Forumnyheter:

Då forumet använder sig av databasen Stop Forum Spam för att blockera kända spammare finns det en liten risk att oskyldiga drabbas av detta, som råkar ha samma IP-adress som kända spammare har haft. Om du är en av dem och inte lyckas att skriva inlägg på forumet, följ denna länk för att ta bort blockeringen, eller skicka e-post till med din IP-adress.

Huvudmeny

Happy Halloween Scooby-Doo ny direkt till DVD långfilm

Startat av Adam Larsson, 3 juli 2020 kl. 22:28:13

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Steffan Rudvall

#30
Citat från: Daniel Hofverberg skrivet 20 september 2020 kl. 16:06:42
Det beror på om dubbningen har beställts centralt av Warner Bros., eller om det är SF Studios som beställt dubben lokalt i Sverige. Om Warner har beställt alla dubbningar centralt från USA, så är det mest troligt SDI Media eller BTI Studios som gjort den svenska dubben (liksom förmodligen de flesta dubbningar i världen). Men om SF Studios beställt dubbningen lokalt (som uppenbarligen var fallet med Scoob!), så är det med all säkerhet Eurotroll, i och med att de i stort sett uteslutande anlitar Eurotroll.

Tyvärr tror jag mer på att Warner beställt dubbningarna centralt i det här fallet, men vi får väl se...
Jag tänkte att eftersom det är SF Studios som är distributör för filmen på DVD så kanske det är de som har beställt dubbningen


Steffan Rudvall

#32
Citat från: Mathilda Gustafsson skrivet 20 september 2020 kl. 18:27:51
Hoppas den får en bra dubbning
Ja det hoppas jag också men tyvärr verkar det som att Peter Sjöquist inte har dubbat Fred på länge så det kanske blir Jonas Kruse igen men jag hoppas att Peter Sjöquist återvänder som Fred, Jonas Kruse är bra men Peter Sjöquist slår honom.

Daniel Hofverberg

Citat från: Steffan Rudvall skrivet 20 september 2020 kl. 16:52:23
Jag tänkte att eftersom det är SF Studios som är distributör för filmen på DVD så kanske det är de som har beställt dubbningen
Jag misstänker att Warner Bros. kommer stå för hela DVD-produktionen, inklusive dubbning, så att SF Studios enbart distribuerar en färdig produkt. Jag har egentligen inga belägg för den misstanken, men eftersom det var så det fungerade när 20th Century Fox distribuerade Warners utgåvor (från runt 2012 och fram tills i sommar), så låter det rimligt att det fortsätter så.

Citat från: Steffan Rudvall skrivet 20 september 2020 kl. 18:29:35
Ja det hoppas jag också men tyvärr verkar det som att Peter Sjöquist inte har dubbat på länge så det kanske blir Jonas Kruse igen men jag hoppas att Peter Sjöquist återvänder som Fred, Jonas Kruse är bra men Peter Sjöquist slår honom.
Jodå, nog dubbar Peter Sjöquist fortfarande en hel del - och har medverkat i dubbningar så sent som i år. Däremot har han ju under våren debuterat som romanförfattare, varför han förmodligen inte har hunnit med att ställa upp i långa TV-serier - men enstaka långfilmer som den här bör knappast vara några problem.

Steffan Rudvall

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet 20 september 2020 kl. 20:22:44
Jodå, nog dubbar Peter Sjöquist fortfarande en hel del - och har medverkat i dubbningar så sent som i år.
Det skulle stå tyvärr verkar det som att Peter Sjöquist inte dubbat Fred på länge
Citat från: Daniel Hofverberg skrivet 20 september 2020 kl. 20:22:44
Däremot har han ju under våren debuterat som romanförfattare, varför han förmodligen inte har hunnit med att ställa upp i långa TV-serier - men enstaka långfilmer som den här bör knappast vara några problem.
Fast i de två senaste direkt till DVD filmerna är det Jonas Kruse som spelar Fred

Steffan Rudvall

#35
I ett instagraminlägg säger Peter Sjöquist att han precis har dubbat en karaktär som han har växt upp med och att han har varit den svenska rösten till den här karaktären sedan 2001 Detta måste alltså betyda att han menar Fred


Jag tolkar det här som att det är Peter Sjöqvist som spelar Fred i den här filmen Notera att det står någonting med Studio bakom honom kan det kanske vara inspelat hos BTI Studios?

