Forumnyheter:

Gmail har under ett par månaders tid blockerat Dubbningshemsidans e-postmeddelanden, men det ska nu vara löst. Om du missat viktiga e-postmeddelanden under denna tid, kontakta webbmastern på så löser vi allt.

Huvudmeny

Tradera ovanligheter

Startat av Jonas9881, 25 februari 2024 kl. 00:16:18

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

gstone

Citat från: Jonas9881 skrivet 22 maj 2024 kl. 14:57:47Varför ska du svara isåfall?  ;D

Det är nog många som har sett frågan men likaväl där inte vet svaret, men du väljer att svara ändå även om du inte vet svaret på frågan.  :D
Jag la ju upp original inlägget om auktinen.
[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.

Jonas9881

Citat från: gstone skrivet 22 maj 2024 kl. 14:59:40Jag la ju upp original inlägget om auktinen.
Ja det gjorde du, men det kan ju tyckas konstigt ändå.

Kanske därav du har 25 690 inlägg och genomsnitt 8.390 inlägg per dag. Som förmodligen är top 5 skulle jag gissa på i hela forumet.
"Vissa anser att dom har någon typ av ensamrätt till material och att det ej ska spridas. Men vi anser annorlunda. Detta är väl vad fildelning handlar om att kunna spela in material alla är uppväxta under olika tidsperioder och har inte haft samma möjligheter"
Förkortat citat från en annan användare

gstone

Citat från: Jonas9881 skrivet 22 maj 2024 kl. 15:52:41Kanske därav du har 25 690 inlägg och genomsnitt 8.390 inlägg per dag. Som förmodligen är top 5 skulle jag gissa på i hela forumet.
Jag känner mig smickrad 😁❤️👍
[[George]]

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]

Scoobydoofan1

Sök på Tradera efter Familjen Flinta, Justice League, Avatar Den Siste Luftbändaren, Batman The Animated Series, Snobben, Prinsen av Egypten/Josef Drömmarnas Konung och andra eftertraktade DVD utgåvor och det är mycket svårare och praktisktaget omöjligt att hitta dom nämnda DVD utgåvorna. Dom finns praktisktaget inte, särskild om andra vill köpa dom DVD utgåvorna.

Jonas9881

Citat från: Scoobydoofan1 skrivet 28 maj 2024 kl. 08:42:58Sök på Tradera efter Familjen Flinta, Justice League, Avatar Den Siste Luftbändaren, Batman The Animated Series, Snobben, Prinsen av Egypten/Josef Drömmarnas Konung och andra eftertraktade DVD utgåvor och det är mycket svårare och praktisktaget omöjligt att hitta dom nämnda DVD utgåvorna. Dom finns praktisktaget inte, särskild om andra vill köpa dom DVD utgåvorna.
Men är detta inte dvd:en till Avatar Den siste luftbändaren?
https://www.tradera.com/sv/item/130113/632598304/avatar-bok-1-3-hela-anime-serien-svenskt-tal

Visst asdyr, men bör vara rätt iallafall.
"Vissa anser att dom har någon typ av ensamrätt till material och att det ej ska spridas. Men vi anser annorlunda. Detta är väl vad fildelning handlar om att kunna spela in material alla är uppväxta under olika tidsperioder och har inte haft samma möjligheter"
Förkortat citat från en annan användare

Steffan Rudvall

Citat från: Jonas9881 skrivet 28 maj 2024 kl. 09:07:53Men är detta inte dvd:en till Avatar Den siste luftbändaren?
https://www.tradera.com/sv/item/130113/632598304/avatar-bok-1-3-hela-anime-serien-svenskt-tal

Intressant att de kallar den för anime serie...

Scoobydoofan1

Citat från: Steffan Rudvall skrivet 28 maj 2024 kl. 09:14:58Intressant att de kallar den för anime serie...
Stilen av animation är baserad på det från Japan, man kunde väl räkna Avatar Den Siste Luftbändaren som ett kärleksbrev det är om man vill tänkta så eller? Inte bara det utan det var ett bra val från Nickelodeon att fortsätta med serien och att den är utgiven på DVD i Norden.

gstone

Citat från: Jonas9881 skrivet 28 maj 2024 kl. 09:07:53Men är detta inte dvd:en till Avatar Den siste luftbändaren?

Ska jag betala så mycket för en serie som går att streama ⁉️😂😂

Tror du jag är galen 😄😏
[[George]]

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]

Daniel Hofverberg

Citat från: gstone skrivet 28 maj 2024 kl. 09:56:54Ska jag betala så mycket för en serie som går att streama ⁉️😂😂

Tror du jag är galen 😄😏
Jag håller med att 900 kr helt klart är överpriser för sådana DVD-boxar - och inget jättestort behov av att ha serien fysiskt så länge som den finns kvar på Viaplay...

gstone

[[George]]

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]

gstone

[[George]]

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]

MOA

Citat från: gstone skrivet 19 juni 2024 kl. 10:44:17Två ovanligheter

Tryggare kan ingen vara | Köp på Tradera (636348632)

Strawberry Shortcake - hyrfilm VHS - Vestron Ba.. | Köp på Tradera (636346658)
Heter hon seriöst Strawberry Shortcake i den dubbningen? Hennes svenska namn är ju Jordgubbs Lisa
Om någon får tag på filmen kan ni ladda upp den på archive.org, vill verkligen se den

gstone

Citat från: MOA skrivet 19 juni 2024 kl. 11:07:50Heter hon seriöst Strawberry Shortcake i den dubbningen? Hennes svenska namn är ju Jordgubbs Lisa

Det namn hade nog inte kommits på i sverige än när VHSn kom ut.
[[George]]

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]

gstone

[[George]]

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]

Daniel Hofverberg

Citat från: gstone skrivet  6 juli 2024 kl. 01:27:48https://www.tradera.com/item/302153/637842266/bongo-och-musse-och-bonstjalken-ovanlig-vhs

https://www.tradera.com/item/302153/637842106/tre-caballeros-vhs-ovanlig

https://www.tradera.com/item/302154/637840891/snobben-pask-friends-forever-dvd-sallsynta-
Inga fantastiska priser, dock. Framförallt Tre Caballeros och Bongo och Musse och bönstjälken tycker jag är i saftigaste laget med auktioner med ett utgångsbud på 500 kr...

Att sen auktioner kan gå väldigt högt, även med ett väldigt lågt utgångsbud, är ju en annan femma; men att ha mage att sätta ett utgångsbud på 500 kr är i mina ögon väldigt högt.

De två Snobben-DVD:erna hade ju däremot ett fast Köp nu-pris, och det blir en helt annan femma då man kan lita på att faktiskt få filmerna för det priset - även om 430 kr långt ifrån är billigt, så är det väl i alla fall inte helt oskäligt för två sedan länge utgångna DVD-filmer.