Forumnyheter:

Efter uppgradering av forumprogramvaran saknas vissa äldre bifogade filer just nu. Vi beklagar detta och arbetar med att lösa problemet.

Huvudmeny

Sista gången Stefan Frelander dubbade Scooby & första där Steve Kratz återkom

Startat av Steffan Rudvall, 20 juni 2021 kl. 02:06:11

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Steffan Rudvall

Vilken var sista gången Stefan Frelander spelade Scooby-Doo? Vilken var första gången Steve Kratz återvände efter att Stefan hade slutat?


Jag själv tror på att Stefan sista film kan vara Scooby-Doo! Moon Monster Madness.

Erika

Han hann även dubba ett par avsnitt av Be Cool, Scooby-Doo! innan Steve tog över.

Daniel Hofverberg

Ja, Be Cool, Scooby-Doo var förmodligen det allra sista Stefan Frelander dubbade som Scooby-Doo, i och med att Steve Kratz tog över mitt under serien.

Exakt hur många avsnitt som Stefan hann dubba har jag nog läst eller hört, men förträngt i hastigheten...

Steffan Rudvall

Citat från: Erika skrivet 20 juni 2021 kl. 07:55:40
Han hann även dubba ett par avsnitt av Be Cool, Scooby-Doo! innan Steve tog över.
Hann han dubba hela säsong 1? Eller menar du 2 avsnitt när du säger ett par?

Erika

Citat från: Steffan Rudvall skrivet 20 juni 2021 kl. 10:53:29
Hann han dubba hela säsong 1? Eller menar du 2 avsnitt när du säger ett par?

Nej, det var bara några avsnitt. Kanske fem eller något... Det var inte många avsnitt, som sagt.

JRL

Är inte så insatt i Scooby-Doo, men var Be Cool, Scooby-Doo! samma serie där Andreas Nilsson fick hoppa in istället för Steve Kratz, eftersom Steve helt enkelt gick in i väggen och blev sjukskriven. Eller var det en annan serie...?

Steffan Rudvall

Citat från: JRL skrivet 20 juni 2021 kl. 21:58:33
Är inte så insatt i Scooby-Doo, men var Be Cool, Scooby-Doo! samma serie där Andreas Nilsson fick hoppa in istället för Steve Kratz, eftersom Steve helt enkelt gick in i väggen och blev sjukskriven. Eller var det en annan serie...?
Att Andreas Nilsson har hoppat in som scooby-doo har han själv berättat men inte i någon hel serier. Hur vet du förresten att Steve Kratz gick in i väggen?


För att svara på din fråga så är det inte denna serien iallafall.

Erika

Vet att frågan var ställd till JRL, men jag vill minnas Steve Kratz berättade om sin sjukskrivning i en DN-artikel (en intervju som gjordes i samband med Steve Kratz fyllde 55 år) 2016.

Steffan Rudvall

Citat från: Erika skrivet 20 juni 2021 kl. 22:04:38
Vet att frågan var ställd till JRL, men jag vill minnas Steve Kratz berättade om sin sjukskrivning i en DN-artikel (en intervju som gjordes i samband med Steve Kratz fyllde 55 år) 2016.
Betyder det att det inte är han som spelar Scooby i produktioner dubbade 2016?

JRL

Citat från: Erika skrivet 20 juni 2021 kl. 22:04:38
Vet att frågan var ställd till JRL, men jag vill minnas Steve Kratz berättade om sin sjukskrivning i en DN-artikel (en intervju som gjordes i samband med Steve Kratz fyllde 55 år) 2016.

Precis, det stämmer. Han berättade själv om det i den intervjun (annars hade jag givetvis inte nämnt det här på forumet!).

Erika

Citat från: Steffan Rudvall skrivet 20 juni 2021 kl. 22:10:21
Betyder det att det inte är han som spelar Scooby i produktioner dubbade 2016?

Det var länge sedan jag läste artikeln i fråga (och jag kommer inte åt den), men vill minnas han nämnde att han gick in i väggen för några år sedan - alltså innan 2016.

Steffan Rudvall

Citat från: Erika skrivet 20 juni 2021 kl. 22:16:36
Det var länge sedan jag läste artikeln i fråga (och jag kommer inte åt den), men vill minnas han nämnde att han gick in i väggen för några år sedan - alltså innan 2016.
Då kan de inte ha påverkat Scooby-Doo eftersom att det borde varit Stefan Frelander som spelade honom då.

JRL

Citat från: Steffan Rudvall skrivet 20 juni 2021 kl. 22:18:29
Då kan de inte ha påverkat Scooby-Doo eftersom att det borde varit Stefan Frelander som spelade honom då.

Andreas Nilsson sa ju i en intervju (osäker på vilken det var, han har ju gjort flera intervjuer) att han hade hoppat in och spelat Scooby-Doo eftersom "Steve Kratz var sjuk". Jag undrade det var samma serie (alltså där Steve tog över efter Stefan, och sedan Andreas vikarierade), för i så fall måste den dubbningen vara sällsynt otursförföljd, om inte mindre än tre skådespelare fick turas om att spela huvudrollen.

Erika

Citat från: JRL skrivet 20 juni 2021 kl. 22:28:50
Andreas Nilsson sa ju i en intervju (osäker på vilken det var, han har ju gjort flera intervjuer) att han hade hoppat in och spelat Scooby-Doo eftersom "Steve Kratz var sjuk". Jag undrade det var samma serie (alltså där Steve tog över efter Stefan, och sedan Andreas vikarierade), för i så fall måste den dubbningen vara sällsynt otursförföljd, om inte mindre än tre skådespelare fick turas om att spela huvudrollen.

Jag kan minnas fel, det kanske var redan 2015 eller i början av 2016 Steve Kratz som gick in i väggen - vilket påverkade (bl. a.) dubbningen av Be Cool, Scooby-Doo!. Har vi någon här på forumet som kommer åt artikeln i fråga, och kan kolla upp vad som står?

Steffan Rudvall

Citat från: Erika skrivet 20 juni 2021 kl. 22:37:57
Jag kan minnas fel, det kanske var redan 2015 eller i början av 2016 Steve Kratz som gick in i väggen - vilket påverkade (bl. a.) dubbningen av Be Cool, Scooby-Doo!. Har vi någon här på forumet som kommer åt artikeln i fråga, och kan kolla upp vad som står?
Här är länken jag är själv dock ingen prenumerant. https://www.dn.se/kultur-noje/film-tv/steve-kratz-55-ar-med-rosten-som-redskap/