Mathilda Gustafsson

Citat från: Steffan Rudvall skrivet 20 september 2020 kl. 20:37:32
I ett instagraminlägg säger Peter Sjöquist att han precis har dubbat en karaktär som han har växt upp med och att han har varit den svenska rösten till den här karaktären sedan 2001 Detta måste alltså betyda att han menar Fred


Jag tolkar det här som att det är Peter Sjöqvist som spelar Fred i den här filmen Notera att det står någonting med Studio bakom honom kan det kanske vara inspelat hos BTI Studios?
Bra nu vet jag att det kommer bli en bra dubbning

MOA


Steffan Rudvall

Citat från: Steffan Rudvall skrivet 20 september 2020 kl. 20:37:32
I ett instagraminlägg säger Peter Sjöquist att han precis har dubbat en karaktär som han har växt upp med och att han har varit den svenska rösten till den här karaktären sedan 2001 Detta måste alltså betyda att han menar Fred


Jag tolkar det här som att det är Peter Sjöqvist som spelar Fred i den här filmen Notera att det står någonting med Studio bakom honom kan det kanske vara inspelat hos BTI Studios?
Tydligen är bilden från mars men Peter Sjöquist har inte spelat Fred sedan 2018 så det måste ju handla om den här filmen

Adam Larsson

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet 19 september 2020 kl. 05:47:13
Warner Bros. har aldrig haft någon egen distribution i Sverige, utan det har alltid gått via andra företag. Warner har visserligen kontor i Sverige, men bara ett minimalt sådant som inte sköter själva distributionen själva. Förut (under senare år) var det 20th Century Fox som skötte Warners distribution i Sverige, både på bio och DVD/Blu-Ray, men sedan dess att Disney tog över distributionen av 20th Century Fox titlar är det istället SF Studios som övertagit det ansvaret.

Och för många år sedan var det ju Sandrew Metronome som distribuerade Warners titlar i Skandinavien.
Brukar SF Studios skicka ut recensionsexemplar till Dubbningshemsidan?

Steffan Rudvall

Filmen släpps nästa måndag och det ska bli väldigt intressant att se om Peter Sjöquist återvänder som Fred

Vad tror ni kommer Peter Sjöqvist tillbaka? Vi har lite material som man kan tolka till att han kommer tillbaks

gstone

Citat från: Steffan Rudvall skrivet 20 september 2020 kl. 20:37:32
I ett instagraminlägg säger Peter Sjöquist att han precis har dubbat en karaktär som han har växt upp med och att han har varit den svenska rösten till den här karaktären sedan 2001 Detta måste alltså betyda att han menar Fred


Jag tolkar det här som att det är Peter Sjöqvist som spelar Fred i den här filmen Notera att det står någonting med Studio bakom honom kan det kanske vara inspelat hos BTI Studios?

Han är bra på att dubba Gilbert Gottfried  ;D
[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.

Steffan Rudvall

#42
Vad tycker ni verkar det inte vara Fred som Peter Sjöquist pratar om?

gstone

Citat från: Steffan Rudvall skrivet 13 oktober 2020 kl. 15:11:21
Vad tycker du verkar det inte vara Fred som Peter Sjökvist pratar om?

Ursäkta,  bara ett konstaterande :-[ :-\
[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.

Steffan Rudvall

Jag har nu sett filmen och kan med säkerhet säga att det är Peter Sjöquist som är tillbaka som Fred. :)