Forumnyheter:

Då forumet använder sig av databasen Stop Forum Spam för att blockera kända spammare finns det en liten risk att oskyldiga drabbas av detta, som råkar ha samma IP-adress som kända spammare har haft. Om du är en av dem och inte lyckas att skriva inlägg på forumet, följ denna länk för att ta bort blockeringen, eller skicka e-post till med din IP-adress.

Huvudmeny

Delvis frånvaro på grund av dödsfall

Startat av Daniel Hofverberg, 25 november 2021 kl. 20:49:23

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Daniel Hofverberg

På grund av dödsfall i släkten kommer jag inte vara lika aktiv här som vanligt, utan kommer bara titta in lite då och då.

Jag kommer heller inte kunna uppdatera sajten eller lägga ut recensioner eller creditlistor de närmaste dagarna, då jag helt enkelt inte klarar av att koncentrera mig på i stort sett någonting... :'(

Kort sagt kommer bara det mest nödvändiga att hända med Dubbningshemsidan, tills jag känner att jag kunnat skingra tankarna tillräckligt för att kunna fokusera på sajten. :(

JRL

Aj då, beklagar verkligen :( Det var tråkigt att höra. Med tanke på att jag själv förlorat inte mindre än två närstående under året är det inte svårt att förstå att fokus behöver ligga på annat ett tag.

Ta hand om dig, och tänk inte på oss eller på forumet just nu. Just nu måste du i första hand tänka på dig själv!

Steffan Rudvall

Du ska inte oroa dig för Dubbningshemsidan familjen och släkten är mycket viktigare.

Erika

Beklagar sorgen. :(

Som både JRL och Steffan skrev, ta hand om dig och tänk inte på forumet (vi håller koll på det åt dig) samt hemsidan - familj och släkt är mycket viktigare.

gstone

[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.

MOA

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet 25 november 2021 kl. 20:49:23
På grund av dödsfall i släkten kommer jag inte vara lika aktiv här som vanligt, utan kommer bara titta in lite då och då.

Jag kommer heller inte kunna uppdatera sajten eller lägga ut recensioner eller creditlistor de närmaste dagarna, då jag helt enkelt inte klarar av att koncentrera mig på i stort sett någonting... :'(

Kort sagt kommer bara det mest nödvändiga att hända med Dubbningshemsidan, tills jag känner att jag kunnat skingra tankarna tillräckligt för att kunna fokusera på sajten. :(
Vem e de nu som har dött? :'(

Adam

Glöm inte att tänka smart och kritiskt.
✌🤘

Scoobydoofan1

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet 25 november 2021 kl. 20:49:23
På grund av dödsfall i släkten kommer jag inte vara lika aktiv här som vanligt, utan kommer bara titta in lite då och då.

Jag kommer heller inte kunna uppdatera sajten eller lägga ut recensioner eller creditlistor de närmaste dagarna, då jag helt enkelt inte klarar av att koncentrera mig på i stort sett någonting... :'(

Kort sagt kommer bara det mest nödvändiga att hända med Dubbningshemsidan, tills jag känner att jag kunnat skingra tankarna tillräckligt för att kunna fokusera på sajten. :(
Beklagar sorgen Daniel. Ta din tid och gör vad som är bäst för dig.

Daniel Hofverberg


Disneyfantasten

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet 25 november 2021 kl. 22:49:32
Tack för visad förståelse, allihopa.
Min moster. :'(

Tack för svaret! (förlåt att jag är sen, visste inte vad jag skulle skriva)

Tack för att du informerar oss och tråkigt med din moster...

Jag förstår hur det känns, för min biologiska moster avled 1994 alltså två år innan jag föddes...

Min farmor gick bort december 2006 när jag bara var 10 år och den döden var överraskande...

Med farfar (som gick bort juni 2012) var det inte hemskt då man hade blivit förvarnad och i det här fallet var jag med på begravningen, detta var min första och hittills enda begravning...

Min biologiska morfar i Västindien (som jag dock inte träffade alltför ofta) gick bort januari-februari 2020...

Hey Arnold på svenska

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet 25 november 2021 kl. 22:49:32
Tack för visad förståelse, allihopa.
Min moster. :'(

Ta din tid.

