Forumnyheter:

Då forumet använder sig av databasen Stop Forum Spam för att blockera kända spammare finns det en liten risk att oskyldiga drabbas av detta, som råkar ha samma IP-adress som kända spammare har haft. Om du är en av dem och inte lyckas att skriva inlägg på forumet, följ denna länk för att ta bort blockeringen, eller skicka e-post till med din IP-adress.

Huvudmeny

Söker svar på frågan

Startat av Jonas9881, 4 maj 2024 kl. 13:19:28

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Jonas9881

Jag skapar detta ämne då jag har svårt att få svar på mina frågor och hoppas detta ska hjälpa mig att få svaren jag söker.

Jag har under 1 vecka försökt få svar på varför @gstone undrade varför jag skulle kalla honom för dampunge, men han antingen ignorerar mig eller skriver "Snälla sluta fråga :-\ !"

Då han verkar med vilje undvika mig så behöver jag hjälp från andra, då jag skulle vilja att ni hjälper mig att kontakta honom och få ett begripligt svar angående detta.

Det kan låta onödigt att skapa ett ämne för detta, men vad annars ska jag göra då han med vilje ignorerar mig?

Visst jag kan ställa frågan öppet här och hoppas på ett begripligt svar från honom.
@gstone varför ställde du frågan till just mig angående om jag skulle kalla dig för dampunge?
Vad har jag gjort mot dig då frågan ställs till mig specifikt?
"Vissa anser att dom har någon typ av ensamrätt till material och att det ej ska spridas. Men vi anser annorlunda. Detta är väl vad fildelning handlar om att kunna spela in material alla är uppväxta under olika tidsperioder och har inte haft samma möjligheter"
Förkortat citat från en annan användare

Lilla My

Sådana här diskussioner bör skötas privat, är väl min åsikt.
Får du inget svar privat så är det väl synd. Men vad ska vi göra åt saken?

Blocka och gå vidare, är mitt tips.

Jonas9881

Citat från: Lilla My skrivet  4 maj 2024 kl. 13:26:12Sådana här diskussioner bör skötas privat, är väl min åsikt.
Får du inget svar privat så är det väl synd. Men vad ska vi göra åt saken?

Blocka och gå vidare, är mitt tips.
Visste väl att det skulle tas emot negativt men får jag inte ta hjälp av andra utan ska sköta det själv?

Andra ber ju om röster och dubbningar, vilka som spelar en viss roll/karaktär och behöver hjälp med det, men när jag behöver hjälp så får jag inte det eller?

Men tycker jag förtjänar ett svar på frågan även om det inte handlar om dubbningar eller listor.
"Vissa anser att dom har någon typ av ensamrätt till material och att det ej ska spridas. Men vi anser annorlunda. Detta är väl vad fildelning handlar om att kunna spela in material alla är uppväxta under olika tidsperioder och har inte haft samma möjligheter"

Lilla My

Citat från: Jonas9881 skrivet  4 maj 2024 kl. 13:36:21Andra ber ju om röster och dubbningar, vilka som spelar en viss roll/karaktär och behöver hjälp med det, men när jag behöver hjälp så får jag inte det eller?
Kanske för att det är en viss skillnad i att fråga om material som tillhör ens intresse (och det forumet handlar om) och att be om hjälp för att lösa onödiga online-gräl?

Jonas9881

Citat från: Lilla My skrivet  4 maj 2024 kl. 13:43:06Kanske för att det är en viss skillnad i att fråga om material som tillhör ens intresse (och det forumet handlar om) och att be om hjälp för att lösa onödiga online-gräl?
Fast detta är ju "off-topic" alltså utanför dubbningar, och jag har all rätt att fråga, sedan får ju var och en bestämma om man vill hjälpa mig och vara snäll eller låta bli. 

Steffan Rudvall

Citat från: Jonas9881 skrivet  4 maj 2024 kl. 13:19:28Jag skapar detta ämne då jag har svårt att få svar på mina frågor och hoppas detta ska hjälpa mig att få svaren jag söker.

Jag har under 1 vecka försökt få svar på varför @gstone undrade varför jag skulle kalla honom för dampunge, men han antingen ignorerar mig eller skriver "Snälla sluta fråga :-\ !"

Då han verkar med vilje undvika mig så behöver jag hjälp från andra, då jag skulle vilja att ni hjälper mig att kontakta honom och få ett begripligt svar angående detta.

