Forumnyheter:

Gmail har under ett par månaders tid blockerat Dubbningshemsidans e-postmeddelanden, men det ska nu vara löst. Om du missat viktiga e-postmeddelanden under denna tid, kontakta webbmastern på så löser vi allt.

Huvudmeny

Röstskådespelarna LIVE på Comic-Con 2017

Startat av Christian Hedlund, 12 september 2017 kl. 14:03:40

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Christian Hedlund

Hallå fellow dubbnördar!

På lördag kör vi Röstskådespelarna LIVE på Comic-Con och jag har tillsammans med skådespelaren Daniel Sjöberg dragit ihop lite kollegor att diskutera dubb med!
Vi kommer prata om gammalt, nytt, teknik, röstteknik och ta frågor.

Hoppas vi ses!

All info om eventet hittar du här:

http://www.comicconstockholm.se/events/rostskadespelarna-live/

Du kan också följa oss i sociala media via #RöstskådespelarnaLIVE
Vänligen,
Hedlund
Christian Hedlund
Voice Actor - Content Creator
Youtube.com/1man20voices
Rostskadespelarna.se
1man20voices.com

Alexander

Citat från: Christian Hedlund skrivet 12 september 2017 kl. 14:03:40
Hallå fellow dubbnördar!

På lördag kör vi Röstskådespelarna LIVE på Comic-Con och jag har tillsammans med skådespelaren Daniel Sjöberg dragit ihop lite kollegor att diskutera dubb med!
Vi kommer prata om gammalt, nytt, teknik, röstteknik och ta frågor.

Hoppas vi ses!

All info om eventet hittar du här:

http://www.comicconstockholm.se/events/rostskadespelarna-live/

Du kan också följa oss i sociala media via #RöstskådespelarnaLIVE
Vänligen,
Hedlund

Fantastiskt Christian!  Även om jag själv tyvärr inte kan komma, så kommer det här bli ett kanon event!
Jag följer iallafall via Facebook och Youtube!   ;D

Disneyfantasten

#2
Citat från: Christian Hedlund skrivet 12 september 2017 kl. 14:03:40
Hallå fellow dubbnördar!

På lördag kör vi Röstskådespelarna LIVE på Comic-Con och jag har tillsammans med skådespelaren Daniel Sjöberg dragit ihop lite kollegor att diskutera dubb med!
Vi kommer prata om gammalt, nytt, teknik, röstteknik och ta frågor.

Hoppas vi ses!

All info om eventet hittar du här:

http://www.comicconstockholm.se/events/rostskadespelarna-live/

Du kan också följa oss i sociala media via #RöstskådespelarnaLIVE
Vänligen,
Hedlund

Lycka till Christian!

Tyvärr jag jag inte komma själv, men jag hoppas iallafall att det går som det ska...

Vill förresten säga att jag tycker att du är toppen! Hoppas du får göra många roller framöver...

Hur går det förresten med Mattias Knave i Röstskådespelarna? (de 9 första är klara: Annica Smedius, Lasse Svensson, Andreas Nilsson, Anders Öjebo, Annelie Bhagavan, Gunnar Ernblad, Sharon Dyall, Bert-Åke Varg och Per Sandborgh)

Alexander

Citat från: Disneyfantasten skrivet 12 september 2017 kl. 16:44:55
Lycka till Christian!

Tyvärr jag jag inte komma själv, men jag hoppas iallafall att det går som det ska...

Vill förresten säga att jag tycker att du är toppen! Hoppas du får göra många roller framöver...

