Forumnyheter:

Gmail har under ett par månaders tid blockerat Dubbningshemsidans e-postmeddelanden, men det ska nu vara löst. Om du missat viktiga e-postmeddelanden under denna tid, kontakta webbmastern på så löser vi allt.

Huvudmeny

Önska creditlistor

Startat av TonyTonka, 15 februari 2009 kl. 16:06:47

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Daniel Hofverberg

Citat från: gstone skrivet 30 juli 2024 kl. 22:57:59Hoppas du får credits till The Mighty B! snart :)
Jag har skickat mail, men det är ju semestertider nu så vi kan kanske inte förvänta oss alltför snabba svar - men åtminstone till runt mitten av augusti brukar väl de flesta anställda på företag i Sverige vara tillbaka från semestrarna, även om jag i och för sig inte vet hur just KM Studio/Plint gör. :)

gstone

Jag önskar credits till Knuckles  tv serien när den kommer till Sverige på lörsag !
[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.

BPS

Citat från: gstone skrivet 31 juli 2024 kl. 22:34:45Jag önskar credits till Knuckles  tv serien när den kommer till Sverige på lörsag !
Finns det någon källa på att den ska dubbas? Den har ju 15-årsgräns enligt den kommande dvd-utgåvan.

Daniel Hofverberg

Citat från: BPS skrivet 31 juli 2024 kl. 23:12:45Finns det någon källa på att den ska dubbas? Den har ju 15-årsgräns enligt den kommande dvd-utgåvan.
Det är dock en godtycklig åldersgräns som DVD-distributören har satt (d.v.s. ingen officiell åldersgräns från Statens Medieråd), så det behöver ju inte nödvändigtvis ha något samband med beslut som SkyShowtime tar om serien på streamingtjänsten - men jag håller med att det nog är lika sannolikt att Knuckles bara får textad originalversion i Norden.

Om nu inte @gstone har någon källa på att serien har dubbats till svenska...? På SkyShowtime står det såvitt jag kan se inte ett ord om tillgängliga ljudspår och textspår; bara att alla avsnitt släpps den 3/8.

Citat från: gstone skrivet 31 juli 2024 kl. 22:34:45Jag önskar credits till Knuckles  tv serien när den kommer till Sverige på lörsag !
Om serien nu har dubbats ska jag absolut försöka att få tag i SkyShowtime, men hittills har jag inte fått annat än "goddag yxskaft"-svar därifrån... :(

Vet man om vilken dubbningsstudio som gjort dubben kan det ju gå att få fram dubbcredits därifrån, men jag misstänker att en eventuell dubbning sannolikt gjorts av Iyuno (då det ofta verkar vara de som dubbat åt SkyShowtime); och i så fall lär det ju sannolikt vara kört den vägen.
(Är det en frilansregissör som regisserat brukar det ibland gå den vägen, men det lär ju inte vara så lätt att få fram vem som regisserat för att kunna veta var man ska vända sig - men om man känner igen någon av skådespelarna kanske man kan få tag i honom eller henne och på så sätt få reda på vem som regisserat och hos vilken studio)

gstone

Önskar att du skrev credits till Netflix serien En duktig flickas handbok i mord som kom idag på Netflix och var dubbade.
[[George]]

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]

Daniel Hofverberg

Citat från: gstone skrivet  1 augusti 2024 kl. 17:53:38Önskar att du skrev credits till Netflix serien En duktig flickas handbok i mord som kom idag på Netflix och var dubbade.
Jag har nu gått igenom och skrivit av alla dubbcredits till En duktig flickas handbok i mord. Tyvärr är den svenska rollistan inte lika utförlig som de flesta andra språk - bara en skärmbild med rollfigurer istället för två, och istället fler under "Övriga röster" - men då creditlistan är olika för varje avsnitt blev det sammantaget ändå hyfsat många rollfigurer med. :)

Jag har inte själv sett serien, men jämfört med Wikipedia innehåller rollistan nu alla rollfigurer under "Main", men bara fyra av rollfigurerna under "Recurring". Men några till kanske man kan komma fram till genom uteslutningsmetoden och röstidentifiering - Charlott Strandberg har ju exempelvis en ganska säregen röst, som man borde kunna känna igen; och så borde det väl i en ungdomsserie inte vara med så vansinnigt många rollfigurer i den åldern...?