Det kan låta onödigt att skapa ett ämne för detta, men vad annars ska jag göra då han med vilje ignorerar mig?

Visst jag kan ställa frågan öppet här och hoppas på ett begripligt svar från honom.
@gstone varför ställde du frågan till just mig angående om jag skulle kalla dig för dampunge?
Vad har jag gjort mot dig då frågan ställs till mig specifikt?
Du tar det för allvarligt, det var bara något han skrev det finns ingen agenda bakom det. Gstone uppskattar dig, det är i alla fall så jag tolkar det på grund av allt du har delat med dig av.

MOA

Ställ en viktigare fråga istället

Jonas9881

@salle Är det du som står ägaren till denna videon?

Då den är för stor att ladda ner så skulle jag tacksamt vilja att du delar den på ett annat sätt så den kan laddas ner och inte bara vara tillgänglig på mega.

Länken borttagen men det är iallafall från mega och filmen Svärdet i stenen från 1963.

OBS: Jag har kunnat ladda ner filmen via ett program så denna fråga kan ignoreras nu.

Jonas9881

Jag har en fråga till @Daniel Hofverberg 

Jag har hört från en användare härifrån att när DVD eller Blu-Ray spelare uppdateras, så kan ändringar ske på din DVD och Blu-Ray utgåva, dom kan ta bort scener som dom inte gillar längre, lägga till mer reklam eller låsa din DVD utgåva så att den inte kan spelas upp längre.

Men stämmer verkligen detta en användare har hört från internet?

Låter ju helt sjukt och jag kan bara inte tro på det, men vet du något om just detta eller är det falsk info som sprids?

Steffan Rudvall

Citat från: Jonas9881 skrivet 15 maj 2024 kl. 11:03:52Jag har en fråga till @Daniel Hofverberg

Jag har hört från en användare härifrån att när DVD eller Blu-Ray spelare uppdateras, så kan ändringar ske på din DVD och Blu-Ray utgåva, dom kan ta bort scener som dom inte gillar längre, lägga till mer reklam eller låsa din DVD utgåva så att den inte kan spelas upp längre.

Men stämmer verkligen detta en användare har hört från internet?

Låter ju helt sjukt och jag kan bara inte tro på det, men vet du något om just detta eller är det falsk info som sprids?
Skivorna kan inte uppdaterats men programvaran kan. Så ingen kan ändra eller ta bort scener.

Jonas9881

Citat från: Steffan Rudvall skrivet 15 maj 2024 kl. 11:07:00Skivorna kan inte uppdaterats men programvaran kan. Så ingen kan ändra eller ta bort scener.
Programvaran på spelarna menar du eller?

Steffan Rudvall

Citat från: Jonas9881 skrivet 15 maj 2024 kl. 11:14:08Programvaran på spelarna menar du eller?
Ja, själva filerna på skivorna går ju inte att förändra.  

Jonas9881

Citat från: Steffan Rudvall skrivet 15 maj 2024 kl. 11:25:44Ja, själva filerna på skivorna går ju inte att förändra. 
Okej då var det falsk info. Bra att du klargör det.

Daniel Hofverberg

Citat från: Steffan Rudvall skrivet 15 maj 2024 kl. 11:25:44Ja, själva filerna på skivorna går ju inte att förändra. 
Förr i tiden var det ju dock vanligt med BD Live för en del bonusmaterial på Blu-Ray-filmer, som gör att visst bonusmaterial på skivor hämtas i realtid från internet; och i så fall är det förstås beroende av att servrarna är igång och vad som finns på dessa. Så för skivor som använder BD Live för bonusmaterial kan alltså bonusmaterialet förändras med tiden - kanske är det därifrån som missförståndet uppstått...?

Nuförtiden tror jag dock att de flesta servrar för BD Live är avstängda, så bonusmaterial som varit beroende av BD Live finns mest troligt inte kvar längre.

Jonas9881

Nu har jag försökt kontakta användaren @Erika en längre period utan svar, så då testar jag att skriva på denna tavla och ser om jag kan få svaret jag frågar efter.

Jag undrar om det är du @Erika som har lagt upp dessa 2 bilder som du länkar till i detta inlägg?
https://www.dubbningshemsidan.se/forum/index.php?topic=174.msg2345#msg2345

Jag skrev den 24 maj och 27 maj till henne via ämnet "Eurotroll i tidningen" men fick aldrig svar på frågan, så denna gången hoppas jag att hon vill svara mig och berätta hur det ligger till angående frågan.