Forumnyheter:

Möjlighet för gäster att skriva inlägg har länge varit avstängt på grund av missbruk och spam, men i och med den nya forumprogramvaran är det nu påslaget igen. Se till att inte missbruka detta, för då kan det behöva stängas av igen.

Huvudmeny

Den trevliga och positiva tråden!

Startat av Adam Larsson, 25 februari 2022 kl. 21:31:04

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

MOA

Citat från: BPS skrivet  1 juli 2024 kl. 00:15:02Göran Persson är nog den enda statsministern i hela världen som har dansat med en antropomorfisk ko i public service.

Jag skrev på Google Översätt för 6 år sedan att Göran Persson är en gammal onanist(Fråga inte)

MOA

gstone

[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.

Daniel Hofverberg

Citat från: gstone skrivet  2 juli 2024 kl. 19:11:20Imorgon ska jag se Dumma Mej 4
Har den premiär redan imorgon...? Jag trodde faktiskt att det var först till helgen...

Nåja, jag hinner ändå inte se den en vardag när jag jobbar, så det får vänta till lördag eller söndag oavsett vilket.

Simon Axelsson

"You got any cats?" - Alf in regards to what he eats

Daniel Hofverberg

Citat från: Simon Axelsson skrivet  2 juli 2024 kl. 23:27:25Jajamen. Även jag ska se den då.
Pinsamt av mig, det har jag tydligen helt missat - jag måste vara alldeles för stressad på jobbet, om jag helt har missat det... :(

Jag ser nu att den svenskdubbade föreställningen i Skellefteå imorgon är nästan fullsatt. Nåja, i mitt fall hade det inte gjort någon skillnad, då jag ändå inte hade haft tid eller kunnat slappna av tillräckligt för att njuta av filmen förrän till helgen.

gstone

Citat från: Steffan Rudvall skrivet  1 juli 2024 kl. 00:20:08Som lärare måste jag säga jag inte alls håller med om hans politiska beslut och fulspel från tiden då han var skolminister. Jag måste dock säga att det är vågat av honom att bjuda på sig själv så där.
Är Göran Person höger eller vänster ?
[[George]]

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]

BPS

Citat från: gstone skrivet  3 juli 2024 kl. 09:25:58Är Göran Person höger eller vänster ?
Har du någon gång hört talas om en Socialdemokratisk skolminister, finansminister, partiledare och statsminister som är höger?

Daniel Hofverberg

Citat från: BPS skrivet  3 juli 2024 kl. 11:31:25Har du någon gång hört talas om en Socialdemokratisk skolminister, finansminister, partiledare och statsminister som är höger?
Givetvis inte höger i traditionell mening, men däremot är ju olika socialdemokrater olika inriktade mellan vänster och mitten, då Socialdemokraterna har ett ganska stort spann - där vissa medlemmar kan placeras strax höger om Vänsterpartiet och andra nära mitten på en vänster/höger-skala.

Där är min högst personliga tolkning att Göran Persson började ganska långt åt vänster, och övergick under årens lopp till att komma närmare mitten; och var när han avgick närmare mitten. Det påverkas ju dock mycket av regeringens inriktningar, där socialdemokratiska regeringar de senaste decennierna sakta förflyttat sig mer åt mitten, vilket inleddes långt innan Januariavtalet men blev kanske ännu mer påtagligt då, så det behöver inte nödvändigtvis reflektera Görans personliga åsikter i frågan.

Edit: Förtydligat en mening, som jag nu insåg kunde misstolkas. /Daniel

gstone

Citat från: BPS skrivet  3 juli 2024 kl. 11:31:25Har du någon gång hört talas om en Socialdemokratisk skolminister, finansminister, partiledare och statsminister som är höger?
Jag vat barn då😒

om jag äns va4 född ❗️
[[George]]

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]

BPS

Citat från: gstone skrivet  3 juli 2024 kl. 12:53:20Jag vat barn då😒

om jag äns va4 född ❗️
Vad är det för logik? Man måste inte ha varit född för att veta. "Jag var inte född 1945 så jag vet ingenting om vad som hände"... ::)

gstone

Citat från: BPS skrivet  3 juli 2024 kl. 12:55:55Vad är det för logik? Man måste inte ha varit född för att veta. "Jag var inte född 1945 så jag vet ingenting om vad som hände"... ::)
sluta vara spydig :-\
[[George]]

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]

MOA

Citat från: BPS skrivet  3 juli 2024 kl. 12:55:55Vad är det för logik? Man måste inte ha varit född för att veta. "Jag var inte född 1945 så jag vet ingenting om vad som hände"... ::)
Ingen av oss här var det, morfar var 16, mormor var 10 & farmor & farfar var 15. Nu är hälften döda

gstone

[[George]]

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]