Dubben är för övrigt gjord av Eurotroll, och verkar vara en mycket välgjord dubbning att döma av det lilla jag hittills sett. :)

Daniel Hofverberg

Citat från: gstone skrivet 24 juli 2024 kl. 18:58:14Det finns väldigt många ssrier på Netflix som alla heter Lego Friends

Önskar credits till dom som inte redan har. ;)
Efter lite letande och detektivarbete har jag hittat att några av Lego-serierna som finns på Netflix även finns på LEGOs nordiska webbsida och/eller på LEGOs YouTube-kanal - och där har dessa serier svensk bildversion, och lite mer utförliga credits. Tyvärr fortfarande bara röster i grupp, men i alla fall fler röster samt regisserande tekniker och översättare; och utifrån dessa är det heller inga problem att lista ut dubbningsstudion. De serier detta gäller, som nu ligger ute på sajten med de dubbcredits som jag kunnat hitta åt, är Lego Friends: Nästa kapitel, Lego Friends: Berättelser från Heartlake, Lego Dreamzzz och Lego City Adventures. :)

Då dessa serier även finns utlagt av LEGO på antingen deras webbsida eller YouTube-kanal, och en del av serierna också finns på Viaplay med samma dubbning (men på Viaplay helt utan dubbcredits), är dubbningarna tydligen inte beställda av Netflix som jag trott fram tills nu - så min bästa gissning är att det sannolikt är Lego System Aktieselskab/The Lego Group i Billund, Danmark som har beställt dubbningarna. Så jag ska göra ett försök och kontakta Lego direkt för att försöka få fram mer utförliga dubbcredits med vem som spelar respektive rollfigur - ärligt talat tror jag inte sannolikheten är så stor att få vettiga svar från Lego, men det är värt ett försök i alla fall...

Lego Friends: Tjejer på uppdrag har jag tills vidare hoppat över, då den serien inte har några studiocredits alls - inte ens på Legos webbsida med svensk bildversion finns ett ord om vare sig dubbningsstudio, regissör eller översättare; utan enbart skådespelare i grupp och ingenting annat. :(

gstone

Sylvanian Families: Den stora gåvojakten Kom idag på bio 

Jag önskar credits ?

Den släpptes av ett bolag jag aldrig hört talas om  :o
[[George]]

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]

Daniel Hofverberg

Citat från: gstone skrivet  2 augusti 2024 kl. 16:04:49Sylvanian Families: Den stora gåvojakten Kom idag på bio

Jag önskar credits ?

Den släpptes av ett bolag jag aldrig hört talas om :o
Har du verkligen aldrig hört talats om Noble Entertainment? De har släppt många filmer genom åren, både på DVD och bio.

Jag har tyvärr totalt glömt bort Sylvanian Families: Den stora gåvojakten, då det varit så kaotiskt här hemma de senaste veckorna, men ska försöka hinna maila till Noble Entertainment innan jag reser till Polen imorgon bitti. :)

gstone

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet  2 augusti 2024 kl. 17:40:04Har du verkligen aldrig hört talats om Noble Entertainment? De har släppt många filmer genom åren, både på DVD och bio.
Jo 💡❗️
Nu kommer jag ihåg 
jag väl medveten om Noble Entertainment

trode dock bara dom släppte filmer på DVD  :D
[[George]]

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]

gstone

Jag önskar credits till Are You Afraid of the Dark och School of Rock

KM har troligen dubbat båda
[[George]]

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]

gstone

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet  1 augusti 2024 kl. 01:36:02Det är dock en godtycklig åldersgräns som DVD-distributören har satt (d.v.s. ingen officiell åldersgräns från Statens Medieråd), så det behöver ju inte nödvändigtvis ha något samband med beslut som SkyShowtime tar om serien på streamingtjänsten - men jag håller med att det nog är lika sannolikt att Knuckles bara får textad originalversion i Norden.

Om nu inte @gstone har någon källa på att serien har dubbats till svenska...? På SkyShowtime står det såvitt jag kan se inte ett ord om tillgängliga ljudspår och textspår; bara att alla avsnitt släpps den 3/8.
Om serien nu har dubbats ska jag absolut försöka att få tag i SkyShowtime, men hittills har jag inte fått annat än "goddag yxskaft"-svar därifrån... :(

Vet man om vilken dubbningsstudio som gjort dubben kan det ju gå att få fram dubbcredits därifrån,
Nu är dagen här

begär credits till Knuckles ❗️
[[George]]

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]

Anders M Olsson

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet  1 augusti 2024 kl. 01:36:02Vet man om vilken dubbningsstudio som gjort dubben kan det ju gå att få fram dubbcredits därifrån, men jag misstänker att en eventuell dubbning sannolikt gjorts av Iyuno (då det ofta verkar vara de som dubbat åt SkyShowtime); och i så fall lär det ju sannolikt vara kört den vägen.
Knuckles verkar vara någon sorts fortsättning på, eller anknyta till, Sonic the Hedgehog.

Kan det tyda på att det är Eurotroll som har dubbat serien, liksom långfilmerna?

Tyvärr verkar det inte finnas några dubbningscredits i slutet på avsnitten.

gstone

Det finns en del Lego Sar Wats grejer på Disney Plus jag önskar credits till :)
[[George]]

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]

Oskar

Citat från: gstone skrivet  3 augusti 2024 kl. 10:12:59Nu är dagen här

begär credits till Knuckles ❗️
Tyvärr jag har inte sky showtime. Det är dålig inte vissa Creditlistan efter programmet eller film. Har du själv tillgång till sky showtime?