Forumnyheter:

Då forumet använder sig av databasen Stop Forum Spam för att blockera kända spammare finns det en liten risk att oskyldiga drabbas av detta, som råkar ha samma IP-adress som kända spammare har haft. Om du är en av dem och inte lyckas att skriva inlägg på forumet, följ denna länk för att ta bort blockeringen, eller skicka e-post till med din IP-adress.

Huvudmeny

Önska creditlistor

Startat av TonyTonka, 15 februari 2009 kl. 16:06:47

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Historielektions Soveren

Citat från: Oscar Isaksson skrivet 26 juli 2024 kl. 01:38:32Jag skulle vilja önska credits till Nickelodeonserien The Mighty B!
Den dubbades av KM (jag var med på ett hörn som walla och röst till strö-figurer i några avsnitt, men skulle bli förvånad om jag ens står med).
Du har dubbat? Det var en nyhet, hur kommer det sig? Verkar vara väldigt svårt att komma in i den branschen ju
En kille som ångrar att han sov på lektionerna

Daniel Hofverberg

Citat från: Oscar Isaksson skrivet 26 juli 2024 kl. 01:38:32Jag skulle vilja önska credits till Nickelodeonserien The Mighty B!
Den dubbades av KM (jag var med på ett hörn som walla och röst till strö-figurer i några avsnitt, men skulle bli förvånad om jag ens står med).
Absolut, jag kontaktar KM och frågar. :)

Intressant att du medverkat i en dubbning, och personligen skulle jag tro att du kommer stå med - för tydligen verkar KM Studio ha väldigt bra koll, då de tar fram dubbcredits automatiskt ur ett datoriserat system kopplat till deras digitala manus. Alltså borde alla som medverkat komma med bland "Övriga röster".

Som parentes kan jag nämna att enligt egen utsago innebär "Regissör" på creditlistor från KM Studio som regel den tekniker som spelat in flest antal repliker till dubbningen ifråga, då de nästan alltid använder sig av regisserande tekniker. I de fall de redan skrivit ihop manuella creditlistor händer det att den utsatta regissören är en aktivt vald person som de ansett vara den viktigaste av de regisserande teknikerna (exempelvis den som spelat in huvudrollen eller dylikt), men när de tar fram creditlistor "automatiskt" blir det per automatik den tekniker som spelat in flest andel repliker.

Citat från: Erika skrivet 25 juli 2024 kl. 19:29:19Önskar credits till Sirocco och vindarnas rike (Sirocco et le Royaume des courants d'air) som har svensk premiär 30 augusti.
Den distribueras tydligen av Njutafilms/Studio S, så det borde med största sannolikhet innebära att Nordic United gör dubbningen. Njutafilms har varit lite si och så med att svara på förfrågningar, och det är inte alltid de behagar sig att svara, men jag ska göra vad jag kan när det börjar närma sig: och om de inte svarar får jag kontakta Nordic United och fråga dem. :)

Men påminn mig gärna när det börjar närma sig premiär, typ ett par veckor innan premiären. Jag har ganska mycket framöver, då jag först reser till Polen nästa lördag i en vecka; sen jobbar som vanligt ett par dagar efter semestern och sen mellan den 14 och 16 augusti ska jag på den årliga konferensen i Stockholm med jobbet - det är alltså ungefär när jag kommer hem därifrån som det kan vara klokt att försöka kontakta distributören, och jag kan ha glömt bort det innan dess...

gstone

Jag visste inte att du dubbat 😮🤯❗️

jag trodde du bara var en vanlig dödlig 
[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.

gstone

Du råkar inte veta vem som spelar huvudkaraktären i The Mighty B! på svenska ?

är samma person som Gjälde på engelska  ;)
[[George]]

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]

gstone

Jag önskar credits till Jag och Nalle Puh.
[[George]]

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]

gstone

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet 26 juli 2024 kl. 02:09:38Absolut, jag kontaktar KM och frågar. :)

Intressant att du medverkat i en dubbning, och personligen skulle jag tro att du kommer stå med - för tydligen verkar KM Studio ha väldigt bra koll, då de tar fram dubbcredits automatiskt ur ett datoriserat system kopplat till deras digitala manus. Alltså borde alla som medverkat komma med bland "Övriga röster".

