Forumnyheter:

Efter uppgradering av forumprogramvaran saknas vissa äldre bifogade filer just nu. Vi beklagar detta och arbetar med att lösa problemet.

Huvudmeny

Vilka gör rösterna till följande Disneyfigurer?

Startat av TonyTonka, 17 september 2023 kl. 00:36:01

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

TonyTonka

Vet någon vilka som gör följande karaktärers röster? Jag vet att vissa redan blivit diskuterade här, men då det såvitt jag vet fortfarande inte kommit fram vilka som gör dem tar jag med dem i alla fall.

Al, Mo, Ned, Skunky - Disneys Doug
Aladdin, Jafar, Jasmine, Afro-Dite, Megara, Helen of Troy, Bacchus, Alexander den store, Athena - Herkules: serien
Alexander - Pinocchio (omdubbningen) (kan det vara Hanna Storm-Nielsen, som medverkar i både omdubbningen av Pongo och omdubbningen av Dumbo?)
Angel/Ängel - Lilo & Stitch-serien (säsong 1, Maria Rydberg gör rösten i säsong 2)
Atka - Björnbröder 2
Bagaren - Skönheten och Odjuret
Christoffer-Robins mamma - Nya äventyr med Nalle Puh (Media Dubbs dubbning)
Darkwing Duck, Svarte Petter, Långben, Stora Stygga Vargen - Bonkers
Gravitina - Buzz Lightyear: Rymdjägare
Gåsalin, Långben - Raw Toonage
Gåsen Lucy, Hästen Kapten, Tripod, Two-Tone, Dipstick, Whizzer - 101 dalmatinerna: serien
Hans Christian Andersen, Ollie - Den Lilla Sjöjungfrun: serien
Ian the Gator, Travis, Harvey Fenner, Henry Fenner, Marlon, Buford, Darnell, Two Fingers, Georgina, Reggie - Prinsessan och Grodan
John och Mikael - Peter Pan (originaldubbningen)
John Darling - Jake och piraterna i Landet Ingenstans
Kung Mahmood - Aladdin: serien (tycker mig minnas Mia Kihl i rollen, men hon dubbade väl aldrig för Eurotroll?)
Kängu och Ru - Boken om Puh (Kalle Lundberg och Monica Forsberg?)
Launa Pattern - Pank & Fågelfri (originaldubbningen)
Lille Tim - Musse Piggs julsaga (originaldubbningen)
Lydia Pearson - Pepper Ann (originaldubbningen)
Mertles mamma - Lilo & Stitch-serien
Mrs. Mahoney - Lady & Lufsen 2
Skinny - Dumbo (1972 års omdubbning)
Spisen/Chef Bouche - Belles magiska värld
Tivolimaskinerna - Pinocchio (originaldubbningen)
Ture Fummelfot - Darkwing Duck (omdubbningen)
Unga Kim, Unga Ron, Jim och Tim i framtiden, Wade i framtiden, Rufus 3000, Monique i framtiden, Bonnie i framtiden, Fru Stoppable - Kim Possible: Tidsapan
Unga Kenai och Unga Nita - Björnbröder 2
Unga Tarzan, Unga Tufs och Unga Tantor - Legenden om Tarzan
Unga Zini - Dinosaurier

Kanske @Oscar Isaksson eller @Erika (eller någon annan som är bra på röstidentifiering) vet något? ^^

Tack på förhand.
https://djtonytheking.wordpress.com/ - Min blogg
(bloggen uppdateras senast: 2022-01-30)

Äntligen tillbaka på bloggen! :D

Erika

Alla har inte jag koll på, men kung Mahmood spelas av Robin Carlsson enligt Oscar Isaksson.

Vill minnas det är Roger Storm som spelar Hans Christian Andersen.

Nu är det ett tag sedan jag såg Herkules (bortsett från en väldigt snabb titt för att kolla upp en skådespelare), men jag vill minnas Peter Jöback spelade Aladdin, Bo Maniette spelade Jafar och Myrra Malmberg var Jasmine och Megara (åtminstone ett avsnitt). Mia Kihl gjorde väl rösten till Helena och Athena spelades av Louise Raeder.

Resten har jag tyvärr ingen koll på.

Oscar Isaksson

Här kommer lite snabba svar som jag hade i huvudet!

Disneys Doug, Herkules: serien och 101 dalmatinerna: serien är några av de serier som jag har på min lista att skriva ytterligare credits över, så det kommer svar framöver.

Bagaren - Skönheten och Odjuret
En av de medverkande i kören (gäller oxå alla andra bybor)

Christoffer-Robins mamma - Nya äventyr med Nalle Puh (Media Dubbs dubbning)
Lena Ericsson/ och någon annan som jag inte kommer ihåg namnet på

Den Lilla Sjöjungfrun: serien
Ollie -  Hanna Storm-Nielsen tror jag

Lydia Pearson - Pepper Ann (originaldubbningen)
Gunilla Orvelius

Mertles mamma - Lilo & Stitch-serien
Linda Rapp tror jag i första säsongen

Spisen/Chef Bouche - Belles magiska värld
Claes Ljungmark

Ture Fummelfot - Darkwing Duck (omdubbningen)
Lizette Pålsson

TonyTonka

Citat från: Erika skrivet 17 september 2023 kl. 07:10:52Alla har inte jag koll på, men kung Mahmood spelas av Robin Carlsson enligt Oscar Isaksson.

Vill minnas det är Roger Storm som spelar Hans Christian Andersen.

