Forumnyheter:

Möjlighet för gäster att skriva inlägg har länge varit avstängt på grund av missbruk och spam, men i och med den nya forumprogramvaran är det nu påslaget igen. Se till att inte missbruka detta, för då kan det behöva stängas av igen.

Huvudmeny

Antz - Olika versioner på VHS och DVD/streaming?

Startat av Oskar, 4 augusti 2023 kl. 16:58:32

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

gstone

Citat från: Mathilda Gustafsson skrivet 16 april 2024 kl. 13:01:36Att Steve Kratz spelat in sina repliker på nytt behöver vi inte ifrågasätta men han bör ha gjort det innan premiären så därför kan inte en tidig version hamnat på VHS...
Jag menade som du sa jag bara uttrycket mig klumpigt 😓

Ursäkta 😥
[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.

DingoPictures2005

Har digitaliserat och slängt ihop dialog från vhs bandet som jag lovade.

Mathilda Gustafsson

Citat från: DingoPictures2005 skrivet 16 april 2024 kl. 14:17:39Har digitaliserat och slängt ihop dialog från vhs bandet som jag lovade.
Kan någon jämföra? Har den inte själv...

DingoPictures2005

Citat från: Mathilda Gustafsson skrivet 16 april 2024 kl. 14:32:44Kan någon jämföra? Har den inte själv...
@Daniel Hofverberg eller @Oscar Isaksson kanske kan jämföra?
Jag har inte sett filmen på dvd eller Streaming och jag har ingen dvd och jag har inte tillgång till att streama den, så jag kan tyvärr ej jämföra versionerna☹️.

Personligen så tror jag att Steve dubbade om filmen innan den släpptes på vhs eller bio.Tycker det känns orimligt att man dubbade om filmen för Dvd utgåvan när den kom.Visserligen så kan filmen ha blivit omdubbad nästan på direkten efter klagomål och att senare upplagor korrigerades, men känns mest troligt att filmen dubbades om när någon i Usa kontrollerade dubben innan den släpptes dvs att den första versionen aldrig använts på varken bio eller vhs som @Mathilda Gustafsson sa.

Daniel Hofverberg

Citat från: DingoPictures2005 skrivet 16 april 2024 kl. 14:35:36@Daniel Hofverberg eller @Oscar Isaksson kanske kan jämföra?
Jag har inte sett filmen på dvd eller Streaming och jag har ingen dvd och jag har inte tillgång till att streama den, så jag kan tyvärr ej jämföra versionerna☹️.

Personligen så tror jag att Steve dubbade om filmen innan den släpptes på vhs eller bio.Tycker det känns orimligt att man dubbade om filmen för Dvd utgåvan när den kom.Visserligen så kan filmen ha blivit omdubbad nästan på direkten efter klagomål och att senare upplagor korrigerades, men känns mest troligt att filmen dubbades om när någon i Usa kontrollerade dubben innan den släpptes dvs att den första versionen aldrig använts på varken bio eller vhs som @Mathilda Gustafsson sa.
Jag kan jämföra, så fort jag hinner. :)

Varifrån har du tagit replikerna i ljudklippet? Bara så att jag vet på ett hum ungefär var i filmen jag ska leta...

Jag tycker också det verkar mest sannolikt att den ursprungliga inspelningen aldrig användes, och att Linn helt enkelt minns fel, men det vore ju som sagt bra att vara säker på saken...

DingoPictures2005

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet 16 april 2024 kl. 15:22:11Jag kan jämföra, så fort jag hinner. :)

Varifrån har du tagit replikerna i ljudklippet? Bara så att jag vet på ett hum ungefär var i filmen jag ska leta...

Jag tycker också det verkar mest sannolikt att den ursprungliga inspelningen aldrig användes, och att Linn helt enkelt minns fel, men det vore ju som sagt bra att vara säker på saken...
Några är från början av filmen när Z nyss har tappat bollen.

Några är från Bala har blivit tillfångatagen.

Dom i slutet är från slutstriden i slutet av filmen.

Kan inte exakta tidkoder i huvudet men kollar upp det om du ej hittar scenerna.

MOA

Citat från: DingoPictures2005 skrivet 16 april 2024 kl. 14:17:39Har digitaliserat och slängt ihop dialog från vhs bandet som jag lovade.
Steve Kratz låter bra

gstone

[[George]]

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]

DingoPictures2005

Fick svar från Linn på Discord.
Hon kände igen dubben från barndomen i ljudklippen jag skickade så dom använde första dubben på vhs.
@Daniel Hofverberg 

gstone

Citat från: DingoPictures2005 skrivet 17 april 2024 kl. 22:53:45Fick svar från Linn på Discord.
Hon kände igen dubben från barndomen i ljudklippen jag skickade så dom använde första dubben på vhs.
@Daniel Hofverberg
Jag är fortfarande skeptisk ???
[[George]]

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]

Steffan Rudvall

Citat från: DingoPictures2005 skrivet 17 april 2024 kl. 22:53:45Fick svar från Linn på Discord.
@Daniel Hofverberg
Men det betyder ingenting att hon känner igen den  frågan är ju om det är samma version som finns på DVD och streaming.

gstone

Jag tänker försöka få fram Stuart Little VHS credits sjäkv.

Kan ta några månader ( möjligen år ) dock.
[[George]]

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]

DingoPictures2005

Citat från: gstone skrivet 18 april 2024 kl. 16:59:33Jag tänker försöka få fram Stuart Little VHS credits sjäkv.

Kan ta några månader ( möjligen år ) dock.
Den borde inte vara särskilt svår att hitta.
Dock finns redan credits listade på Dubbningshemsidan.

gstone

Citat från: DingoPictures2005 skrivet 18 april 2024 kl. 17:36:48Den borde inte vara särskilt svår att hitta.
Dock finns redan credits listade på Dubbningshemsidan.
Två credits som skiljer sig lite  ;)
[[George]]

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]

Steffan Rudvall

Citat från: gstone skrivet 18 april 2024 kl. 18:22:34Två credits som skiljer sig lite  ;)
Du tror det, men jag finner det konstigt om Daniels information kommer från distributörerna att det skulle stå något annat på vhs-utgåvan.