Forumnyheter:

Möjlighet för gäster att skriva inlägg har länge varit avstängt på grund av missbruk och spam, men i och med den nya forumprogramvaran är det nu påslaget igen. Se till att inte missbruka detta, för då kan det behöva stängas av igen.

Huvudmeny

Önskedubb Sailor Moon Crystal

Startat av Samlaren, 15 december 2018 kl. 19:53:34

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Samlaren

Jag har sett på den här nya Sailor Moon serien


Men om det skulle finnas en svensk dubb vilka skulle göra rösterna?


Så här skulle min dubblista se ut

Usagi Tsukino - Mimmi Sanden
Luna - Emma Iggelström eller vad hon heter
Artemis - Morgan Alling

de andra rösterna är svårare men namnen på karaktäerna ska inte bytas ut.

Richardo

Det kommer INTE att ske, tyvärr, eftersom anime inte är populärt i Sverige.

Framförallt inte nu när Bonniers har avslutat all verksamhet rörande anime i Sverige.

Samlaren

Men undra om Netflix kan göra dubbning på Animie (Jag föredrar dock orginal alltså Japanska med svenska eller engelska undertexter

Daniel Hofverberg

Citat från: Samlaren skrivet 18 december 2018 kl. 13:23:26
Men undra om Netflix kan göra dubbning på Animie (Jag föredrar dock orginal alltså Japanska med svenska eller engelska undertexter
Visst kan de det - det har hänt i några fall att Netflix beställt dubbningar av animeserier.

Tyvärr tror jag dock inte det är särskilt sannolikt att vare sig Netflix eller någon TV-kanal kommer att köpa in Sailor Moon Crystal, med tanke på att det var så många år sedan "gamla" Sailor Moon (d.v.s. 1990-talsserien) senast sändes i Sverige så att den serien i mångt och mycket börjar vara bortglömd - och utan att spela på den seriens popularitet, så blir det nog svårt att hävda att intresset kommer att vara tillräckligt för den nya serien.

Än så länge finns i alla fall Sailor Moon Crystal inte på Netflix någonstans i världen (såvitt jag kan se), och de äldre serierna verkar inte heller finnas någonstans i världen - det enda som finns på Netflix är filmerna från 1990-talet, och även dem finns bara på Netflix i Japan.

Att Netflix skulle kosta på inköp speciellt för Skandinavien av en sådan här serie kan vi nog glömma, så enda möjligheten att Sailor Moon Crystal kommer hit är nog om Netflix ändå köper in serien för ett antal andra länder...