Jake med svenskt tal?

För jag har inte lyckats finna avsnitten:


  • S04E03 Web Weirdos (Nät-skummisar)
  • S04E05 Return of the Nightosphere
  • S04E06 Daddy's Little Monster (Pappas lilla monster)
  • S04E12 Gotcha!
  • S04E13 Princess Cookie (Kakprinsessan)

  • S05E09 All Your Fault
  • S05E17 BMO Lost
  • S05E19 James Baxter the Horse

  • S06E01 Wake Up
  • S06E02 Escape from the Citadel
  • S06E04 The Tower
  • S06E06 Breeze
  • S06E24 Evergreen (Vintergrön)
  • S06E28 Mountain
  • S06E36 Boots
  • S06E37 Water Park Prank
  • S06E43 The Comet (Kometen)

Dessa vet jag saknas på HBO Nordic IAF.

dubbido

Jag undrar också detta, skulle vilja se hela serien igen, med den fantastiska svenska dubbningen. Har sett den tidigare via streaming från HBO Nordic, som jag inte längre har.

Jag ser att den ska finnas på HBO Max vilket jag antar ersatt HBO Nordic, men det är fortfarande med svenskt tal hoppas jag?
Ser att den också finns på Com Hem Play, men det verkar bara vara de första tre säsongerna?
Och på Amazon Prime, men det antar jag inte är med svenskt tal?
Och så tydligen på Cartoon Network som har en så oförståelig site så jag går helt vilse, men det kanske inte är streaming där utan bara tablå-TV?

Att det ska vara så himla svårt, eller så är det bara jag som behöver förstå lite bättre... :D

Tacksam för hjälp att hitta rätt i djungeln!

Goliat

Citat från: dubbido skrivet 30 december 2021 kl. 18:09:17
Jag undrar också detta, skulle vilja se hela serien igen, med den fantastiska svenska dubbningen. Har sett den tidigare via streaming från HBO Nordic, som jag inte längre har.

Jag ser att den ska finnas på HBO Max vilket jag antar ersatt HBO Nordic, men det är fortfarande med svenskt tal hoppas jag?
Ser att den också finns på Com Hem Play, men det verkar bara vara de första tre säsongerna?
Och på Amazon Prime, men det antar jag inte är med svenskt tal?
Och så tydligen på Cartoon Network som har en så oförståelig site så jag går helt vilse, men det kanske inte är streaming där utan bara tablå-TV?

Att det ska vara så himla svårt, eller så är det bara jag som behöver förstå lite bättre... :D

Tacksam för hjälp att hitta rätt i djungeln!

Amazon Sverige (Prime) har den inte alls. HBO Max har men saknar svenskt tal på ett par och saknar en massa. Har som tur var en del inspelningar men saknar dessa o vill se den komplett.

ComHem play kanske publicerar om man har kanalen Cartoon Network kanske? De var kopplade ett tag i början så. När det gick något så dök det upp om man hade kanalen som tillval.

dubbido

#3
Det som du har inspelat och som inte finns på HBO nu, var visades det när det begav sig?

Cartoon Network kanske? Det känns helt ovant med en kanal som inte har "play"-funktion. Men om man hade Cartoon Network så kanske alla avsnitt skulle passera till slut om man har tålamod tillräckligt länge och ställer något på att spela in?

gstone

[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.

dubbido

Citat från: Tecknad Film skrivet 30 december 2021 kl. 22:28:40
ComHem play kanske publicerar om man har kanalen Cartoon Network kanske? De var kopplade ett tag i början så. När det gick något så dök det upp om man hade kanalen som tillval.

Citat från: dubbido skrivet 30 december 2021 kl. 23:49:39
Cartoon Network kanske? Det känns helt ovant med en kanal som inte har "play"-funktion. Men om man hade Cartoon Network så kanske alla avsnitt skulle passera till slut om man har tålamod tillräckligt länge och ställer något på att spela in?

Det verkar som du säger, att ComHem Play har något slags synkning med Cartoon Network, så att man kan se några "aktuella" avsnitt streamat där.
Se https://www.comhemplay.se/program/SH016908740000%7C%7CSVOD%2CRTI%7C/aventyrsdags och klicka på "på TV" fliken.

Goliat

#6
Citat från: gstone skrivet 30 december 2021 kl. 23:53:34
Den här serien är inte så bra dubbade.

Den är för mig i perfektion, en av de bättre dubbningarna. Skulle aldrig kunna se den på engelska alls då man inte får inlevelse med karaktärerna annars.  8)

Citat från: dubbido skrivet 30 december 2021 kl. 23:49:39
Det som du har inspelat och som inte finns på HBO nu, var visades det när det begav sig?

Cartoon Network kanske? Det känns helt ovant med en kanal som inte har "play"-funktion. Men om man hade Cartoon Network så kanske alla avsnitt skulle passera till slut om man har tålamod tillräckligt länge och ställer något på att spela in?

Stämmer, även fått hjälp också från två till som spelat in. Tyvärr verkar det som att det är dessa som är kvar som saknas.

