Forumnyheter:

Efter uppgradering av forumprogramvaran saknas vissa äldre bifogade filer just nu. Vi beklagar detta och arbetar med att lösa problemet.

Huvudmeny

Den modiga lilla brödrosten (The Brave Little Toaster)

Startat av MOA, 14 juli 2022 kl. 14:31:30

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

MOA

Citat från: MB skrivet 14 maj 2024 kl. 22:43:11Jag var så nyfiken på hur de lät så jag frågade MrKirby92 och jag fick länkar till båda.
OhHhhhh! Tänker inte skriva något nu

Daniel Hofverberg

Jag sätter på uppladdningen av den tredje filmen när jag går och lägger mig - jag har nämligen så långsamt internet och det tar upp så mycket bandbredd, så att jag knappt kan göra något medan uppladdningen pågår. :)

MOA

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet 15 maj 2024 kl. 01:20:51Jag sätter på uppladdningen av den tredje filmen när jag går och lägger mig - jag har nämligen så långsamt internet och det tar upp så mycket bandbredd, så att jag knappt kan göra något medan uppladdningen pågår. :)
Någon särskild anledning? Hoppas att inte spelarn hänger sig igen

Daniel Hofverberg

Nu är Den lilla brödrostens resa till Mars uppladdad och klar. :)
https://archive.org/details/den-lilla-brodrostens-resa-till-mars-svenskt-tal

Citat från: MOA skrivet 15 maj 2024 kl. 10:32:37Någon särskild anledning? Hoppas att inte spelarn hänger sig igen
Anledningen är bara att jag inte har snabbare bredband än så - särskilt uppladdningshastigheten är dålig, som gör att det blir svårt att göra något annat på internet medan jag laddar upp något, då hela bandbredden går åt till uppladdningen.

MOA

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet 15 maj 2024 kl. 15:01:16Nu är Den lilla brödrostens resa till Mars uppladdad och klar. :)
Anledningen är bara att jag inte har snabbare bredband än så - särskilt uppladdningshastigheten är dålig, som gör att det blir svårt att göra något annat på internet medan jag laddar upp något, då hela bandbredden går åt till uppladdningen.
Tittar på den imorn då jag redan sett en film ikväll & inte på archive.org

MOA

Handlingen om att hörapparatens tvillingbrorsa var fast på Mars i 60 år kommer från ingenstans. Brödrosten hör hemma på jorden, Tinselina var bäst för att hon offrade sig men när Robbie hittar henne i soptunnan blir hon fixad. Filmen slutade bra vid jul & ett bra slut på filmserien, annars hade det nog gått överstyr. 
Bäst av allt var att kunde se hela filmen utan något hängde sig. Detta är ingen film jag vill se igen

Jonas9881

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet 15 maj 2024 kl. 01:20:51Jag sätter på uppladdningen av den tredje filmen när jag går och lägger mig - jag har nämligen så långsamt internet och det tar upp så mycket bandbredd, så att jag knappt kan göra något medan uppladdningen pågår. :)
Hade du bara 2 filmer av Den modiga lilla brödrosten?

Då du skriver "tredje" kan man tro att du har lagt ut 3 stycken.

Den som saknas är från 1987, inget som du också har?
https://www.imdb.com/title/tt0092695/?ref_=nv_sr_srsg_0_tt_3_nm_0_q_Den%2520lilla%2520br%25C3%25B6drosten
"Vissa anser att dom har någon typ av ensamrätt till material och att det ej ska spridas. Men vi anser annorlunda. Detta är väl vad fildelning handlar om att kunna spela in material alla är uppväxta under olika tidsperioder och har inte haft samma möjligheter"
Förkortat citat från en annan användare

Steffan Rudvall

Citat från: Jonas9881 skrivet 18 maj 2024 kl. 09:21:37Hade du bara 2 filmer av Den modiga lilla brödrosten?

Då du skriver "tredje" kan man tro att du har lagt ut 3 stycken.

Den som saknas är från 1987, inget som du också har?
https://www.imdb.com/title/tt0092695/?ref_=nv_sr_srsg_0_tt_3_nm_0_q_Den%2520lilla%2520br%25C3%25B6drosten
Den saknas inte, det är originalfilmen men vi har haft en diskussion tidigare i tråden om det varit okej att ladda upp den då den faktiskt släpptes på DVD i Sverige.

BPS

Citat från: Steffan Rudvall skrivet 18 maj 2024 kl. 10:12:36Den saknas inte, det är originalfilmen men vi har haft en diskussion tidigare i tråden om det varit okej att ladda upp den då den faktiskt släpptes på DVD i Sverige.
Men den filmen finns också uppladdad på Internet Archive med svenskt tal flera stycken uppladdningar faktiskt.

Här är en:

https://archive.org/details/den-modiga-lilla-brodrosten-1989

Jonas9881

Citat från: Steffan Rudvall skrivet 18 maj 2024 kl. 10:12:36Den saknas inte, det är originalfilmen men vi har haft en diskussion tidigare i tråden om det varit okej att ladda upp den då den faktiskt släpptes på DVD i Sverige.
Så ni har alltså bestämt att ni inte ska lägga ut filmen från 1987?

Vad jag ser så har bara Daniel lagt ut filmen från 1997 och 1998. Men om du menar att det inte var okej att lägga ut den så förstår jag nu anledningen till att jag inte hittar den.
"Vissa anser att dom har någon typ av ensamrätt till material och att det ej ska spridas. Men vi anser annorlunda. Detta är väl vad fildelning handlar om att kunna spela in material alla är uppväxta under olika tidsperioder och har inte haft samma möjligheter"

Steffan Rudvall

Citat från: Jonas9881 skrivet 18 maj 2024 kl. 17:38:40Så ni har alltså bestämt att ni inte ska lägga ut filmen från 1987?

Vad jag ser så har bara Daniel lagt ut filmen från 1997 och 1998. Men om du menar att det inte var okej att lägga ut den så förstår jag nu anledningen till att jag inte hittar den.
Den finns uppladdad där som BPS sa men inte av någon från forumet. De två uppföljarna som Daniel har lagt upp har endast visats på TV i Sverige och är därför mycket mer ovanliga än den första filmen som finns på DVD.

Jonas9881

Citat från: Steffan Rudvall skrivet 18 maj 2024 kl. 17:49:30Den finns uppladdad där som BPS sa men inte av någon från forumet. De två uppföljarna som Daniel har lagt upp har endast visats på TV i Sverige och är därför mycket mer ovanliga än den första filmen som finns på DVD.
Jaså, men kan bli förvirrande när uppladdaren skriver årtalet 1989 när den egentligen är ifrån 1987 enligt denna källa: https://www.imdb.com/title/tt0092695/?ref_=nv_sr_srsg_0_tt_3_nm_0_q_Den%2520lilla%2520br%25C3%25B6drosten

Men då vet jag nu att årtalet som uppladdaren nämner inte är rätt utan att det är den filmen från 1987.

Gen Võski

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet 15 maj 2024 kl. 15:01:16Now The Little Toaster's Journey to Mars is uploaded and ready. :)
The reason is just that I don't have faster broadband than that - especially the upload speed is bad, which makes it difficult to do something else on the internet while I'm uploading something, as the entire bandwidth is used for the upload.
Do you
Know for sure If you have the Swedish subtitled version That aired on TV in 1994