Forumnyheter:

Då forumet använder sig av databasen Stop Forum Spam för att blockera kända spammare finns det en liten risk att oskyldiga drabbas av detta, som råkar ha samma IP-adress som kända spammare har haft. Om du är en av dem och inte lyckas att skriva inlägg på forumet, följ denna länk för att ta bort blockeringen, eller skicka e-post till med din IP-adress.

Huvudmeny

Antz - Olika versioner på VHS och DVD/streaming?

Startat av Oskar, 4 augusti 2023 kl. 16:58:32

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

gstone

Citat från: Steffan Rudvall skrivet 18 april 2024 kl. 18:46:04Du tror det, men jag finner det konstigt om Daniels information kommer från distributörerna att det skulle stå något annat på vhs-utgåvan.
Det var inte det jag menade ! ::)
[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.

gstone

[[George]]

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]

Mathilda Gustafsson

Citat från: gstone skrivet 18 april 2024 kl. 18:54:26https://www.dubbningshemsidan.se/credits/stuart/
vs
https://www.dubbningshemsidan.se/recensioner/Stuart_Little/

Hoppas du fattar  ;)
Vi förstår vad du menar, men det bör ändå vara listan från distributören som stämmer det vill säga creditslistan och inte den i recensionen.

gstone

Citat från: Mathilda Gustafsson skrivet 18 april 2024 kl. 18:56:37Jag förstår vad du menar, men det bör ändå vara listan från distributören som stämmer det vill säga creditslistan och inte den i recensionen.
Kan inte skada att köpa Kassetten och kolla själv  ;)
[[George]]

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]

Daniel Hofverberg

Citat från: Steffan Rudvall skrivet 18 april 2024 kl. 16:44:06Men det betyder ingenting att hon känner igen den  frågan är ju om det är samma version som finns på DVD och streaming.
Precis, att Linn känner igen det säger ingenting alls - och utan att ha jämfört sida vid sida med DVD och streaming är det ganska ovidkommande efter så här många år. Inte för att vara respektlös mot Linn, men det är trots allt lätt för ens minne att spela en ett spratt; i synnerhet när det börjar ha gått decennier. :)

Citat från: gstone skrivet 17 april 2024 kl. 22:59:26Jag är fortfarande skeptisk ???
Jag är också skeptisk, då det som sagt känns oekonomiskt och opraktiskt att börja anlita mixtekniker för att mixa om filmen när den väl är färdigmixad - inte minst då dubben är inspelad i Stockholm men mixad i Köpenhamn, så att de alltså då måste ha fört över all dialog på nytt till Köpenhamn för att mixa om filmen... Varför skulle någon kund lägga ner så mycket tid och pengar för en direkt-till-VHS-produktion...?

Men som sagt, det är alltid bäst att kolla upp och jämföra, så är man helt säker på saken. Det har jag tyvärr inte hunnit än, men ska försöka ta mig tid att hitta åt replikerna i filmen på streaming (Antz finns på SkyShowtime) så fort som möjligt. :)

gstone

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet 18 april 2024 kl. 20:55:16?

Men som sagt, det är alltid bäst att kolla upp och jämföra, så är man helt säker på saken. Det har jag tyvärr inte hunnit än, men ska försöka ta mig tid att hitta åt replikerna i filmen på streaming (Antz finns på SkyShowtime) så fort som möjligt. :)
Särkilt eftersom anledningen ska vara att skurken "lätt för elak".

Att spendera så mycket tid och pengar i efterhand bara för att barn ska bli för rädda känns helt befängt 😄😅😒😏

Det verkar så orealistiskt 🙄
[[George]]

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]

DingoPictures2005

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet 18 april 2024 kl. 20:55:16Precis, att Linn känner igen det säger ingenting alls - och utan att ha jämfört sida vid sida med DVD och streaming är det ganska ovidkommande efter så här många år. Inte för att vara respektlös mot Linn, men det är trots allt lätt för ens minne att spela en ett spratt; i synnerhet när det börjar ha gått decennier. :)
Jag är också skeptisk, då det som sagt känns oekonomiskt och opraktiskt att börja anlita mixtekniker för att mixa om filmen när den väl är färdigmixad - inte minst då dubben är inspelad i Stockholm men mixad i Köpenhamn, så att de alltså då måste ha fört över all dialog på nytt till Köpenhamn för att mixa om filmen... Varför skulle någon kund lägga ner så mycket tid och pengar för en direkt-till-VHS-produktion...?

Antz gick dock på bio.
Är dock osäker på om dubben gjordes direkt till vhs eller om den blev biovisad?

Mathilda Gustafsson

Citat från: DingoPictures2005 skrivet 19 april 2024 kl. 13:15:20Antz gick dock på bio.
Är dock osäker på om dubben gjordes direkt till vhs eller om den blev biovisad?
Den hade inte svenskt tal på bio.

Daniel Hofverberg

Citat från: Mathilda Gustafsson skrivet 19 april 2024 kl. 13:18:36Den hade inte svenskt tal på bio.
Precis, på bio hade Antz engelskt tal och svensk text; och dubbningen gjordes för VHS.

Mathilda Gustafsson

Någon har lagt till det här med de olika versionerna som faktiskt fakta på Wikipedia kanske bäst att ta bort det

https://sv.m.wikipedia.org/wiki/Antz

gstone

Citat från: Mathilda Gustafsson skrivet 19 april 2024 kl. 13:20:03Någon har lagt till det här med de olika versionerna som faktiskt fakta på Wikipedia kanske bäst att ta bort det

Det vore nog bäst :D
[[George]]

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]

gstone

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet 19 april 2024 kl. 13:19:43Precis, på bio hade Antz engelskt tal och svensk text; och dubbningen gjordes för VHS.
Det verkar logisk då filmen är allt för barnvänlig.
[[George]]

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]

DingoPictures2005

Citat från: Mathilda Gustafsson skrivet 19 april 2024 kl. 13:20:03Någon har lagt till det här med de olika versionerna som faktiskt fakta på Wikipedia kanske bäst att ta bort det

Alla kan dock göra ändringar på Wikipedia, Fandom och liknande.
Detta är varför endel rumors och felaktig info finns på dessa sidor.
Har dock en kompis som hjälper mig att redigera ihop samma ljudklipp från dvd utgåvan.

DingoPictures2005

Fick denna av min kompis på Discord från dvd utgåvan.
Verkar som filmen blev omdubbad för dvd.
@Daniel Hofverberg 

Mathilda Gustafsson

Citat från: DingoPictures2005 skrivet 16 april 2024 kl. 14:17:39Har digitaliserat och slängt ihop dialog från vhs bandet som jag lovade.
Citat från: DingoPictures2005 skrivet 19 april 2024 kl. 14:01:25Fick denna av min kompis på Discord från dvd utgåvan.
Verkar som filmen blev omdubbad för dvd.
@Daniel Hofverberg
Okej, det där är olika tagningar. Då återstår frågan om hela filmen är omdubbad med exakt samma röster som Linn påstår eller om det bara är Steve som har spelat in sina repliker på nytt?