Hur går det förresten med Mattias Knave i Röstskådespelarna? (de 9 första är klara: Annica Smedius, Lasse Svensson, Andreas Nilsson, Anders Öjebo, Annelie Bhagavan, Gunnar Ernblad, Sharon Dyall, Bert-Åke Varg och Per Sandborgh)

Jag tror det gick bra, avsnittet med Mattias Knave finns att lyssna på här.  :)
http://www.1man20voices.com/podcaster/

Disneyfantasten

Citat från: Alexander skrivet 12 september 2017 kl. 17:23:43
Jag tror det gick bra, avsnittet med Mattias Knave finns att lyssna på här.  :)
http://www.1man20voices.com/podcaster/

Men det där var ju avsnittet med Annica Smedius.

Alexander

Citat från: Disneyfantasten skrivet 12 september 2017 kl. 17:32:22
Men det där var ju avsnittet med Annica Smedius.

Uppe i mitten av översta hörnet finns en ikon som heter "More episodes", klicka på den så borde en lista av alla avsnitten  dyka upp.  :)

Jabberjaw

Kommer detta att spelas in så att andra som inte kan ta sig dit också får se på "eventet"

Daniel Hofverberg

Det låter onekligen väldigt trevligt och intressant, och jag skulle gärna vilja se det. Tyvärr är dock Stockholm alldeles för långt bort för att jag ska ha möjlighet att komma till Comic Con... :(

Precis som Jabberjaw undrar jag därför också om det kommer bli möjligt att se på någon videoupptagning av eventet i efterhand?

Anders

Jag tänkte färdas dit med bil. Förutsatt att jag hittar så kommer jag att vara där och lovar att presentera mig om jag får chansen.  :D Men på hemsidan där man bokar biljetter står det att eventet börjar 9:00. I din video säger du dock 10:50. Är det så att gästerna tas emot vid 9, men själva eventet startar den senare tiden?
Nästa gång, Gadget! Nästa gång!

Christer


Anders M Olsson

Det låter hemskt trevligt, men tyvärr lite sent informerat för att jag ska ha möjlighet att resa dit.

Annika Herlitz har blivit en av mina favoritröster som Hilde Dystergök i 7D.

Men vem i all världen är "Lousie Reader" ? :)

Disneyfantasten

Jag gillar verkligen inte 7D, det är en utav de serier som totalförstör Disney.

Men jag gillar Annika Herlitz som skådespelare och för mig kommer hon alltid att vara en synonym till Elsa i Frost.

Citat från: Anders M Olsson skrivet 13 september 2017 kl. 10:23:41
Men vem i all världen är "Lousie Reader" ? :)

Men kommer du inte ihåg? Hon var varit med i en hel del Disneydubbningar, bland annat:

Bambi - omdubbningen från 1986 (som Faline i vuxen ålder)

Herkules (som Hera och div biroller)

Sen finns det även exempel utanför Disney, däribland Nicke Nyfiken, Kommissarie Gadget och Familjen Flinta.

Och så har hon två barn: Anton Olofsson Raeder och Elina Raeder, som också har dubbat en del.

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet 13 september 2017 kl. 00:49:12
Det låter onekligen väldigt trevligt och intressant, och jag skulle gärna vilja se det. Tyvärr är dock Stockholm alldeles för långt bort för att jag ska ha möjlighet att komma till Comic Con... :(

Precis som Jabberjaw undrar jag därför också om det kommer bli möjligt att se på någon videoupptagning av eventet i efterhand?


Precis av samma anledning som du kan inte jag komma, för jag bor ända nere i Malmö (vilket ligger sydväst om Skåne och längst ner i södra Sverige), vilket gör att Stockholm ligger på tok för långt bort för att jag ska kunna ta mig dit så snabbt.

Men precis som Daniel och Jabberjaw hoppas jag iallafall på att det blir möjligt att se någon videoupptagning av eventet i efterhand så att de som vill kan få se  :) .

Citat från: Alexander skrivet 12 september 2017 kl. 18:51:09
Uppe i mitten av översta hörnet finns en ikon som heter "More episodes", klicka på den så borde en lista av alla avsnitten  dyka upp.  :)

Okej, men tack då, nu har jag äntligen sett alla tio avsnitt.

