Forumnyheter:

Då forumet använder sig av databasen Stop Forum Spam för att blockera kända spammare finns det en liten risk att oskyldiga drabbas av detta, som råkar ha samma IP-adress som kända spammare har haft. Om du är en av dem och inte lyckas att skriva inlägg på forumet, följ denna länk för att ta bort blockeringen, eller skicka e-post till med din IP-adress.

Huvudmeny

Favoritfilm?

Startat av PAAATE, 29 november 2004 kl. 19:05:07

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 5 gäster tittar på detta ämne.

GaBBe

Citat från: Patrik skrivet 23 januari 2005 kl. 23:53:06
Måste sticka. Min pappa hotar att stänga av datorn, om jag inte gör det själv, så jag sticker nu.  :'(
ok..natti nattii..hehe..

PAAATE

God Morgon, allihopa! Hmmm, börjar vi bli för trevliga mot varandra?
Vissa tycker det är för provokativt att man vill bli grillad & uppäten när man är död._.

Är det så mycket konstigare än att bli uppbränd & nergrävd?

Erika

Egentligen är The Shining ännu äldre än så eftersom den ursprungligen är en bok skriven av Stephen King och heter på svenska Varsel. Fast det visste ni nog redan.  :)

Patrik: Har du aldrig sett t ex Batman (där Nicholson gör en bra Jokern)?   

PAAATE

Jag såg tvåan och trean, men inte ettan.  :D
Vissa tycker det är för provokativt att man vill bli grillad & uppäten när man är död._.

Är det så mycket konstigare än att bli uppbränd & nergrävd?

Daniel Wennström

Den första Batmanfilmen är klart den bästa. Michael Keaton är och förblir den bästa Batman/Bruce Wayne. Val Kilmer var helt okej som Batman, men George Clooney var bedrövlig och Christian Bale kommer nog inte vara mycket bättre i den kommande Batman Begins. Jack Nicholson är fantastisk bra (som alltid) och detta är väl en av hans mest psykotiska han gjort sedan Milos Formans Gökboet. Men det som gör de två första Batman filmerna till de bästa är Regissören Tim Burtons (Värdens bästa regissör enl. mig) mörka gotiska stil. Och den alltid lysande Danny Elfmans musik går som vanligt hand i hand med Burtons stil.
"What are you doing Michael Eisner? Listen, if you lose Miramax all you are going to have left IS basically a Muppet and a water slide'!"
- Robin Williams -

PAAATE

Själv är jag inte så insatt i varken Batmans universum, eller vem som gjort filmerna.

Då kan vi ju snacka om Turtles-långfilmerna, i stället!

Betyg:
ettan: 3/5
tvåan: 2/5
trean: 2/5

Nu råkar detta vara exakt samma betyg, som aftonbladets filmrecensenter satt, men jag lovar att detta är vad jag tycker!  ;)
Vissa tycker det är för provokativt att man vill bli grillad & uppäten när man är död._.

Är det så mycket konstigare än att bli uppbränd & nergrävd?

PAAATE

#36
Åh, just det! Det är en fjärde Turtles-film på väg. Mirage Studios diskuterar med Hollywood (de vill inte säga vilket filmbolag) om att göra en ny film, och denna gång i 3D. Förhoppningsvis blir den bättre än alla tidigare filmer! Och förhoppningsvis blir det, som originalserierna, 15-års-rekommendation på filmerna. Det vore grymt! >8D
Vissa tycker det är för provokativt att man vill bli grillad & uppäten när man är död._.

Är det så mycket konstigare än att bli uppbränd & nergrävd?

PAAATE

En bra skådespelare är Peter Stormare. Han är i alla fall bättre skådespelare än sångare! :D
Vissa tycker det är för provokativt att man vill bli grillad & uppäten när man är död._.

Är det så mycket konstigare än att bli uppbränd & nergrävd?

Daniel Wennström

- The perimeter's quiet.
- Yeah, a little too quiet.
- Well, that was easy!
- Yeah, a little too easy.
- Look! It's Raph!
- Yeah, a little too Raph.
_______________________________________________
Splinter: And remember: Go Ninja, go Ninja, go! I made another funny! Ha ha ha ha!
__________________________________________________


En fjärde Turtles-film, i 3D, där rök den lunchen.

