Forumnyheter:

Möjlighet för gäster att skriva inlägg har länge varit avstängt på grund av missbruk och spam, men i och med den nya forumprogramvaran är det nu påslaget igen. Se till att inte missbruka detta, för då kan det behöva stängas av igen.

Huvudmeny

Kändisar som aldrig dubbat men som borde göra det

Startat av E, 7 januari 2019 kl. 22:10:41

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 2 gäster tittar på detta ämne.

E

Citat från: gstone skrivet 12 september 2019 kl. 12:47:58
Ja Men Scooby Doo som inte går att få tag i dag och som han dubbade innan han blev känd.
Det spelar ingen roll hur känd man är för att man ska dubba, det finns ju även okända personer som dubbat

gstone

Citat från: Erik Dahlberg skrivet 22 september 2019 kl. 12:54:29
Det spelar ingen roll hur känd man är för att man ska dubba, det finns ju även okända personer som dubbat

Ja. Men jag räknar Skarsgråd som en kändis som aldrig dubbat utom Trollvionterr. För han var inte en kändis när han dubbade Scooby Doo och tråden heter Kändisar som inte dubbat.


Hoppas du fattar ?
[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.

E

Citat från: gstone skrivet 22 september 2019 kl. 17:46:06
För han var inte en kändis när han dubbade Scooby Doo
Som Daniel tidigare sagt i denna tråd så var Stellan känd redan då, han hade gjort mycket då, Den enfaldige mördaren till exempel

Elios

Stellan fick väl sin allra första roll också i en svartvit film som jag inte kommer på namnet på nu. På 50- eller 60-talet.  8)

Daniel Hofverberg

Ja, Stellan började tidigt och har haft en lång karriär - första rollen var nog huvudrollen i den kultförklarade miniserien Bombi Bitt och jag 1968 (som var svartvit). Så 1982 - 1983 hade han redan varit känd i över 10 års tid.

Ärligt talat skulle jag rentav vilja påstå att det förmodligen var just för att Stellan Skarsgård var kändis som han rollbesattes som Scooby-Doo - för inte gjorde han någon lysande insats i den rollen, direkt... ;) Hade man utgått ifrån rösterna utan hänsyn till om personen var känd eller inte, så borde man redan på den tiden ha lyckats hitta någon mer passande person att spela Scooby-Doo.

Jag hoppas inte Stellan tar illa upp om han läser detta, men jag tror ärligt talat inte att han själv ser på Scooby-Doo som sin karriärs stoltaste ögonblick...

TonyTonka

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet 22 september 2019 kl. 19:57:22
Ja, Stellan började tidigt och har haft en lång karriär - första rollen var nog huvudrollen i den kultförklarade miniserien Bombi Bitt och jag 1968 (som var svartvit). Så 1982 - 1983 hade han redan varit känd i över 10 års tid.

Ärligt talat skulle jag rentav vilja påstå att det förmodligen var just för att Stellan Skarsgård var kändis som han rollbesattes som Scooby-Doo - för inte gjorde han någon lysande insats i den rollen, direkt... ;) Hade man utgått ifrån rösterna utan hänsyn till om personen var känd eller inte, så borde man redan på den tiden ha lyckats hitta någon mer passande person att spela Scooby-Doo.

Jag hoppas inte Stellan tar illa upp om han läser detta, men jag tror ärligt talat inte att han själv ser på Scooby-Doo som sin karriärs stoltaste ögonblick...

Om han ens kommer ihåg det.  ::)
https://djtonytheking.wordpress.com/ - Min blogg
(bloggen uppdateras senast: 2022-01-30)

Äntligen tillbaka på bloggen! :D

Elios

Med tanke på vad jag vet hennes farfar!?
Olof Thunberg är en legend i dubbningssammanhang så hade det varit trevligt om barnbarnet Greta Thunberg också vill prova göra det.  ;D

gstone

[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.

Disneyfantasten

Citat från: gstone skrivet 25 september 2019 kl. 20:03:23
Mia Parnevik borde dubba någon gång.

Vanu! Ännu en släkting till Peg, först Penny och nu hon...

På vilket sätt är Mia släkt med Peg och Penny?  :)

E


Disneyfantasten

Citat från: Erik Dahlberg skrivet 25 september 2019 kl. 20:17:25
Deras Mamma ;)

Okej! Tack för infon...

Jag såg Peg Parnevik på Sommarlov 2017 och fick då inspiration att hon förmodligen skulle platsa inom dubbning...

Jag brukar ofta söka inspiration om potentiella dubbningar, potentiella rollprestationer, osv.

gstone

Jag tycker Hedda Stiernstedt borde dubba  någon gång.
[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.

Erika


Disneyfantasten