Nu är det ett tag sedan jag såg Herkules (bortsett från en väldigt snabb titt för att kolla upp en skådespelare), men jag vill minnas Peter Jöback spelade Aladdin, Bo Maniette spelade Jafar och Myrra Malmberg var Jasmine och Megara (åtminstone ett avsnitt). Mia Kihl gjorde väl rösten till Helena och Athena spelades av Louise Raeder.

Resten har jag tyvärr ingen koll på.
Citat från: Oscar Isaksson skrivet 17 september 2023 kl. 08:52:38Här kommer lite snabba svar som jag hade i huvudet!

Disneys Doug, Herkules: serien och 101 dalmatinerna: serien är några av de serier som jag har på min lista att skriva ytterligare credits över, så det kommer svar framöver.

Bagaren - Skönheten och Odjuret
En av de medverkande i kören (gäller oxå alla andra bybor)

Christoffer-Robins mamma - Nya äventyr med Nalle Puh (Media Dubbs dubbning)
Lena Ericsson/ och någon annan som jag inte kommer ihåg namnet på

Den Lilla Sjöjungfrun: serien
Ollie -  Hanna Storm-Nielsen tror jag

Lydia Pearson - Pepper Ann (originaldubbningen)
Gunilla Orvelius

Mertles mamma - Lilo & Stitch-serien
Linda Rapp tror jag i första säsongen

Spisen/Chef Bouche - Belles magiska värld
Claes Ljungmark

Ture Fummelfot - Darkwing Duck (omdubbningen)
Lizette Pålsson
Tack för informationen båda två, ser fram emot det som ska komma framöver, Oscar. :D
https://djtonytheking.wordpress.com/ - Min blogg
(bloggen uppdateras senast: 2022-01-30)

Äntligen tillbaka på bloggen! :D

gstone

[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.

gstone

Citat från: Erika skrivet 17 september 2023 kl. 07:10:52Mia Kihl gjorde väl rösten till Helena och Athena spelades av Louise Raeder.

Resten har jag tyvärr ingen koll på.
Dock skulle jag vilja veta vem som gjord Helena vid sång ?
[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.

gstone

Själv skulle jag vilja veta dom som spelar Kirke ( som på original språket spelas av Idina Menzel) ? ???
[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.

TonyTonka

Citat från: gstone skrivet 17 september 2023 kl. 12:51:39Sångerskan ? ???
Jag är rätt säker på att det är sångerskan (också känd som Robyn) som åsyftas, men jag är inte helt säker. ^^
https://djtonytheking.wordpress.com/ - Min blogg
(bloggen uppdateras senast: 2022-01-30)

Äntligen tillbaka på bloggen! :D

Steffan Rudvall

Citat från: TonyTonka skrivet 17 september 2023 kl. 18:23:49Jag är rätt säker på att det är sångerskan (också känd som Robyn) som åsyftas, men jag är inte helt säker. ^^
Personen kallas ju dock kung Mahmood.

TonyTonka

Citat från: Steffan Rudvall skrivet 17 september 2023 kl. 18:37:20Personen kallas ju dock kung Mahmood.
Ja, men såvitt jag kommer ihåg (även om det var ett tag sedan jag såg avsnittet) hade Kung Mahmood en rätt så femenin röst, så jag tror att det är en kvinnlig skådis.
https://djtonytheking.wordpress.com/ - Min blogg
(bloggen uppdateras senast: 2022-01-30)

Äntligen tillbaka på bloggen! :D

Steffan Rudvall

Citat från: TonyTonka skrivet 17 september 2023 kl. 18:38:47Ja, men såvitt jag kommer ihåg (även om det var ett tag sedan jag såg avsnittet) hade Kung Mahmood en rätt så femenin röst, så jag tror att det är en kvinnlig skådis.
Jag minns inte riktigt vem den karaktären är men har för mig att det är en bortskämd unge...

TonyTonka

Citat från: Steffan Rudvall skrivet 17 september 2023 kl. 18:52:14Jag minns inte riktigt vem den karaktären är men har för mig att det är en bortskämd unge...
Det är en bortskämd unge vars humör styr vädret i landet där han regerar.
https://djtonytheking.wordpress.com/ - Min blogg
(bloggen uppdateras senast: 2022-01-30)

Äntligen tillbaka på bloggen! :D

Erika

Citat från: TonyTonka skrivet 17 september 2023 kl. 18:23:49Jag är rätt säker på att det är sångerskan (också känd som Robyn) som åsyftas, men jag är inte helt säker. ^^
Jag tror också det är sångerskan Robyn.

Citat från: gstone skrivet 17 september 2023 kl. 12:53:04Dock skulle jag vilja veta vem som gjord Helena vid sång ?
Oj, det minns jag inte. Ska jag vara ärlig hade jag till och med glömt bort att Helena sjunger i ett avsnitt...

Daniel Hofverberg

Citat från: gstone skrivet 17 september 2023 kl. 12:51:39Sångerskan ? ???
Citat från: Erika skrivet 17 september 2023 kl. 19:15:40Jag tror också det är sångerskan Robyn.
I Änglahund är jag helt säker på att det är sångerskan Robyn som medverkar, men i Aladdin är jag ärligt talat mer tveksam - jag vill minnas att rösten lät för ung, då Robyn vid det laget borde ha börjat vara närmare 15 - 16 år gammal...

Dessutom verkar den Robin Carlsson som medverkar i Aladdin bara ha spelat manliga rollfigurer; om än unga sådana.

gstone

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet 17 september 2023 kl. 20:23:22, då Robyn vid det laget borde ha börjat vara närmare 15 - 16 år gammal...

Dessutom verkar den Robin Carlsson som medverkar i Aladdin bara ha spelat manliga rollfigurer; om än unga sådana.
Det måste nästan vara någon annan.
 
Robin är ju dessutom ett unisex namn.
[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.