Forumnyheter:

Då forumet använder sig av databasen Stop Forum Spam för att blockera kända spammare finns det en liten risk att oskyldiga drabbas av detta, som råkar ha samma IP-adress som kända spammare har haft. Om du är en av dem och inte lyckas att skriva inlägg på forumet, följ denna länk för att ta bort blockeringen, eller skicka e-post till med din IP-adress.

Huvudmeny

Frost 2

Startat av Disneyfantasten, 21 januari 2019 kl. 20:37:57

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

gstone

Jag är så trött på att Disney och Pixar göra alla dessa uppföljare. Snälla inga fler efter Frost 2 !

Dom kan knäppa pengar på nostalgi och gammal ider med live action remakes det har jag inga problem.


Men för guts skulle Walt Disney animation studios och Pixar. Börjar göra original filmer igen !!

I Disney fall mer Original som i ingen uppföljare det kan jätte gärna vara en adaption eller en väll känd saga. Myt, legend eller berättelse. 

Om jag hör något om Zootropils 2 blir arg.

Snälla på Disney expot i Augusti avslöja några nya filmer som inte är uppföljare !
[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.

Elios

Men hade du velat ha fler som direkt till Dvd som Lady och Lufsen 2, Askungen 2, Tarzan 2 etc?  ???

Simon Axelsson

Citat från: gstone skrivet 28 juli 2019 kl. 21:18:17
Jag är så trött på att Disney och Pixar göra alla dessa uppföljare. Snälla inga fler efter Frost 2 !

Dom kan knäppa pengar på nostalgi och gammal ider med live action remakes det har jag inga problem.


Men för guts skulle Walt Disney animation studios och Pixar. Börjar göra original filmer igen !!

I Disney fall mer Original som i ingen uppföljare det kan jätte gärna vara en adaption eller en väll känd saga. Myt, legend eller berättelse. 

Om jag hör något om Zootropils 2 blir arg.

Snälla på Disney expot i Augusti avslöja några nya filmer som inte är uppföljare !

Tror inte Disney och Pixar kommer sluta med uppföljare förens de slutar dra in bra med pengar på dem. Pixar kanske då de inte har några uppföljare planerade för tillfället, men Disney lär inte sluta med uppföljare än på ett tag
"You got any cats?" - Alf in regards to what he eats

Elios

Citat från: Simon Axelsson skrivet 28 juli 2019 kl. 21:29:04
Tror inte Disney och Pixar kommer sluta med uppföljare förens de slutar dra in bra med pengar på dem. Pixar kanske då de inte har några uppföljare planerade för tillfället, men Disney lär inte sluta med uppföljare än på ett tag

Har det inte snackats lite om Ett Småkryps liv 2 eller var det bara ett skämt i slutet på Toy Story 2 där vid cutscenen?^^ 8) ::)

Lilla My

Citat från: Elios skrivet 28 juli 2019 kl. 21:39:26
Har det inte snackats lite om Ett Småkryps liv 2 eller var det bara ett skämt i slutet på Toy Story 2 där vid cutscenen?^^ 8) ::)

Tror knappast "A Bug's Life" drog in tillräckligt med pengar för att det skulle vara värt att göra en 2'a. Det är ju trots allt det som styr, om filmen sålde bra och om efterfrågan finns. De gör ju inte uppföljare bara för att det är kul :P

gstone

Citat från: Simon Axelsson skrivet 28 juli 2019 kl. 21:29:04
Tror inte Disney och Pixar kommer sluta med uppföljare förens de slutar dra in bra med pengar på dem. Pixar kanske då de inte har några uppföljare planerade för tillfället, men Disney lär inte sluta med uppföljare än på ett tag

Vad himla tragiskt !

Vissa byr sig baren om pengar !
[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.

gstone

Citat från: Simon Axelsson skrivet 28 juli 2019 kl. 21:29:04
Tror inte Disney och Pixar kommer sluta med uppföljare förens de slutar dra in bra med pengar på dem. Pixar kanske då de inte har några uppföljare planerade för tillfället, men Disney lär inte sluta med uppföljare än på ett tag

Nu blir faktiskt lite sur på Disney om dom kommer fortsätta så här !

Har dom linga vettiga   människor bland dom som kontrollera studion ?!
[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.

Simon Axelsson

Citat från: gstone skrivet 28 juli 2019 kl. 21:54:26
Vad himla tragiskt !

Vissa byr sig baren om pengar !

Vad tycker du att folk ska bry sig om när det kommer till jobb? Man måste ju ha tillgång till pengar för att kunna överleva, du kan inte göra som de där det stod om in tidningen som hade gått till sjukhuset med sitt sjuka barn som även visade sig vara undernärt då de, som de själva sa, matat ungen med "kramar, luft och solsken", de påstod att man kunde få i sig vatten från fuktig luft.
"You got any cats?" - Alf in regards to what he eats

Elios

Hade varit intressant att se vilka uppföljare Disney kokar ihop här näst.  8)

Disneyfantasten

#39
Det är viktigt att skilja mellan lågbudget-uppföljare som görs av DisneyToon Studios (Lejonkungen 2, Djungelboken 2, Jafars Återkomst, Peter Pan 2, Den Lilla Sjöjungfrun 2, ect.) som är exklusivt producerade för hemvideoformat och högbudget-uppföljare producerade av Walt Disney Animation Studios och Pixar Animation Studios (Pixar-uppföljare, Bernard och Bianca i Australien, Röjar-Ralf Kraschar Internet, Frost 2), som är mer genomarbetade...