Jag skulle också gärna vilja ha credits till i The Mighty B! :D
[[George]]

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]

Daniel Hofverberg

Citat från: gstone skrivet 26 juli 2024 kl. 17:51:57Jag skulle också gärna vilja ha credits till i The Mighty B! :D
Jag mailar KM Studio under helgen, så får vi hoppas på snabbt svar, trots att det är semestertider.  :)

Något annat jag ska passa på att fråga KM om credits till? 

gstone

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet 26 juli 2024 kl. 21:12:28Något annat jag ska passa på att fråga KM om credits till?
Efter som jag inte vet vad har dubbat är det väldigt svårt att svara på 😅
[[George]]

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]

gstone

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet 26 juli 2024 kl. 21:12:28Jag mailar KM Studio under helgen, så får vi hoppas på snabbt svar, trots att det är semestertider.  :)

Du kan ju alltid fråga om Fairly Odder och Lugn i stormen: Stressade spioner eftersom dom dubbade Lugn i stormen serien och det KM röstskådespeler med i Fairly Odder, kan det ju hända att dom dubbade dessa.
[[George]]

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]

gstone

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet 26 juli 2024 kl. 21:12:28Jag mailar KM Studio under helgen, så får vi hoppas på snabbt svar, trots att det är semestertider.  :)

Eftersom som dom ofta dubbar för Nickelodeon , kan du ju fråga om det är dom som har dubbat Sten, Sax, Papper och fråga om credits till den 

[[George]]

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]

gstone

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet 26 juli 2024 kl. 21:12:28Något annat jag ska passa på att fråga KM om credits till?
Eftersom som dom ofta dubbar för Nickelodeon , kan du ju fråga om det är dom som har dubbat  Välkommen till huset Wayne ? Och så fall fråga om dom kan ge credits till den  ;)
[[George]]

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]

gstone

Välkommen till huset Wayne
Sten, Sax, Papper
The Fairly OddParents: Fairly Odder 
och Lugn i stormen: Stressade spioner
[[George]]

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]

Oscar Isaksson

Citat från: Historielektions Soveren skrivet 26 juli 2024 kl. 01:49:47Du har dubbat? Det var en nyhet, hur kommer det sig? Verkar vara väldigt svårt att komma in i den branschen ju
Ja, jag har dubbat lite till och från, inga stora saker. Det hände sig för jag besökt KM studio med jämna mellanrum.
Jag har inte direkt satsat på det hjärtat. Det är mer att jag kan göra det men är inte jätteroad av det. Så jag är utanför branschen och jobbar mest i garderoben, för att odla andra produktionskvaliteter som inte är framför mikrofonen.

Har även gjort live-dubbning för Stockholms filmfestival Junior. Det är inte riktigt samma sak som att gå in i en studio. Utan liknar mer lektordubbning som man gör direkt i salongen när filmen rullar, och det är en utmaning i sig.

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet 26 juli 2024 kl. 02:09:38Absolut, jag kontaktar KM och frågar. :)

Det är mer än en dubbning jag fått var med i. Men vilka det var är en annan fråga... Nu är detta väldigt längesen. Så det kan ha varit en sån gång då jag inte var inbokad, utan blev inslängd i båset för det behövdes en röst till för att fylla ut helt enkelt. Oftast när jag varit där så har teknikern frågat efter mitt namn och skrivit in det men inte alltid.
Hänt en gång att jag var inbokad och gjort ett röstprov för en karaktär i någon live-action serie. Annars har det varit mest strö.

Men det jag framför allt lärt mig när jag varit i studion. Är hur man kan regissera dubbning, där har teknikerna på KM varit väldigt bjussiga med sina kunskaper, tips och vägledning.

Citat från: gstone skrivet 26 juli 2024 kl. 12:26:09Jag visste inte att du dubbat 😮🤯❗️

jag trodde du bara var en vanlig dödlig
Jag känner mig rätt så dödlig ändå.;)

gstone

Fråga gärna om dubbade seriena

Välkommen till huset Wayne
Sten, Sax, Papper
The Fairly OddParents: Fairly Odder 
och Lugn i stormen: Stressade spioner
[[George]]

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]

gstone

Hoppas du får credits till The Mighty B! snart :)
[[George]]

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]