Forumnyheter:

Gmail har under ett par månaders tid blockerat Dubbningshemsidans e-postmeddelanden, men det ska nu vara löst. Om du missat viktiga e-postmeddelanden under denna tid, kontakta webbmastern på så löser vi allt.

Huvudmeny

Den modiga lilla brödrosten (The Brave Little Toaster)

Startat av MOA, 14 juli 2022 kl. 14:31:30

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Daniel Hofverberg

Citat från: gstone skrivet 10 september 2023 kl. 10:36:46Varför kan man inte anta de ?
Därför att det finns eller har funnits tre dubbningsstudior i eller i närheten av Köpenhamn som dubbat till svenska - just nu är ju Supersonic CPH aktiva, och före det har (utöver Sun Studio) både Salut Audio/Video och Adaptor D&D dubbat väldigt mycket till svenska.

Salut var ju till och med sitt egna distributionsbolag, och är det enda företaget i Norden som både dubbat och distribuerat filmer själv - plus att de också spelade in och gav ut musikskivor och diverse annat. Så de hade många strängar på sin lyra, men gick ju tyvärr i konkurs 2010.

Den modiga lilla brödrosten var det ju som sagt Salut som dubbade.

MOA

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet 10 september 2023 kl. 11:28:53Därför att det finns eller har funnits tre dubbningsstudior i eller i närheten av Köpenhamn som dubbat till svenska - just nu är ju Supersonic CPH aktiva, och före det har (utöver Sun Studio) både Salut Audio/Video och Adaptor D&D dubbat väldigt mycket till svenska.

Salut var ju till och med sitt egna distributionsbolag, och är det enda företaget i Norden som både dubbat och distribuerat filmer själv - plus att de också spelade in och gav ut musikskivor och diverse annat. Så de hade många strängar på sin lyra, men gick ju tyvärr i konkurs 2010.

Den modiga lilla brödrosten var det ju som sagt Salut som dubbade.
Jag har aldrig hört talas om Supersonic CPH,Salut känner jag till men tänker bara på Sun Studio när de kommer till Köpenhamnsbaserade dubbningar
Ignorera mitt första inlägg i ämnet

Lillefot

Citat från: Steffan Rudvall skrivet  8 november 2023 kl. 21:15:59Ett fan av den här franchisen har lagt upp filmen med den svenska dubbningen på archive.org

https://archive.org/details/the-brave-little-toaster-1987-swedish-dub
Samma person har också lagt upp den finska dubbningen, om någon här skulle vara intresserad av den.
Om jag är en Apatosaurs.
Hur kan jag då vara här i Cenozoiska eran?
Kloning, teleportering, eller tur?
I alla fall, ni får ha en dino till äran

+ svensk Kapten Sabeltand-fantast och skaparen av I Wani Hug That Gator!s svenska översättning.

MOA

Citat från: Steffan Rudvall skrivet  8 november 2023 kl. 21:15:59Ett fan av den här franchisen har lagt upp filmen med den svenska dubbningen på archive.org

https://archive.org/details/the-brave-little-toaster-1987-swedish-dub
Hade blivit överlycklig om inte sett filmen på Viking men jag tar mig nog en titt på datorn

gstone

[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.

MOA

Citat från: gstone skrivet  9 november 2023 kl. 11:52:05Den finns på DVD !

Vore inte någon av uppföljarna bättre ?
Ja dom borde man helst se efter första filmen

Elios

Jag vill också se uppföljarna. Det var tider det.  ;D ;D ;D ;D

MOA

Citat från: Elios skrivet 10 november 2023 kl. 00:16:07Jag vill också se uppföljarna. Det var tider det.  ;D ;D ;D ;D
Ja dom har nog inte sänts på TV sen början av 2000-Talet,vad jag läst så har dom inte släppts på DVD eller VHS heller

Daniel Hofverberg

Jag håller med. Den första filmen har ju släppts på DVD, och även om den är utgången så bör den väl inte vara jättesvår att få tag i...?

Jag har de två uppföljarna med svenskt tal inspelade från TV1000. Jag borde ha digitaliserat dem en gång i tiden, då jag är nästan säker på att jag skickat kopior till Erika för röstidentifiering, men möjligen kan det finnas en viss risk att filerna kan finnas på hårddisken som inte fungerar. Jag ska kolla upp saken. :)

Erika

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet 10 november 2023 kl. 13:51:13Jag har de två uppföljarna med svenskt tal inspelade från TV1000. Jag borde ha digitaliserat dem en gång i tiden, då jag är nästan säker på att jag skickat kopior till Erika för röstidentifiering, men möjligen kan det finnas en viss risk att filerna kan finnas på hårddisken som inte fungerar. Jag ska kolla upp saken. :)
Kan skicka filerna till dig, om du inte hittar dem. :)

JD

Det hade varit underbart om det hade gått att få fram de andra två filmerna.
Har aldrig sett dem men ettan är ett kärt barndomsminne.

Roddan

Är det någon som har dubbningen till Den lilla brödrosten kommer till undsättning?

Kommer ihåg jag såg den när jag var liten med svensk tal flera gånger, kanske har den på VHS eller DVD inspelat sen man var liten.

Hittade också detta https://smdb.kb.se/catalog/id/000020604

Roddan

gstone

[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.