Forumnyheter:

Gmail har under ett par månaders tid blockerat Dubbningshemsidans e-postmeddelanden, men det ska nu vara löst. Om du missat viktiga e-postmeddelanden under denna tid, kontakta webbmastern på så löser vi allt.

Huvudmeny

Nalle Puh

Startat av Elios, 18 augusti 2009 kl. 20:20:49

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Disneyfantasten

Citat från: gstone skrivet 27 mars 2022 kl. 22:19:51
Jag kan förklrar.

Här har du svaren!;  ;)

Citat från: Steffan Rudvall skrivet 27 mars 2022 kl. 21:45:39
Jag vet inte om det är officiellt eller något han bara säger men om det är sant så beror det väl på att de är gosedjur.
Citat från: Daniel Hofverberg skrivet 27 mars 2022 kl. 21:53:33
Jag tror inte att det är officiellt, vare sig från Disneys eller A.A. Milnes sida. Jag har i alla fall aldrig hört något officiellt som tyder på det.

Dessutom kallas ju alla rollfigurerna för "han" respektive "hon" i både filmerna och TV-serierna.

Citat från: Mathilda Gustafsson skrivet 27 mars 2022 kl. 22:02:28
Förekommer verkligen Han och Hon så mycket i Nalle Puh? De refererade mest till varandra vid namn
Citat från: Daniel Hofverberg skrivet 27 mars 2022 kl. 22:08:05
Inte jättemycket, men det förekommer då och då. Dessutom har åtminstone Kanin i undantagsfall kallats för "herr Kanin", vilket man troligen inte gör om någon som man inte betraktar som varande av manligt kön.


gstone

Vill någon hör min förklarning ?
[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.

Disneyfantasten

Citat från: gstone skrivet 27 mars 2022 kl. 22:24:39
Vill någon hör min förklarning ?

Det vet vi säkert redan!  ;) (du tänker säkert så eftersom att de är gosedjur, någon annan förklaring kommer jag inte på)

gstone

Det verkar som att en ny Nalle Puh serier kommer gå på Disney Junior

https://twitter.com/DisneyTVANews/status/1520125108500713479

Men det är fortfarande tydligen i tidigt i utvecklingen.
[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.

gstone

[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.

MOA

Citat från: gstone skrivet 31 augusti 2022 kl. 18:22:23Ny Nalle Puh film trailer :D

https://www.youtube.com/watch?v=L-IFS_upGGU
Den där filmen kommer nog int bli bra,bara en generisk skräckfilm med Puh som demon.Den filmen vill jag int se

Disneyfantasten

Den filmen är inget jag vill se heller, undrar om den ens är sann...

Disneyfantasten

Undrar förresten vem som ska göra berättarrösten nu när Christian Fex tydligen inte dubbat längre, vilket han berättade för mig via mail för några månader sedan (alltså att han lämnade huvudstaden sedan några år tillbaka, hans senaste dubbningar verkar ha gjorts 2019 att döma av min uppsökning på Dubbningshemsidan)

Steffan Rudvall

Citat från: Disneyfantasten skrivet 31 augusti 2022 kl. 18:36:49Undrar förresten vem som ska göra berättarrösten nu när Christian Fex tydligen inte dubbat längre, vilket han berättade för mig via mail för några månader sedan (alltså att han lämnade huvudstaden sedan några år tillbaka, hans senaste dubbningar verkar ha gjorts 2019 att döma av min uppsökning på Dubbningshemsidan)
Kanske Bengt Järnblad...

gstone

Citat från: Disneyfantasten skrivet 31 augusti 2022 kl. 18:36:49Undrar förresten vem som ska göra berättarrösten nu när Christian Fex tydligen inte dubbat längre, vilket han berättade för mig via mail för några månader sedan (alltså att han lämnade huvudstaden sedan några år tillbaka, hans senaste dubbningar verkar ha gjorts 2019 att döma av min uppsökning på Dubbningshemsidan)
Det är ju en löngn
[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.

Steffan Rudvall

Citat från: gstone skrivet 31 augusti 2022 kl. 22:30:22Det är ju en löngn
Varför tror inte på när själva skådespelaren säger att den har slutat?

gstone

Citat från: Steffan Rudvall skrivet 31 augusti 2022 kl. 22:34:44Varför tror inte på när själva skådespelaren säger att den har slutat?
För att han var med i en dubbning nyligen.
Tänk om Disneyfantasten eller att Fex ljuer eller så ljuger båda !!!!!!!!!
[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.

Lillefot

Citat från: gstone skrivet 31 augusti 2022 kl. 22:39:46För att han var med i en dubbning nyligen.
Tänk om Disneyfantasten eller att Fex ljuer eller så ljuger båda !!!!!!!!!
Vilken då, om jag får fråga dig? Disneyfantastens påstående kommer direkt ifrån primärkällan (skådespelaren i det här fallet).
Om jag är en Apatosaurs.
Hur kan jag då vara här i Cenozoiska eran?
Kloning, teleportering, eller tur?
I alla fall, ni får ha en dino till äran

Disneyfantasten

Citat från: gstone skrivet 31 augusti 2022 kl. 22:39:46För att han var med i en dubbning nyligen.

Vilken då om man får fråga?

Steffan Rudvall

Sa Christian Fex när han slutade dubba? Eller är det Disneyfantasten som inte hittat dubbningar senare än 2019?