Jag har redan under mitt liv förlorat min äldsta bror, farmor, farfar, mormor, morfar, gudmor, kusin och fler.
Lycka är när några kan skicka svenska avsnitts från Hey Arnold till mig.

https://www.dubbningshemsidan.se/forum/index.php?topic=12183.msg87048#msg87048

Goliat

#11
Jag beklagar sorgen Daniel. Ta all den tid du behöver. Det är svårt när någon nära går igenom sista delen av våra liv.
❤️

Jabberjaw

Alltid är det lika tråkigt när någon nära som man känner går bort... finns ingen quickfix eller lösning.
Men jag försöker att ha något fysiskt föremål runtomkring mig på personen i fråga. En tavla eller något annat bra minne från personen som man kan tända ett ljus för under helgen nu till exempel eller liknande.  :)  :(

Uppdateringar får ske när det finns tid och plats i livet. Ingenting som måste ske nu på stört oavsett vad det än må vara.
Kul att se att alla bryr sig om varandra dock det är en fin egenskap!

Simon Axelsson

"You got any cats?" - Alf in regards to what he eats

MOA

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet 25 november 2021 kl. 22:49:32
Tack för visad förståelse, allihopa.
Min moster. :'(
R.I.P Henne :'(
Citat från: Disneyfantasten skrivet 25 november 2021 kl. 23:00:58
Tack för svaret! (förlåt att jag är sen, visste inte vad jag skulle skriva)

Tack för att du informerar oss och tråkigt med din moster...

Jag förstår hur det känns, för min biologiska moster avled 1994 alltså två år innan jag föddes...

Min farmor gick bort december 2006 när jag bara var 10 år och den döden var överraskande...

Med farfar (som gick bort juni 2012) var det inte hemskt då man hade blivit förvarnad och i det här fallet var jag med på begravningen, detta var min första och hittills enda begravning...

Min biologiska morfar i Västindien (som jag dock inte träffade alltför ofta) gick bort januari-februari 2020...
Min morsa gick bort 2009 då jag var 5 år
Morfars brorsa gick bort 2012 & Morfars syrra gick bort 2019 vid 93 årsålder
I år gick Farfar bort vid 90 årsålder
Din farfar gick bort ungefär samma tid som Morfars brorsa

Alexander vdp

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet 25 november 2021 kl. 22:49:32
Tack för visad förståelse, allihopa.
Min moster. :'(
Vad tråkigt med döden alla går vidare nånstans

TonyTonka

https://djtonytheking.wordpress.com/ - Min blogg
(bloggen uppdateras senast: 2022-01-30)

Äntligen tillbaka på bloggen! :D

Igthorn

Beklagar sorgen Daniel. Tacksamt att du tog ork att meddela läget trots omständigheterna.

Styrkekramar och ta hand om dig!

Daniel Hofverberg

Citat från: Igthorn skrivet 29 november 2021 kl. 00:28:12
Tacksamt att du tog ork att meddela läget trots omständigheterna.
Det var så lite så.

Jag är som sagt fortfarande här då och då och svarar på inlägg efter behov. Däremot är jag alldeles för tankspridd för att orka med att tänka på recensioner, creditlistor och dylikt, så det får lov att vänta lite till. :(

Erik Friman

#19
Citat från: Daniel Hofverberg skrivet 25 november 2021 kl. 22:49:32
Min moster. :'(
Jag hade upplevt samma sätt för ett år sen och dessvärre var det min pappa, som egentligen dog i levercancer. Han hann bara fylla 69 år. Jag hade då fått hjälpa och ta hand om min mamma. Idag har vi båda det bra och fått sorgen läkt.

Sköt om dig.

gstone

Det är tråkigt när dåliga saker händer bra människor :'(

Och orättvist :(

Stackars Daniel.
[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.

Goliat

♥️♥️♥️♥️♥️

Sorg är svårt. En del som gått bort har man på något sätt kommit över, att man kan tänka på personen och glädjas över minnen.

Men det finns också personer som man börjar storgrina när man tänker på. Vi har även misst vår pälskling och den sorgen går inte alls över, hon var sin egna individ, speciell och just sig själv, det gör ont än idag och får gråtattacker och stor saknad. För mig är denna saknaden större än vad jag haft för många nära som gått bort, det är en enda människa som jag än idag har så stor saknad och inte klarar av att tänka på som funnits under hela mitt liv, den saknaden och sorgen är lika stor för vår pälskling.

Det finns en bra sida om sorg. Vill tipsa om denna för de som mist någon när och kär (även djur)

Sorg av husdjur
Fakta om sorg

gstone

[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.

