Forumnyheter:

Då forumet använder sig av databasen Stop Forum Spam för att blockera kända spammare finns det en liten risk att oskyldiga drabbas av detta, som råkar ha samma IP-adress som kända spammare har haft. Om du är en av dem och inte lyckas att skriva inlägg på forumet, följ denna länk för att ta bort blockeringen, eller skicka e-post till med din IP-adress.

Huvudmeny

Greta Thunberg

Startat av E, 11 maj 2019 kl. 11:46:22

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 2 gäster tittar på detta ämne.

E

Vad tycker ni om klimataktivisten Greta Thunberg

Jag tycker hon gör ett strålande jobb om klimatet och miljön och hon är väldigt modig som vågar hålla tal och träffa kändisar :)

Jag har sett flera personer på Facebook och Instagram som skriver dumma saker till henne. Jag blir så himla arg inombords när jag ser det >:(

Jag hoppas att hon vinner Nobels fredpris :D

Lilla My


Elios

Kan inte så mycket om henne mer än att jag vet att hon är barnbarn till Olof Thunberg.  ::) :P

E

Citat från: Elios skrivet 11 maj 2019 kl. 16:39:02
Kan inte så mycket om henne mer än att jag vet att hon är barnbarn till Olof Thunberg.  ::) :P
Hon jobbar som sagt med miljön och klimatet. Hon skolstrejkar för klimatet. Hon har fått flera personer i olika länder att också göra det

OBS: det betyder inte att hon skippar skolan. Hon har anpassad skolgång ;)

Sabelöga

Citat från: Erik Dahlberg skrivet 11 maj 2019 kl. 16:49:40
Hon jobbar som sagt med miljön och klimatet. Hon skolstrejkar för klimatet. Hon har fått flera personer i olika länder att också göra det

OBS: det betyder inte att hon skippar skolan. Hon har anpassad skolgång ;)
Vad är det då för en protest?  :o
Houba !

E

Citat från: Sabelöga / Raltseye skrivet 11 maj 2019 kl. 17:42:39
Vad är det då för en protest?  :o
En protest för att miljön och klimatet ska bli bättre ;)

Soscla

Jag tycker att hon är superhäftig och hoppas att hennes hårda arbete syns i årets EU-val!
It's so fluffy I'm gonna die!

Disneyfantasten

Jag tycker redan om Greta Thunberg! Hon är utan tvekan en klimathjälte/hjältinna!  :)

(tråkigt dock att höra att någon har varit taskig mot henne på nätet)

Eftersom hennes nästan 94-åriga morfar Olof Thunberg dubbat förut (Snövit och De Sju Dvärgarna, Lady och Lufsen, Djungelboken, Bernard och Bianca, Micke och Molle och Monsters Inc, även känd som berättaren i Bamse och var även med som berättarröst i Landet för Längesedan) så hoppas jag att hon får dubba framöver, det tycker jag att hon är värd!  :)

Sabelöga

Citat från: Erik Dahlberg skrivet 11 maj 2019 kl. 17:52:39
En protest för att miljön och klimatet ska bli bättre ;)
Min poäng är snarare att det har en så stor effekt om hon ändå går i skolan. Hon gör det ju bara på ett annat sätt. Vad är protesten där? Det är ungefär som att svältstrejka genom att bara handla på Lidl. Det är ju ingen riktig protest är hela poängen om man vägrar något man ändå gör.  ;)
Houba !

E

Citat från: Disneyfantasten skrivet 11 maj 2019 kl. 23:26:29
(tråkigt dock att höra att någon har varit taskig mot henne på nätet)
Det är faktiskt flera personer som gör det

Så fort nyheterna skriver om henne på bland annat Facebook så kommenterar många personer att hon måste gå i skolan (trots att hon gör det) och dom säger också att hon inte vet nånting om klimatet bara för att hon har Asperger men hon vet mycket om det

Många tror också att det är en PR-Kampanj som ligger bakom henne men hennes Mamma har sagt att det inte stämmer

Men Greta brukar strunta i det som dom säger

Elios

Jag har med hört en hel del om att hon har hållit på med något om miljön med förstås och blivit starkt kritiserad. Men kolla bara den här killen tar upp lite om henne i denna videon:
https://youtu.be/_kw7hhk_bS8

E

Citat från: Elios skrivet 12 maj 2019 kl. 10:57:36
Jag har med hört en hel del om att hon har hållit på med något om miljön med förstås och blivit starkt kritiserad
Men hon har mest av allt blivit hyllad. Många kändisar har hyllat henne som till exempel: Leonardo Dicaprio, Påven, Barack Obama, Anne Hathaway, Arnold Schwarzenegger mfl

Jabberjaw

Människan är i sin natur ganska korkad, och det är sedan länge ganska känt att vi kommer att ta kål på varandra på ett eller annat sätt oavsett om det är tack vare växthuseffekten eller något annat oväntat som en komet.  ??? :)

Dock så är jag väldigt kritisk av mig. Och detta är ju precis lika dumt som allt annat. Vill man få sin sakfråga hörd får man ta till ett barn. Gäller klimatfrågan liksom med invandringsfrågan liksom med mycket annat. Ingen lyssnar och kollar än för en massa saker, förutom när ett barn kliver fram och tar upp saken ;D galet. Måste ju betyda att människan drivs av emotionella instabila väggar som är redo att falla när som helst. Jag tycker också att klimatfrågan är viktig, men kommer det göra någon smärre skillnad nääää. Ska man gå in med militär i områden som struntar i klimatfrågan, nää.

Flygbolagen borde ta sitt ansvar istället samt biltillverkarna så är frågan löst. Det är pengar som styr i den här världen och därför är jorden dömd att misslyckas  ;)

E

Hoppas ni också att hon vinner Nobels fredspris :)

Elios

Citat från: Erik Dahlberg skrivet 12 maj 2019 kl. 11:16:42
Men hon har mest av allt blivit hyllad. Många kändisar har hyllat henne som till exempel: Leonardo Dicaprio, Påven, Barack Obama, Anne Hathaway, Arnold Schwarzenegger mfl

Har du källa på det? Du kan jag kanske tro dig men vet knappt där alltså. Dessa är ju världsstjärnor hon är ju bara ett barn som vill påverka miljön.  :( ::) ???