Forumnyheter:

Möjlighet för gäster att skriva inlägg har länge varit avstängt på grund av missbruk och spam, men i och med den nya forumprogramvaran är det nu påslaget igen. Se till att inte missbruka detta, för då kan det behöva stängas av igen.

Huvudmeny

Gnälltråden

Startat av Erika, 28 april 2020 kl. 14:21:29

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

gstone

Jag är irriterad på att jag inte kan se  Awkwafina Is Nora from Queens.
[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.

Steffan Rudvall

Citat från: Scoobydoofan1 skrivet 27 november 2021 kl. 21:27:49
Det är väldigt irriterande och dom finns överallt på youtube vilket är jobbigt. Finns ett par reklamer där man måste vänta 5 sekunder för att skippa eller så kan man inte skippa dom 30 sekunder reklamer.
En gång fick jag en 1 timmes dokumentär som Youtube reklam.

Daniel Hofverberg

Citat från: gstone skrivet 27 november 2021 kl. 21:31:11
Jag är irriterad på att jag inte kan se  Awkwafina Is Nora from Queens.
Varför kan du inte det? Hela säsong 1 och 2 av Awkwafina is Nora from Queens finns ju på Paramount+ i de nordiska länderna. :)

gstone

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet 27 november 2021 kl. 21:37:42
Varför kan du inte det? Hela säsong 1 och 2 av Awkwafina is Nora from Queens finns ju på Paramount+ i de nordiska länderna. :)

Jag har inte  Paramount+ :'(

Men jag vill gärna se Awkwafina is Nora from Queens.
[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.

MOA

Citat från: Steffan Rudvall skrivet 27 november 2021 kl. 21:32:00
En gång fick jag en 1 timmes dokumentär som Youtube reklam.
Ja sånt finns också men de e nog int så vanligt

Daniel Hofverberg

Citat från: gstone skrivet 27 november 2021 kl. 22:20:09
Jag har inte  Paramount+ :'(

Men jag vill gärna se Awkwafina is Nora from Queens.
Hur hade du då tänkt dig att se på Rumble, som du ju skrivit ett dussintal inlägg om, och verkar närmast besatt av att få fram credits till...? Det är ju ändå på Paramount+, så då måste du ju hursomhelst skaffa Paramount+ för att kunna se på den filmen...

Det betyder ju inte att man måste abonnera "för evigt", utan det räcker ju att abonnera i en eller två månader tills man har hunnit se allt man finner intressant.

Skokaka

Jag är uttråkad de senaste dagarna och jag har tyvärr ett hjärnspöke. Tyckte att det passade in här...

gstone

[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.

Disneyfantasten

#458
Citat från: gstone skrivet 25 januari 2022 kl. 23:03:21
Dvärgarna ska ta bort :(

Ja, alla de där kontroversiella åsikterna börjar minsann gå mig på nedverna, allt det där envisa klagandet på våld, vapen, tobak, alkohol, kråkor, indianer, siameskatter, orangutang-dräkter, svarta personer, stereotypa skildringar, terror, döden och nu dvärgar...

Lilla My

Citat från: Disneyfantasten skrivet 25 januari 2022 kl. 23:07:16
Ja, alla de där kontroversiella åsikterna börjar minsann gå mig på nedverna, allt det där envisa klagandet på våld, vapen, tobak, alkohol, kråkor, indianer, siameskatter, orangutang-dräkter, svarta personer, stereotypa skildringar, terror, döden och nu dvärgar...

Ärligt talat? DU är trött på det?

gstone

Citat från: Lilla My skrivet 26 januari 2022 kl. 17:01:21
Ärligt talat? DU är trött på det?

Det har han rätt vara.

Dom förstör ju Disney >:(

[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.

Lilla My

#461
Citat från: gstone skrivet 26 januari 2022 kl. 17:18:22
Det har han rätt vara.

Dom förstör ju Disney >:(

Nej. Det är ingen som förstör någonting.