Citat från: dubbido skrivet 30 december 2021 kl. 23:58:59
Det verkar som du säger, att ComHem Play har något slags synkning med Cartoon Network, så att man kan se några "aktuella" avsnitt streamat där.
Se https://www.comhemplay.se/program/SH016908740000%7C%7CSVOD%2CRTI%7C/aventyrsdags och klicka på "på TV" fliken.

Jag har tyvärr inte möjlighet att skaffa ComHemplay alls på ett bra tag. Annars hade jag kunnat ha koll.

dubbido

Efter en hel del mer eller mindre lustiga äventyr hos olika innehållsleverantörer som jag knappt kan redogöra för så har jag hittat att några av de avsnitt du (Tecknad Film) listar faktiskt finns med svensk dubb. Om de finns tillgängliga för streaming just nu eller visas i ordinarie sändningar kan jag tyvärr inte säga.

Dessa har visats med svensk dubb på Cartoon Network:
S06E07 Food chain / Näringskedjan
S06E22 The Cooler / Kyla
S06E25 Astral Plane / Astralplanet

Jag hittade också denna sida som verkar relevant i sammanhanget:
https://adventuretime.fandom.com/wiki/Censorship_of_Adventure_Time


Goliat

Citat från: dubbido skrivet 20 januari 2022 kl. 16:47:47
Efter en hel del mer eller mindre lustiga äventyr hos olika innehållsleverantörer som jag knappt kan redogöra för så har jag hittat att några av de avsnitt du (Tecknad Film) listar faktiskt finns med svensk dubb. Om de finns tillgängliga för streaming just nu eller visas i ordinarie sändningar kan jag tyvärr inte säga.

Dessa har visats med svensk dubb på Cartoon Network:
S06E07 Food chain / Näringskedjan
S06E22 The Cooler / Kyla
S06E25 Astral Plane / Astralplanet

Jag hittade också denna sida som verkar relevant i sammanhanget:
https://adventuretime.fandom.com/wiki/Censorship_of_Adventure_Time

Jag tror nästan att alla har dubbats. Jag följde serien slaviskt. Det saknas massor av avsnitt på de andra säsongerna också på HBO Max också. Jag försöker samla ihop alla för att kunna se den komplett.

Hoppas att de dyker upp på HBO Max eller annan streamingtjänst. Eller om någon vill dela med sig.

Goliat

#9
Ska uppdatera lite.

EDIT: Uppdaterat de som saknas med svenskt tal just nu.

dubbido

Citat från: Goliat skrivet 25 januari 2022 kl. 12:20:36Ska uppdatera lite.

EDIT: Uppdaterat de som saknas med svenskt tal just nu.
En liten uppdatering här med. Jag kan verifiera att det ser precis likadant ut för mig som för dig.

Och ett tillägg angående censuren. Jag jämfört längden på de "bästa" svenska versionerna och de "bästa" engelskspråkiga jag kunnat hitta och det är tyvärr många svenska avsnitt som är rejält kortare än sin engelska motsvarighet. Det är förstås justerat för FPS-skillnad (23.976/25). Även om vi ignorerar de avsnitt som är mindre än 3 sekunder kortare i svensk version så är det nästan 100 avsnitt som är kortare i svensk version. 57 avsnitt är mer än 10 sekunder kortare och 37 är mer än 20 sekunder kortare. Å andra sidan finns det också ganska många svenska som är längre än de engelska. 28 st är mer än 3 sekunder längre, och det finns 4 avsnitt som är ca 10 sekunder längre och ett (Spökprinsessan / Ghost Princess) som är 24 sekunder längre i den svenska versionen än i den engelska. Förmodligen finns det någonstans(!) längre engelska versioner att hitta även av dessa avsnitt, men exv Ghost Princess har vad jag förstått helt slutat visas.
 äventyrsdags längdskillnad.PNG

gstone

[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.

Disneyfantasten

Citat från: gstone skrivet  1 oktober 2022 kl. 22:08:26Jag gillar kroks röst.

Inte jag, faktum är att hans prestation som Kapten Krok och även Pumbaa ingår i min "topp 10 värsta svenska dubbnings-insatser i Disney-media någonsin genom tiderna"; tillsammans med bl.a. Inga Tidblad som Pinocchio, m.fl. men absolut värst är E.H. Brochmann som Kalle Anka.

gstone

Citat från: Disneyfantasten skrivet  1 oktober 2022 kl. 22:16:32Inte jag, faktum är att hans prestation som Kapten Krok och även Pumbaa ingår i min "topp 10 värsta svenska dubbnings-insatser i Disney-media någonsin genom tiderna"; tillsammans med bl.a. Inga Tidblad som Pinocchio, m.fl. men absolut värst är E.H. Brochmann som Kalle Anka.
Du får vi var övenens om att inte vara överens. ;)
[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.

Disneyfantasten

Citat från: gstone skrivet  1 oktober 2022 kl. 22:27:35Du får vi var övenens om att inte vara överens. ;)

Jag tycker dock att Gustav Levin är bra i en rad andra roller han gjort, t.ex. i Bilar 3, Lexi och Lottie Tvillingdetektiverna, m.fl.