Forumnyheter:

Efter uppgradering av forumprogramvaran saknas vissa äldre bifogade filer just nu. Vi beklagar detta och arbetar med att lösa problemet.

Huvudmeny

Favoritskurkar

Startat av E, 4 augusti 2019 kl. 21:30:10

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

E

Vilka skurkar gillar ni mest

Jag gillar dessa:

Darth Maul, Dart Vader, General Grievous mfl (Star Wars)
Gollum och Saruman (Sagan om Ringen)
Mrs Coulter (His Dark Materials)
T-1000 (Terminator 2)
Sheriffen av Nottingham (Robin Hood: Prince of Thieves)
Quaritch (Avatar)

Simon Axelsson

Skulle inte kalla Anton Ego för skurk, han är matkritiker och mer av en sekundär antagonist
"You got any cats?" - Alf in regards to what he eats

Jabberjaw

Min absoluta favorit är Krulos i Dino Riders
och det är delvis för att Gunnar Ernblad gör en sådan fenomenal insats på svenska dubben samt att jag växt upp med massa Dino Riders videokassetter.

Andra skurkar jag tycker om väldigt mycket:
Gargamel                 (Smurfarna)
Skeletor                   (He-Man 2002)
Momo                       (Star Street - Adventures of the Star Kids)
Krang                       (Turtles 1987)
Dark Kat                   (Swat Kats)


E

Citat från: Simon Axelsson skrivet  4 augusti 2019 kl. 21:42:00
Skulle inte kalla Anton Ego för skurk, han är matkritiker och mer av en sekundär antagonist
Jo fast ibland så beter han sig nästan lite "skurkaktigt", det var därför jag tog med honom

E

Det vore roligt om Spökplumpen är huvudskurken i en framtida Disneyfilm

Elios

Citat från: Erik Dahlberg skrivet 11 augusti 2019 kl. 10:35:07
Det vore roligt om Spökplumpen är huvudskurken i en framtida Disneyfilm

Niclas Ekholm hade passat som honom helt klart. Även kanske Stephan Karlsén.  ;D

moviefan

#6
Jag gillar

Clavius - Svanprinsessan 2

Alameda Slim - Kogänget

Thulsa Doom - Conan

Pennywise - Det från 2017

Mcleach - Bernad och Bianca i Australien 

Ian - National Treasure 

Elios

Jag tycker förövrigt att både Hades och Frollo är grymma superskurkar! ;)

Anders

Jag favoriserar mer seriösa skurkar, även om humoristiska skurkar också kan ha sina stunder. En favorit är förstås Mumm-Ra från Thundercats. Mest av allt gillar jag designen innan han förvandlas till sin muskulösa form eftersom den får honom att se mer skräckinjagande ut. Dock tycker jag att han besegras litet väl lätt eftersom en glimt från sin egen spegelbild får honom att evakuera.

Sedan gillar jag även skurkarna från SWAT Kats (Dark Kat, Professor Huggtand, Tidshärskaren, Metallikats, Hard Drive etc). De har häftiga designer och framställs alla som seriösa hot mot hjältarna.
Nästa gång, Gadget! Nästa gång!

MOA


gstone

Citat från: MOA skrivet  9 april 2022 kl. 14:03:03
En av mina favoriter e Bowser

Vem tycker du ska spela honom i långfilmen ?
[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.

moviefan

Gillar även Jokern i animerade Batman serien.

Grimner

Kreia, eller Darth Traya, från Star Wars: Knights of the Old Republic II - The Sith Lord är min absoluta favoritantagonist - och favoritkaraktär - i någon media någonsin. Och jag säger inte bara det utifrån mina extremt starka nostalgiska band till det spelet. Det finns redan timlånga videoessäer på YouTube och hundratals sidor i skriven form på olika Internetforum som försöker beskriva vilken otroligt komplex och nyanserad karaktär hon är, egentligen långt mer än bara "en skurk". Under hela spelets gång är hon din vän, mentor och läromästare, som propagerar en inte helt osympatisk filosofi, vilken till slut driver henne till att försöka genomdriva den mest revolutionerande handlingen i Star Wars-universumets historia: att utplåna själva Kraften, och frigöra alla livsformer från dess vilja. En enda människa - en nedbruten människa på gränsen till förgörelse - som gör uppror mot själva ödet, mot den allsmäktiga gudomen som behärskar henne och alla andra ting i existensen, var verkligen en gripande historia att följa. Inte minst tack vare den fantastiskt välskrivna dialogen genom vilken hon förklarar sina tankar och drifter, samt det faktum att man inte kan kalla henne ond - kall och skoningslös, måhända, och för all del villig att offra de flesta brickor i sitt spel för att nå slutmålet, men aldrig onödigt grym och inte osympatisk i sina synpunkter. Att hon aldrig vill slåss mot dig, att hon till och med under den sista striden uttrycker sin kärlek till dig och till slut väljer att rädda ditt liv - och offra sitt eget - framför att fullfölja sina planer, sluter cirkeln och gör henne till den mest tragiska och mångfacetterade antagonist jag någonsin mött i någon media.
Piratkopiering är inte stöld - det är bevarande!
Stöld innebär förstörelse och förlust. Digital duplicering är skapande, och möjliggör för alla, oavsett bakgrund eller resurser, att ta del av livets mångfald. Det är inte bara etiskt, utan en ren dygd.
Tack till alla som fildelar. Ni är hjältar.


MOA

DR Ivo Robotnik i AOSTH för han e så rolig
Så rolig att Farsan frågar "Vad är det som e så kul med den där gubben?"