Forumnyheter:

Möjlighet för gäster att skriva inlägg har länge varit avstängt på grund av missbruk och spam, men i och med den nya forumprogramvaran är det nu påslaget igen. Se till att inte missbruka detta, för då kan det behöva stängas av igen.

Huvudmeny

Önska creditlistor

Startat av TonyTonka, 15 februari 2009 kl. 16:06:47

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 3 gäster tittar på detta ämne.

gstone

[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.

gstone

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet 13 juli 2024 kl. 20:47:26En isbjörn i New York finns ute på sajten sedan 2019. :)
https://www.dubbningshemsidan.se/credits/en-isbjorn-i-new-york/

Det här är uppföljaren En isbjörn i New York 2 – Nycklarna till kungarike ;)
[[George]]

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]

Daniel Hofverberg

Citat från: gstone skrivet 13 juli 2024 kl. 20:50:46Det här är uppföljaren En isbjörn i New York 2 – Nycklarna till kungarike ;)
Det verkar som att den blev bortglömd, då creditlistan saknade tekniker som jag ville kolla upp med KM Studio innan publicering; som sedan tydligen föll i glömska... :(

Men tills dess kommer här creditlistan från Scanbox för En isbjörn i New York 2. :)

gstone

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet 13 juli 2024 kl. 21:02:55Det verkar som att den blev bortglömd, då creditlistan saknade tekniker som jag ville kolla upp med KM Studio innan publicering; som sedan tydligen föll i glömska... :(

Men tills dess kommer här creditlistan från Scanbox för En isbjörn i New York 2. :)
Tack så mycket 
[[George]]

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]

gstone

Jag skulle älska om någon kunde hjälpa mig att identifiera rösterna i Mus i sitt eget hus

Själv skådespelarna som medverkar står ju på hemsidan men jag undrar verkligen vem som spelar vem   ;)
[[George]]

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]

gstone

Det finns väldigt många ssrier på Netflix som alla heter Lego Friends

Önskar credits till dom som inte redan har.
[[George]]

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]

gstone

Jag önskar credita till H2O tillsätt bara vatten.
[[George]]

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]

Daniel Hofverberg

Citat från: gstone skrivet 24 juli 2024 kl. 10:10:41Jag önskar credita till H2O tillsätt bara vatten.
Dubbcredits till H2O - Tillsätt bara vatten har funnits ute på sajten i flera år. :)
https://www.dubbningshemsidan.se/credits/h2o-tillsatt-bara-vatten/

Enda nackdelen är att jag inte lyckats ta reda på vem som översatt respektive avsnitt, då översättarna bara crediterats per säsong. Förvisso ingen dealbreaker, men likväl lite synd då jag gärna vill ha fördelningen av översättarna. Sen hade man säkert kunnat önska även mer detaljerad rollista, då det är ganska många som hamnat under "Övriga röster".

gstone

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet 24 juli 2024 kl. 18:27:57Dubbcredits till H2O - Tillsätt bara vatten har funnits ute på sajten i flera år. :)

Enda nackdelen är att jag inte lyckats ta reda på vem som översatt respektive avsnitt, då översättarna bara crediterats per säsong. Förvisso ingen dealbreaker, men likväl lite synd då jag gärna vill ha fördelningen av översättarna. Sen hade man säkert kunnat önska även mer detaljerad rollista, då det är ganska många som hamnat under "Övriga röster".
Det finns väldigt många ssrier på Netflix som alla heter Lego Friends

Önskar credits till dom som inte redan har. ;)
[[George]]

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]

gstone

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet 24 juli 2024 kl. 18:27:57Dubbcredits till H2O - Tillsätt bara vatten har funnits ute på sajten i flera år. :)

nu känner jag mig lite som en idiot :-[
[[George]]

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]

Daniel Hofverberg

Citat från: gstone skrivet 24 juli 2024 kl. 18:58:14Det finns väldigt många ssrier på Netflix som alla heter Lego Friends

Önskar credits till dom som inte redan har. ;)
Den enda serie som verkar ha någorlunda credits utsatt är Lego Friends: Nästa kapitel (LEGO Friends: The Next Chapter). Där står tyvärr bara röster i grupp, men däremot översättare, regisserande tekniker och dubbstudio.

I övriga fall står det antingen bara utsatt röster i grupp, eller också ingenting alls. Men då Lego Friends: Nästa kapitel dubbats av Iyuno - troligen hos gamla SDI Media - kan man väl förmoda att Iyuno sannolikt även dubbat resterande Lego Friends-serier; och i så fall går det ju tyvärr inte att få fram något därifrån. Och de gånger jag försökt att få svar från Netflix har jag i bästa fall fått "goddag yxskaft"-svar och i sämsta fall inget svar alls... :(

gstone

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet 25 juli 2024 kl. 02:15:09Den enda serie som verkar ha någorlunda credits utsatt är Lego Friends: Nästa kapitel (LEGO Friends: The Next Chapter). Där står tyvärr bara röster i grupp, men däremot översättare, regisserande tekniker och dubbstudio.

I övriga fall står det antingen bara utsatt röster i grupp, eller också ingenting alls. Men då Lego Friends: Nästa kapitel dubbats av Iyuno - troligen hos gamla SDI Media - kan man väl förmoda att Iyuno sannolikt även dubbat resterande Lego Friends-serier; och i så fall går det ju tyvärr inte att få fram något därifrån. Och de gånger jag försökt att få svar från Netflix har jag i bästa fall fått "goddag yxskaft"-svar och i sämsta fall inget svar alls... :(
tack för klargörandet
[[George]]

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]

Erika

Önskar credits till Sirocco och vindarnas rike (Sirocco et le Royaume des courants d'air) som har svensk premiär 30 augusti.

gstone

Citat från: Erika skrivet 25 juli 2024 kl. 19:29:19Önskar credits till Sirocco och vindarnas rike (Sirocco et le Royaume des courants d'air) som har svensk premiär 30 augusti.
jag hoppas ja kan se den :D
[[George]]

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]

Oscar Isaksson

Jag skulle vilja önska credits till Nickelodeonserien The Mighty B!
Den dubbades av KM (jag var med på ett hörn som walla och röst till strö-figurer i några avsnitt, men skulle bli förvånad om jag ens står med).