Forumnyheter:

Gmail har under ett par månaders tid blockerat Dubbningshemsidans e-postmeddelanden, men det ska nu vara löst. Om du missat viktiga e-postmeddelanden under denna tid, kontakta webbmastern på så löser vi allt.

Huvudmeny

Skådespelare som skulle passa en viss roll

Startat av Gustav Jonsson, 15 juni 2020 kl. 23:03:53

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Skokaka

Citat från: Disneyfantasten skrivet Igår kl. 09:34:06Då ska vi se...

Pernilla Wahlgren och Louise Raeder för att jag skrivit in andra tjej-skådespelare vilket båda också spelats av i verkligheten, likaså Pernilla Wahlgren med sin Sandy-röst och Louise Raeder för att jag tidigare hade med henne som Puff och båda dubbats av Monica Forsberg?

Olof Thunberg för att han dubbar Butter och båda gjorts av Pinto Colvig?

(nu har ju Olof Thunberg en mörkare röst, men eftersom han sköter alltsammans i Bamse alltså både berättandet och alla rollfigurer så är det förstås möjligt att han kunnat göra likadant med Bror Duktig)

(märkte förresten att jag hade skrivit fel i hastigheten och egentligen menade Bror Duktig)

Björn Bengtsson för att han dubbade Herr Varg i Tuffa Gänget och båda karaktärerna både heter och är vargar?

Eddie Hultén för att han spelat barnkaraktärer? (som till exempel Lillefot i film 10-12 och titelkaraktären i 2005-års Kalle och Chokladfabriken)
Tja, Pernilla och Louise var egentligen gamla idéer från mig. Men jag antar att de kunde funka om dessa var anledningarna. Förresten, du menar väl ändå Piff?

Ja, det är därför. Plus så är båda de mer seriösa utav dvärgarna och grisarna. Och Olof har ju en ljusare röst till exempel som Lille Skutt, som enligt mig låter lite lik Bert-Åke Varg. Om man är en bra imitatör så kunde vad som helst nästan vara möjligt, så detsamma gäller väl Olof, som sagt.

Och det var väl JAG som skrev "Bror Hurtig" när jag menade Bror Duktig.😅

Ja, Herr Varg säger även att han ska föreställa Stora Stygga Vargen. Förresten, plus så var Björn Bengtsson även Döden från Mästerkatten 2 och Jimmy Crystal från Sing 2. Utav dessa så är Herr Varg förresten den enda utav vargarna som är en hjälte, även om han är en ex-skurk och var en del utav stereotypen att vargar brukar ses som skurkar. Men eftersom Björn var tre vargar i rad för inte så länge sedan så kunde han vara kanske en bra ersättare till denna vargen, också.

Och ja, det är ju uppenbart det där med Eddie Hultén. ;)

Skokaka

Citat från: Disneyfantasten skrivet Igår kl. 09:38:31Okej, då ska vi se...

Fru Jumbo för att jag hade med andra Verna Felton karaktärer i mitt inlägg?

Fievel för att jag hade med pojk-karaktärer i mitt inlägg? (troligtvis också för att både han och Blunder dubbats av Samuel Elers-Svensson)

Micke för att jag hade med Blunder i mitt inlägg?

Kron för att jag hade med Sebastian i mitt inlägg och båda gjorts av Samuel E. Wright?

Timon för att jag hade med Sebastian i mitt inlägg och båda dubbats av Anders Öjebo?

Mullvaden för att jag hade med Glader i mitt inlägg och båda gjorts av Otis Harlan?

Bianca för att jag hade med Duchess i mitt inlägg och båda gjorts av Eva Gabor? (samt Margareta Sjödin på svenska)

Då är jag nyfiken: hur kom du på resten?
Ja, men dock angående Timon så var det för att Krister St. Hill var Preed från Titan A.E., och båda spelades utav Nathan Lane. 

Douglas Westlund som Den hornkrönte: Eftersom du hade med både Grundel och Guanan som förslag, och då tänkte jag på Den hornkrönte. Guanan har sen dubbats utav Gunnar Ernblad, och han skulle passa både som Grundel (eftersom de delar en svensk röst) och den onda kungen, eftersom han kan göra skurkar låta läskiga, bra inlevelse. Detsamma kunde då kanske gälla Douglas... 

Christer Banck som Taurus Bulba: Eftersom du bara hade med Carface som ett förslag, och jag kommer ihåg om att du tyckte att Carface låter som Ingemar Carlehed. 

Och Elisabeth Grönqvist som Jane Jetson: Eftersom du bara hade med Tant Dete som ett förslag, och Janet Waldo har spelat henne vid ett tillfälle, som också är rösten till Jane.

Skokaka

Carin Swensson:
Amelia Gabble 

Lena Ewert:
Madame Adelaide Bonfamille 

Nils Hallberg:
Tweedledee och Tweedledum 

Asta Bolin:
Änkan Kanin 

Birgitta Alm:
Kängu 

Bengt Blomgren:
Peter Pan 

Lena Granhagen:
Bianca 

Ragnar Arvidsson: (Du kanske menar Arvedson?) 
Baloo 

Göran Eskils:
Berättaren från Peter Pan 

(Vänta nu lite... Den här gången så är det nio skådespelare istället för tio... :o)

Skokaka

Citat från: Skokaka skrivet Igår kl. 23:08:04Ja, men dock angående Timon så var det för att Krister St. Hill var Preed från Titan A.E., och båda spelades utav Nathan Lane.

Douglas Westlund som Den hornkrönte: Eftersom du hade med både Grundel och Guanan som förslag, och då tänkte jag på Den hornkrönte. Guanan har sen dubbats utav Gunnar Ernblad, och han skulle passa både som Grundel (eftersom de delar en svensk röst) och den onda kungen, eftersom han kan göra skurkar låta läskiga, bra inlevelse. Detsamma kunde då kanske gälla Douglas...

Christer Banck som Taurus Bulba: Eftersom du bara hade med Carface som ett förslag, och jag kommer ihåg om att du tyckte att Carface låter som Ingemar Carlehed.

Och Elisabeth Grönqvist som Jane Jetson: Eftersom du bara hade med Tant Dete som ett förslag, och Janet Waldo har spelat henne vid ett tillfälle, som också är rösten till Jane.
Just det, ja, Jan Koldenius kunde ju också passa som Den hornkrönte, Grundel och Guanan, vilket också fick mig att tro att Douglas kunde göra det, också.