(hos Bernard och Bianca och framförallt Nalle Puh så föredrar jag faktiskt uppföljarna, men för det mesta tycker jag att originalfilmerna är bättre)

Själv har jag ingenting emot uppföljare, många av dem är bra, de är inte så farliga för de berättar bara nya historier!
(men Pocahontas 2 är den värsta av alla, då Pocahontas inte alls blir ihop med John Smith som det är tänkt, även om filmen bygger på verkligheten så känns det ändå onödigt att göra såhär!)

Däremot avskyr jag Disneys nya remake-filmer, särskilt Djungelboken (2016) och Lejonkungen (2019) som nästan bara består av datorteknik! (de klår ju t.o.m. Pocahontas 2) Jag är så trött på det här! Hoppas att de slutar med det efter 2022! (dessutom så har Djungelboken använt tre utdöda arter; Grottbjörn, Gigantopithecus och Titanboa! Jag förstår inte hur filmens regissör kunnat ha sådana idéer om det godkändes av filmbolaget! De arterna har ju varit utdöda i tusentals år!) Inga fler remakes! Det räcker!
(de tecknade är tidslösa och roligare och har minnesvärda sånger! Att göra remake-filmer förstör allt som är bra och spännande med såväl karaktärerna som filmernas sätt! Karaktärerna blir helt förstörda! Dessa remakes är enorma problem enligt min åsikt! De är en stor skam för Disney!)

Har inte sett Aladdin (2019) ännu, men Will Smith passar inte som Anden, det är svårt att fylla Robin Williams (och Dan Ekborgs) skor! Hos Skönheten och Odjuret (2017) så tycker jag att Odjuret och föremålen ser fula ut!

Spelfilmerna har mörkare ton än de tecknade som är helt tidslösa!

Dumbo (2019) var faktiskt bra tycker jag, då den inte är någon regelrätt nyfilmatisering (men 101 Dalmatiner (1996) och 102 Dalmatiner (2000) var faktiskt bättre)

Maleficent (2014) och Berättelsen om Askungen (2015) är helt okej...

Tim Burton's Alice i Underlandet är inte så dålig, men på några ställen känns den gräslig...

Jag hoppas iallafall verkligen på både Zootropolis 2 och möjligen rentav även Zootropolis 3! (för jag älskar verkligen Zootropolis) Det är spännande att se fortsättning på karaktäerer!  :)

Jag föredrar utan tvekan uppföljare framför remake-filmer!

(Star Wars avskyr jag också! Marvels är okej, men jag har svårt att koppla varesig Star Wars eller Marvels hos Disney!)

Men nu kommer vi lite utanför ämnet! Jag ser som sagt grymt framemot Frost 2! Filmen har premiär juldagen, men jag lär inte kunna se den förrän i januari, dels för att det är överbefolkat under premiären och dels för att Disney inte lär lämna ut uppgifter om creditlistan förrän under januari...

Disneyfantasten

Citat från: Elios skrivet 28 juli 2019 kl. 21:59:11
Hade varit intressant att se vilka uppföljare Disney kokar ihop här näst.  8)

Det pratas om att Disney tänker göra en film med alla de 14 Disneyprinsessorna! (efter succén med Röjar-Ralf Kraschar Internet) Hoppas verkligen att det blir av!  :D

Lilla My

En slags uppföljare av Coco viskades det också om eftersom den blev en sådan dundersuccé, men det är alledeles för tidigt för att säga något mer där ännu.

gstone

Citat från: Simon Axelsson skrivet 28 juli 2019 kl. 21:58:23
Vad tycker du att folk ska bry sig om när det kommer till jobb? Man måste ju ha tillgång till pengar för att kunna överleva, du kan inte göra som de där det stod om in tidningen som hade gått till sjukhuset med sitt sjuka barn som även visade sig vara undernärt då de, som de själva sa, matat ungen med "kramar, luft och solsken", de påstod att man kunde få i sig vatten från fuktig luft.

Disney och Pixar brukade bry sig om konsten med.

Jag önskar verkligen att Walt Disney Animation studios gjord tio orginal filmer mellan varje uppföljare.

Får dom inte in nog med Pengar alla Marvel filmer Live Action Remakes och Star Wars filmerna ?

Dom måsta ofantligt mycket pengar vid det här laget. 

Säjer att Disney är så himla snåla att dom inte kan göra en enda film som inte är säkra på kommer bli en hit ?

Driver Joakim von Anka studion nu eller Mr Burns ?

Och om du vill ha en film med en inbyggde publik.

Ta någon jätte populär bok göt en animerad film av den !
[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.

Elios

Grattis förresten i efterskott Disneyfantasten.  ;D

Disneyfantasten

Citat från: Elios skrivet 28 juli 2019 kl. 22:16:05
Grattis förresten i efterskott Disneyfantasten.  ;D

Tack ska du ha!  :)