Att man blir trött på att världen förändras så att fler minoriteter får sina röster hörda bevisar bara på hur bekväm man är i det gamla som funnits och bevisar att man är privilegiad nog att inte ha råkat ut för något av de diskriminationer som funnits i åratals och åter åratals år i filmvärlden och underhållningsbranschen. Att saker klipps bort, varnas för och ändras beror på att miljontals röster har sagt "det här är fel".

Jag kommer fortfarande ihåg när folk började ifrågasätta hela grejen om att män som uppenbarligen ser ut som män men som klär ut sig till kvinnor och beter sig överdrivet feminint och "kärring"-aktigt - och jisses vilket bakslag det blev. "Det är ju kul!?" - "Det har alltid varit tradition" (i vissa revyer etc.) - "Det är en klassiker" - "Skärp er!"

Eller som den gången en transperson faktiskt fick utrymme som mer än bara ett kul gag? Som mer än bara "va!? en kvinna med penis?? //svimmingsskämt" - Som en faktiskt person? Hur många år tog det?

De gamla skämten med män som klär ut sig i kvinnokläder, rasistiska skämt om svarta med stora läppar, kvinnor som beter sig ynkligt bara för att de är kvinnor och övriga stereotyper som beter sig på ett nedlåtande sätt (för att de inte har något annat fucking VAL när filmen gjordes) FINNS FORTFARANDE KVAR. Det finns att se. Men vi kan ju fortfarande försöka göra världen till en lite bättre plats för kommande generationer så inte fler växer upp som jag och trodde att n-ordet var helt okej fram tills jag var 12 bara för att min släkt var snedvridet och tyckte att "men så har vi alltid sagt?"

Om något så förstör Disney för sig själva för att de fortfarande år 2022 är fega nog att ha en öppet homosexuell person i sina filmer som inte är en biroll, samt att de fortfarande satsar på att göra live action-filmer bara för att det tjänar pengar istället för att lägga lite hjärta bakom nya idéer som Encanto lite oftare.

(Är för övrigt trött som fan på den här diskussionen så kommer inte ens läsa igenom vad jag skrivit så ta det med en nypa salt för jag är så trött på det här.....)

TonyTonka

Jag vill gnälla på mig själv för att jag råkade paja mina glasögon, så att jag nu måste betala typ 800 spänn för ett par nya, mindre än ett år efter att jag tvingades köpa nya glasögon för att jag råkade tappa de jag hade i havet. xD

https://djtonytheking.wordpress.com/ - Min blogg
(bloggen uppdateras senast: 2022-01-30)

Äntligen tillbaka på bloggen! :D

Disneyfantasten

Citat från: TonyTonka skrivet 21 februari 2022 kl. 16:39:09
Jag vill gnälla på mig själv för att jag råkade paja mina glasögon, så att jag nu måste betala typ 800 spänn för ett par nya, mindre än ett år efter att jag tvingades köpa nya glasögon för att jag råkade tappa de jag hade i havet. xD

Fråga; hur nära havet gick du egentligen? (det är viktigt att glasögonen sitter ordentligt på ansiktet)

TonyTonka

Citat från: Disneyfantasten skrivet 21 februari 2022 kl. 16:48:15
Fråga; hur nära havet gick du egentligen? (det är viktigt att glasögonen sitter ordentligt på ansiktet)

Jag var i havet och badade, men hade glömt ta av mig glasögonen, till råga på allt så satt de ganska dåligt, då jag har en ovana att klia mig i ögonen utan att ta av mig glasögonen, tyvärr.

Som tur är har jag dock ett par gamla glasögon som ändå duger fram tills att jag får mina nya, men de är inte riktigt lika bra som de jag har nu, de är trots allt typ 5-6 år gamla.
https://djtonytheking.wordpress.com/ - Min blogg
(bloggen uppdateras senast: 2022-01-30)

Äntligen tillbaka på bloggen! :D