Forumnyheter:

Gmail har under ett par månaders tid blockerat Dubbningshemsidans e-postmeddelanden, men det ska nu vara löst. Om du missat viktiga e-postmeddelanden under denna tid, kontakta webbmastern på så löser vi allt.

Huvudmeny

Vem är sämst som Shaggy?

Startat av TonyTonka, 21 juli 2010 kl. 10:39:12

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Vem är sämst som Shaggy?

Peter Harryson (Mediadubb, Transfers, Kanal 10)
0 (0%)
Thomas Engelbrektsson (Sun studio köpenhamn)
2 (20%)
Bobo Eriksson (Sun Studios nuvarande dubbar)
2 (20%)
Kristian Ståhlgren (Några av Sun Studios dubbar)
2 (20%)
Johan Hedenberg (Valpen Scooby-Doo)
0 (0%)
Jesper Adefeldt (Scooby Doo - Nu börjar mysteriet)
0 (0%)
Fredrik Dolk (Musicservices utgåvor)
2 (20%)
Stig Engström (Vissa av Musicservices utgåvor)
0 (0%)
Personen som gör Shaggy i utgåvan av Egmont (Specialdubb)
0 (0%)
Annan/Okänd
2 (20%)

Antal personer som röstat: 10

Omröstningen avslutas: 7 februari 2106 kl. 07:28:15

TonyTonka

https://djtonytheking.wordpress.com/ - Min blogg
(bloggen uppdateras senast: 2022-01-30)

Äntligen tillbaka på bloggen! :D

Cadpig

Jag säger Bobo Eriksson utan att tveka. Har förmodligen inte hört alla men har svårt att tänka mig någon sämre än han. Så charmlös, så pipig, så sämst!

TonyTonka

Jag tycker att Kristian Ståhlgren är sämst. Han är dålig på att göra Shaggy. Inte heller Fredrik Dolk är särskilt lyckad i rollen och jag har svårt att tänka mig Stig Engström som Shaggy. bland dom bättre finns Peter Harryson, Thomas Engelbrektsson och Bobo Eriksson.
https://djtonytheking.wordpress.com/ - Min blogg
(bloggen uppdateras senast: 2022-01-30)

Äntligen tillbaka på bloggen! :D

TonyTonka

#3
Edit: Felpost
https://djtonytheking.wordpress.com/ - Min blogg
(bloggen uppdateras senast: 2022-01-30)

Äntligen tillbaka på bloggen! :D

Cadpig

Hur kan du ens ställa Eriksson bredvid Harrysson och Engelbrektsson? Om jag hade varit tvungen att välja mellan honom och Dolken som den nya officiella Shaggy hade det fått bli Dolken.

TonyTonka

Bobo Eriksson är i mitt tycke rätt bra i spelfilmena samt Våran Scooby-Doo. Jag vet inte hur han låter i dom andra filmerna. Han är åtminstone inte superdålig som Kristian Ståhlgren.  ;)

Johan Hedenberg är hyfsad som Shaggy. Fredrik Dolk är inte dålig, Han är en av mina favorit-skådisar, men han passar tyvärr inte som Shaggy. Jesper Adefeldt har jag inte hört. Varför spelar inte Peter Harryson Shaggy längre?   :-\
https://djtonytheking.wordpress.com/ - Min blogg
(bloggen uppdateras senast: 2022-01-30)

Äntligen tillbaka på bloggen! :D

Daniel Hofverberg

Personligen har jag haft svårast för Fredrik Dolk som Shaggy i Musikservice utgåvor - han var riktigt dålig, och jag har haft mycket svårt att vänja mig vid honom. Stig Engström är säkert inte lyckad, men ärligt talat kommer jag inte ihåg om jag har hört honom och vilka VHS-filmer han var med i.

Kristian Ståhlgren är absolut ingen höjdare, men betydligt bättre än Fredrik Dolk. BoBo Eriksson tycker jag kommer som god tvåa efter Peter Harryson, som alltid kommer att förbli oslagbar.

TonyTonka

Jag har nu sett Scooby-Doo 2 monstren är lösa.

Jag måste ändra mig, och säga såhär. Peter Harryson är bäst, medan Bobo Eriksson är tvåa men på gränsen till bäst. 