Daniel Hofverberg

Nu har jag till råga på allt blivit ordentligt sjuk också, och är sängliggande med feber, snuva, halsont och huvudvärk. Troligen influensa, även om det möjligtvis kan vara Covid-19 också (dock mindre sannolikt, då jag förstås är fullvaccinerad). Så de närmaste dagarna kommer jag inte vara särskilt närvarande här, och inga uppdateringar kommer att ske. :(

Erika

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet  6 december 2021 kl. 19:12:57
Nu har jag till råga på allt blivit ordentligt sjuk också, och är sängliggande med feber, snuva, halsont och huvudvärk. Troligen influensa, även om det möjligtvis kan vara Covid-19 också (dock mindre sannolikt, då jag förstås är fullvaccinerad). Så de närmaste dagarna kommer jag inte vara särskilt närvarande här, och inga uppdateringar kommer att ske. :(

Rackarns otur. :(

Krya på dig, kommer hålla koll på forumet åt dig.

MOA

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet  6 december 2021 kl. 19:12:57
Nu har jag till råga på allt blivit ordentligt sjuk också, och är sängliggande med feber, snuva, halsont och huvudvärk. Troligen influensa, även om det möjligtvis kan vara Covid-19 också (dock mindre sannolikt, då jag förstås är fullvaccinerad). Så de närmaste dagarna kommer jag inte vara särskilt närvarande här, och inga uppdateringar kommer att ske. :(
Men nej!

Scoobydoofan1

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet  6 december 2021 kl. 19:12:57
Nu har jag till råga på allt blivit ordentligt sjuk också, och är sängliggande med feber, snuva, halsont och huvudvärk. Troligen influensa, även om det möjligtvis kan vara Covid-19 också (dock mindre sannolikt, då jag förstås är fullvaccinerad). Så de närmaste dagarna kommer jag inte vara särskilt närvarande här, och inga uppdateringar kommer att ske. :(
Ugh det var dåligt att höra. Hoppas att du återhämtar dig snabbt från det här. Inget skoj men influensan.

ddubbning

Beklagar verkligen sorgen! Och krya på dig från sjukdomen!

Daniel Hofverberg

Nu på fredag är det min mosters begravning, så då lär jag vara helt förstörd igen - och lär sannolikt inte vara online särskilt mycket då och de närmast efterföljande dagarna. :'(

Innan dess hoppas jag dock orka med ett par nya uppdateringar av Dubbningshemsidan.

Citat från: MOA skrivet 26 november 2021 kl. 23:33:49
R.I.P Henne :'(
Bara för att det inte ska bli så opersonligt, så kan jag tillägga att min moster hette Anita Westerlund.

https://minnessidor.fonus.se/memorial_page/memorial_page_personal_info.php?order_id=3950534&set_site_id=2&cat=home&sign=fb3f00e4a057f14a75a4f6372ff95941

gstone

[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.

Daniel Hofverberg

Citat från: gstone skrivet  9 januari 2022 kl. 20:32:42
Det var mitt fel :'( :'(
Hur menar du...? Min moster dog i cancer, så jag är 100% säker på att du inte hade minsta lilla med det att göra.

gstone

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet  9 januari 2022 kl. 20:43:41
Hur menar du...? Min moster dog i cancer, så jag är 100% säker på att du inte hade minsta lilla med det att göra.

[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.


MOA

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet  9 januari 2022 kl. 03:16:02
Nu på fredag är det min mosters begravning, så då lär jag vara helt förstörd igen - och lär sannolikt inte vara online särskilt mycket då och de närmast efterföljande dagarna. :'(

Innan dess hoppas jag dock orka med ett par nya uppdateringar av Dubbningshemsidan.
Bara för att det inte ska bli så opersonligt, så kan jag tillägga att min moster hette Anita Westerlund.

https://minnessidor.fonus.se/memorial_page/memorial_page_personal_info.php?order_id=3950534&set_site_id=2&cat=home&sign=fb3f00e4a057f14a75a4f6372ff95941
De spelar ingen roll


Goliat

Gstone trollar och går över alla mänskliga trösklar. När det handlar om en avliden person. Han borde dock passa sig med att trolla angående ämnet då det kan bli så kallad ärekränkning (förtal av avliden) vilket är straffbart enligt lag.

Då räcker inte ett förlåt.

Simon Axelsson

Citat från: Tecknad Film skrivet 11 januari 2022 kl. 08:22:58
Han borde dock passa sig med att trolla angående ämnet då det kan bli så kallad ärekränkning (förtal av avliden) vilket är straffbart enligt lag.

Ärekränkning innebär ju inte "förtal av avliden". Förtal är ju snarare en form av ärekränkning.
"You got any cats?" - Alf in regards to what he eats

Goliat

Citat från: Simon Axelsson skrivet 11 januari 2022 kl. 10:34:56
Ärekränkning innebär ju inte "förtal av avliden". Förtal är ju snarare en form av ärekränkning.

Det stämmer. Och precis vad jag menade.  ;)

gstone

[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.


gstone

[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.

MOA


gstone

[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.