Forumnyheter:

Då forumet använder sig av databasen Stop Forum Spam för att blockera kända spammare finns det en liten risk att oskyldiga drabbas av detta, som råkar ha samma IP-adress som kända spammare har haft. Om du är en av dem och inte lyckas att skriva inlägg på forumet, följ denna länk för att ta bort blockeringen, eller skicka e-post till med din IP-adress.

Huvudmeny

Galaxy express

Startat av Mysan, 16 oktober 2007 kl. 13:55:49

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Mysan

Nån som sett? gavs ut på 80 talet av wendros. En tågresa i rymden mot en planet där man kan få en mekanisk kropp gratis. Nog bland det bästa jag sett i anime väg. Bra musik. Figuren Maetel heter på svenska Meter...

Min fråga är vem som dubbar till Tetsero? Hört alla möjliga svar som Mia Benson, Anita Wall..

Elios

Har sätt denna lite för längesen och tror det var Mia Benson som gjorde rösten där. Inte Anita Wall.

jimstrom

Är utan tvekan Mia Benson som dubbar Tetsuro, minns att hon själv bekräftat det i en intervju som jag inte längre kan hitta. Håller på att se serien, men den liksom Starzinger hade ett långt hopp med avsnitt som aldrig översattes till svenska,  lyckligtvis så finns i alla fall slutet på svenska, men jag har fortfarande en bra bit dit. Jag gillar serien starkt dock, då den ofta tar upp existensiella frågor om vad det innebär att vara människa? Kan man leva ett lyckligt liv om man är odödlig och liknande. Jag och min kompis kallar serien på skoj för Deppresionsexpressen, då det är få avsnitt som har ett lyckligt slut :P.
"Det finns ingen varnings skylt dumskalle, därför att jag stal den." - Kung Koopa (Super Mario Brödernas Super Show)