Han och Stefan Frelander gör ju hela filmen!, en av dom få filmerna jag gillar bättre med svenskt tal en med engelskt. Specielt det där när han och Scooby-Doo sitter fast mot väggen efter att Shaggy förvandlats till Muskelknutte och Scooby till  einstiean eller något sådant: Scooby: Den där Swatchenggerska typen höll på att förstöra allt. Shaggy: Boom-Boom hehe. Jag skrattade så jag höll på att ramla ur stolen alltså.
https://djtonytheking.wordpress.com/ - Min blogg
(bloggen uppdateras senast: 2022-01-30)

Äntligen tillbaka på bloggen! :D

Anders

Thomas Engelbrektson utan tvekan. Hela Sun Studios dubbning är ett hån mot Media Dubb, så otroligt dåliga skådespelare där.

Cadpig

Hur kan folk gilla Bobo? Han är inte det minsta like Casey Kasem (inte för att jag brukar bry mig om sånt) och han är inte det minsta lik någon av de som tidigare har gjort Shaggy bra. Han är för gäll helt enkelt. Dessutom i ett avsnitt från första Scooby serien som de har våldtagi... förlåt jag menar dubbat om så stöter Shaggy på en erimit i en grotta som av en händelse också har Bobos röst, och då menar jag exakt samma röst som Shaggy! Han gör inte den minsta ansträngning för att förställa den det allra minsta. Shaggy står och pratar med Shaggy... B-igt.

_Alexander_

Peter Harryson är och förblir bäst, och jag älskar Johan Hedenbergs röst till Shaggy, fantastiskt bra.

Jag klarar absolut inte av Bobo som Shaggy, alldeles för mesig röst, och passar inte karaktären, jag trodde faktiskt det var Velma som pratade en gång när jag inte tittade direkt på tvn...
Då är faktiskt Kristian Ståhlgren bättre, och inte ens han är bra.

När en skådis med så karaktäristisk röst som Harryson började dubba karaktären, tycker jag snarare att det är viktigare att välja en röst som är mer lik honom än originalet.

TonyTonka

Citat från: Cadpig skrivet  9 augusti 2010 kl. 10:09:07
Hur kan folk gilla Bobo? Han är inte det minsta like Casey Kasem (inte för att jag brukar bry mig om sånt) och han är inte det minsta lik någon av de som tidigare har gjort Shaggy bra. Han är för gäll helt enkelt. Dessutom i ett avsnitt från första Scooby serien som de har våldtagi... förlåt jag menar dubbat om så stöter Shaggy på en erimit i en grotta som av en händelse också har Bobos röst, och då menar jag exakt samma röst som Shaggy! Han gör inte den minsta ansträngning för att förställa den det allra minsta. Shaggy står och pratar med Shaggy... B-igt.

Om du menar avsnittet "Den kryptiska kryparen" i säsong 2 av Scooby Doo, Where Are You (Den första serien) så spelas faktist eremiten inte av Bobo utan av Peter Sjöquist. Däremot spelar han bankdirektören Carswell, och jag var tvungen att kolla efter på listan om han verkligen gjorde honom. Carswell låter inte alls som Shaggy.
https://djtonytheking.wordpress.com/ - Min blogg
(bloggen uppdateras senast: 2022-01-30)

Äntligen tillbaka på bloggen! :D

TonyTonka

Citat från: Tonytonka skrivet 14 oktober 2012 kl. 19:06:56
Om du menar avsnittet "Den kryptiska kryparen" i säsong 2 av Scooby Doo, Where Are You (Den första serien) så spelas faktist eremiten inte av Bobo utan av Peter Sjöquist. Däremot spelar han bankdirektören Carswell, och jag var tvungen att kolla efter på listan om han verkligen gjorde honom. Carswell låter inte alls som Shaggy.

Fast Peter Sjöquist är nog felcrediterad eftersom att det är Kristian Ståhlgren (som spelar Shaggy i de övriga avsnitten i Säsong 2) som spelar Eremiten.
https://djtonytheking.wordpress.com/ - Min blogg
(bloggen uppdateras senast: 2022-01-30)

Äntligen tillbaka på bloggen! :D

juku

Fredrik Dolk, inget fel på honom som skådis men han passar inte till Shaggy

Elios

Tycker inte riktigt att Bobo Eriksson är så bra. Tycker det är en stark kamp mellan Peter Harrysson och Thomas Engelbrektsson.
Ska jag vara helt ärlig så har jag aldrig hört Jesper Adefeldt som Shaggy förutom i det är ljudklippet då. När kan man höra honom som Shaggy?
Stig Engström lätt heller inget vidare. Fredrik Dolk känns ju bättre som Buzz Lightyear någon Shaggy passar han inte riktigt. Men valet blir för mig Stig Engström även om jag uppskattar honom.