Forumnyheter:

Möjlighet för gäster att skriva inlägg har länge varit avstängt på grund av missbruk och spam, men i och med den nya forumprogramvaran är det nu påslaget igen. Se till att inte missbruka detta, för då kan det behöva stängas av igen.

Huvudmeny

Konstgjorda DVD/Bluray samt dubbnings-ljudklipp

Startat av Disneyfantasten, 25 augusti 2023 kl. 23:35:51

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Disneyfantasten

Jag kom inte på vilken tråd jag skulle skriva detta i och startar därför ett nytt ämne där vi kan ta upp sådana diskussioner.

Daniel har - om jag inte missminner mig - gjort en egen Dumbo-DVD men både 1972 & 1996-års dubbningar som alternativa ljudspår, det finns en hel del personer - däribland jag - som också skulle vilka ha en sådan var.

Skulle det också kunna gå att få sådana utgåvor med varenda Disneyklassiker (alltså där man kan välja mellan samtliga svenska dubbningar per film)? (men för min del är det allra allra viktigast med just Dumbo)

(ser man till den italienska DVD-utgåvan av Peter Pan till exempel så har DVD-utgåvan inkluderat båda de italienska dubbningarna)

Till samtliga Disneyklassiker är det alltid bäst att bilda sig konkreta uppfattningar till samtliga svenska dubbningar per film.

Dessutom så skulle det vara trevligt med konstgjorda DVD-utgåvor av en rad filmer som saknar svenska DVD-utgåvor, däribland Brisby och NIMHs Hemlighet, Änglahund, Rock-A-Doodle, Pingvinen och Lyckostenen, Ferngully Den Sista Regnskogen, och många, många flera.

Samlaren

Jag håller med dig. Men just med några Disney orginaldubbningar så var väll visa filmer censorerade eller om de censorerades efter. 

Men hade också viljat höra alla dubbningar.