Turtles ska inte vara i 3D och man ska definitivt inte förstöra dessa kultfilmer genom att spela in en till (har blivit lite för mycket re-make-filmer på senare tid). Alla gör Re-make, till och med klåparen Peter Jackson gör re-make.
__________________________________________________


Peter Stormare är inte särskilt bra. Jag har sett honom i endast en bra roll och det är som en crasy hippi i filmen The Million Dollar Hotel med bl.a. Mel Gibson och Milla Jovovich.

Här kommer min lista över några av de bästa inom filmbranschen
Regi: Tim Burton
Skådespelare: Sean Connery, Kevin Kline, Johnny Depp, Gary Oldman, Alan Rickman
Skådespelerska: Michelle Pfeiffer, Nicole Kidman, Meh Ryan, Helena Bonham Carter,
Kompositör: Alan Menken, Danny Elfman, Jerry Goldsmith, Hans Zimmer

Några överskattade Personer/Filmer:
Peter Jackson, Keanu Reeves, Orlando Blom m.f.
Sagan om Ringen-triologin, Matrix, Gudfadern,
"What are you doing Michael Eisner? Listen, if you lose Miramax all you are going to have left IS basically a Muppet and a water slide'!"
- Robin Williams -

Erika

När det gäller regissörer har nog Tim Burton varit den enda jag brytt mig om (om vi inte väljer att räkna med röstregissörer för då blir listan ett par namn längre).

Patrik: Jag antar att du även skaffade dig alla nummer av Turtles-tidningen som Dreamwave gav ut?  ;)

PAAATE

Citat från: Erika skrivet 24 januari 2005 kl. 23:26:19
När det gäller regissörer har nog Tim Burton varit den enda jag brytt mig om (om vi inte väljer att räkna med röstregissörer för då blir listan ett par namn längre).

Patrik: Jag antar att du även skaffade dig alla nummer av Turtles-tidningen som Dreamwave gav ut?  ;)

Näpp. Inte ett enda. Däremot prenumererar jag på Teenage Mutant Ninja Turtles och Tales of the TMNT. Om man vill prenumerera på amerikanska serier: www.serieborsen.se . Det är jättebilligt! I alla fall, så länge dollarn har så lågt värde, som nu.

Daniel: De får gärna göra en ny Turtles-film, så länge de gör den lite mer lik originalserierna. Den ska vara precis som originalserierna, med det undantaget att den inte behöver vara svart-vit.

Så här ska det vara:
-Inga pupiller på paddorna, eller Splinter.
-Om Shredder är med, så ska han se ut som i den första tecknade tv-serien, men utan capen. Och hans dräkt ska vara röd.
-Paddorna ska alla ha röda bandanas.
-Mer blod. MYCKET mer blod.
-Leonardo måste använda sina katanas denna gången.
-Inga mutanter, mer än paddorna och Splinter. Det är ju meningen att de ska vara speciella.

Det var allt jag kunde komma på nu. Och så borde det vara.
Vissa tycker det är för provokativt att man vill bli grillad & uppäten när man är död._.

Är det så mycket konstigare än att bli uppbränd & nergrävd?

PAAATE

Är det någon mer än jag, som längtar tills filmen Liftarens Guide Till Galaxen har premiär?  8)

Jag håller på att läsa uppföljaren Ajöss, Och Tack För Fisken nu.
Vissa tycker det är för provokativt att man vill bli grillad & uppäten när man är död._.

Är det så mycket konstigare än att bli uppbränd & nergrävd?

Carl Barks lover

#42
Favoritfilmer: (Utan inbördes ordning.)
1.Harry Potter filmerna (utom 3:an som är den sämsta.)
2. Ensam Hemma filmerna.
3. The Terminal.
4. Pixar filmerna.
5. You got mail.
6. Foresst Gump.
(Det är lite konsigt att filmmusiken till dom 3 första filmerna har fått sin filmmusik av John Williams, min favoritkompositör)
Favoritskådesspelare:
Tom Hanks och Jim Carrey.

Carl Barks lover

Vad tycker ni om Ensamma Hemma filmerna? Själv tycker jag dom är jättebra. Ettan och tvåan är bäst. Trean får lägre betyg men får godkänt. och fyran vill jag inte se då jag har hört att den är usel.

PAAATE

Kommer inte ihåg dem. Har sett tvåan. Jag gillade den förut, men tror inte att jag skulle gilla den lika mycket numera.
Vissa tycker det är för provokativt att man vill bli grillad & uppäten när man är död._.

Är det så mycket konstigare än att bli uppbränd & nergrävd?