Forumnyheter:

Möjlighet för gäster att skriva inlägg har länge varit avstängt på grund av missbruk och spam, men i och med den nya forumprogramvaran är det nu påslaget igen. Se till att inte missbruka detta, för då kan det behöva stängas av igen.

Huvudmeny

Tomas Norström (1956-2021)

Startat av Elios, 3 oktober 2021 kl. 17:51:25

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Elios

Vår kära skådespelare som slog igenom i Pistvakt Tomas Norström har gått bort. För oss yngre känner vi nog allra mest igen honom som Polismästaren i LasseMajas Detektivbyrå där han hjälpte dem att fånga skurkar.
Detta gör mig oerhört ledsen då man verkligen sett upp till honom och man verkligen älskat hans roller i dem filmerna och serierna som han har varit med i.
Vila i frid!  :'( :'( :'( :'(

Erika

Håller med om han var en bra skådespelare. Vila frid.  :'(

Steffan Rudvall

Mycket synd, tänkte faktiskt på honom så sent som igår. Må han Vila i frid...

MOA


Daniel Hofverberg

Väldigt sorgligt att höra - Tomas Norström var en mycket bra skådespelare... :'( Särskilt var han bra i LasseMajas detektivbyrå och Jägarna, plus vissa mindre roller här och var - i Pistvakt tyckte jag faktiskt inte han spelade särskilt märkvärdigt, men det berodde kanske mer på rollen än på skådespelarprestationen i sig...

Frågan är vad som kommer hända med kommande filmer av LasseMajas detektivbyrå...? Han var ju trots allt med i en sådan så sent som ifjol, så kommer samma roll att tas över av annan skådespelare eller ska de hitta på något upplägg så att det inte längre finns någon Polismästare i traditionell bemärkelse...?

Steffan Rudvall

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet  3 oktober 2021 kl. 22:14:36
Väldigt sorgligt att höra - Tomas Norström var en mycket bra skådespelare... :'( Särskilt var han bra i LasseMajas detektivbyrå och Jägarna, plus vissa mindre roller här och var - i Pistvakt tyckte jag faktiskt inte han spelade särskilt märkvärdigt, men det berodde kanske mer på rollen än på skådespelarprestationen i sig...

Frågan är vad som kommer hända med kommande filmer av LasseMajas detektivbyrå...? Han var ju trots allt med i en sådan så sent som ifjol, så kommer samma roll att tas över av annan skådespelare eller ska de hitta på något upplägg så att det inte längre finns någon Polismästare i traditionell bemärkelse...?
Anders Jansson har spelat polismästaren i C More serien så han kanske tar över rollen.

TonyTonka

Vila i frid, polismästarn.  :'(

Minns honom också som Banan-Boris i Bert tv-serien.
https://djtonytheking.wordpress.com/ - Min blogg
(bloggen uppdateras senast: 2022-01-30)

Äntligen tillbaka på bloggen! :D