Daniel Hofverberg

Citat från: Disneyfantasten skrivet 13 september 2017 kl. 16:10:16
Men kommer du inte ihåg? Hon var varit med i en hel del Disneydubbningar, bland annat:
Louise Raeder vet vi alla vem det är, men däremot känner jag heller inte till någon vid namn Lousie Reader...

Jag hoppas innerligt att det bara är en felstavning, för Louise Raeder vore väldigt intressant att se och höra; men Lousie Reader kan man nog leva utan... ;)

TonyTonka

Var det någon som var där och filmade i lördags? Stockholm är för långt från mig också.  :-\
https://djtonytheking.wordpress.com/ - Min blogg
(bloggen uppdateras senast: 2022-01-30)

Äntligen tillbaka på bloggen! :D

Christian Hedlund

Christian Hedlund
Voice Actor - Content Creator
Youtube.com/1man20voices
Rostskadespelarna.se
1man20voices.com

Disneyfantasten

Citat från: TonyTonka skrivet 18 september 2017 kl. 01:11:58
Var det någon som var där och filmade i lördags? Stockholm är för långt från mig också.  :-\

I vilken stad bor du?  :) Själv bor jag i Malmö, som jag skrev i mitt tidigare inlägg i denna tråd.

Anders

Jag var där, och jag såg att det var ett par personer som filmade.
Nästa gång, Gadget! Nästa gång!

Anders

Nästa gång, Gadget! Nästa gång!

TonyTonka

Citat från: Disneyfantasten skrivet 18 september 2017 kl. 19:32:24
I vilken stad bor du?  :) Själv bor jag i Malmö, som jag skrev i mitt tidigare inlägg i denna tråd.

Jag bor i Kungälv, det ligger ungefär en mil ovanför Göteborg. :)
https://djtonytheking.wordpress.com/ - Min blogg
(bloggen uppdateras senast: 2022-01-30)

Äntligen tillbaka på bloggen! :D


Anders

Citat från: TonyTonka skrivet 18 september 2017 kl. 01:11:58
Var det någon som var där och filmade i lördags? Stockholm är för långt från mig också.  :-\
Jag bor långt ifrån Stockholm också, dryga 40 mil. Men det hindrade inte mig.  :P
Nästa gång, Gadget! Nästa gång!

Daniel Hofverberg

Citat från: Anders skrivet 20 september 2017 kl. 07:19:37
Jag bor långt ifrån Stockholm också, dryga 40 mil. Men det hindrade inte mig.  :P
40 mil är dock betydligt närmare än 100 mil... ;)

Anders

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet 20 september 2017 kl. 08:59:03
40 mil är dock betydligt närmare än 100 mil... ;)
Nej, det förstås. Det skulle ta drygt 10 timmar med bil.  :P
Nästa gång, Gadget! Nästa gång!

Disneyfantasten

Citat från: Anders skrivet 23 september 2017 kl. 18:40:56
Nej, det förstås. Det skulle ta drygt 10 timmar med bil.  :P

Förlåt om jag är nyfiken, vilken sorts bil kom du med? Var det egen bil eller taxi?

Anders

Citat från: Disneyfantasten skrivet 24 september 2017 kl. 12:52:49
Förlåt om jag är nyfiken, vilken sorts bil kom du med? Var det egen bil eller taxi?
Egen bil. Det var en vit Skoda.
Nästa gång, Gadget! Nästa gång!

E

Vet att ämnet är gammalt men jag tyckte det var väldigt roligt när Dick Eriksson sa att det var psykiskt ansträngande att dubba Tinky Winky i Teletubbies ;D. Han sa ju också att han blev galen och nästan lämnade studion för han inte orkade mer och då höll jag på att skratta ;D ;D ;D

Christian Hedlund

Christian Hedlund
Voice Actor - Content Creator
Youtube.com/1man20voices
Rostskadespelarna.se
1man20voices.com