Forumnyheter:

Möjlighet för gäster att skriva inlägg har länge varit avstängt på grund av missbruk och spam, men i och med den nya forumprogramvaran är det nu påslaget igen. Se till att inte missbruka detta, för då kan det behöva stängas av igen.

Huvudmeny

Ewokerna (ekivåkerna...)

Startat av Pangea, 20 april 2024 kl. 15:08:42

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

MOA

Citat från: Pangea skrivet 26 april 2024 kl. 21:05:33Tack alla ^_^
Nu har vi inte alls många röstisar o karaktärer kvar här att bekräfter.
Men Chief Chirpa har annan röst i de första avsnitten.
Känner ni igen? Postar möjliga kandidater från creditlistan:

Bertil Engh
Bo Maniette
Hans Gustafsson
Ulf Källvik
Robert Andersson
Roger Storm
Bertil Engh högst upp på listan

Pangea

Tack alla ^_^ Jo, jag tänkte inte hålla på med tv-dubben på Filmnet denna omgång. 
Men någon enstaka bara. Vem spelar ewokernas medicinman Logray?

Steffan Rudvall

Citat från: Pangea skrivet 26 april 2024 kl. 22:14:43Tack alla ^_^ Jo, jag tänkte inte hålla på med tv-dubben på Filmnet denna omgång.
Om jag inte misstar mig är det Ulf Källvik.

Lillefot

Citat från: Pangea skrivet 26 april 2024 kl. 22:14:43Tack alla ^_^ Jo, jag tänkte inte hålla på med tv-dubben på Filmnet denna omgång.
Låter som Andreas Nilsson vars röst är bearbetad.
Om jag är en Apatosaurs.
Hur kan jag då vara här i Cenozoiska eran?
Kloning, teleportering, eller tur?
I alla fall, ni får ha en dino till äran

Daniel Hofverberg

Citat från: Lillefot skrivet 26 april 2024 kl. 22:44:28Låter som Andreas Nilsson vars röst är bearbetad.
Jag tycker spontant också att det låter som Andreas Nilsson med förställd röst.

Pangea

Hmm... ni bar båda poänger. Men detta är alltså från tv-dubben... och den dubbades 1993 för Filmnet,
så det kan absolut vara Andreas Nilsson då kanske :-)

Steffan Rudvall

Citat från: Pangea skrivet 26 april 2024 kl. 23:41:37Hmm... ni bar båda poänger. Men detta är alltså från tv-dubben... och den dubbades 1993 för Filmnet,
så det kan absolut vara Andreas Nilsson då kanske :-)
Jag insåg inte att det var två olika dubbningar men om det här är en dubbning gjord 1993 och inte den från 80-talet så är det väl mycket troligt att det är Andreas Nilsson då det ju låter som det.

Pangea

Här kommer en till från tv-serien, det är Wicket W Warrick själv... huvudrollen!

Steffan Rudvall

Citat från: Pangea skrivet 26 april 2024 kl. 23:47:22Här kommer en till från tv-serien, det är Wicket W Warrick själv... huvudrollen!
Möjligtvis Staffan Hallerstam med förställd röst.

Pangea

Tack Steffan ^_^ Och tack alla ni som bidragit! Lillefot, Daniel H., MOA, Mathilda, Will, Erika! 
Nu tror jag nog jag är klar för den här gången.

MOA

Citat från: Pangea skrivet 26 april 2024 kl. 23:47:22Här kommer en till från tv-serien, det är Wicket W Warrick själv... huvudrollen!
Pitchad Staffan Hallerstam

Mathilda Gustafsson

Citat från: Pangea skrivet 27 april 2024 kl. 10:56:56Tack Steffan ^_^ Och tack alla ni som bidragit! Lillefot, Daniel H., MOA, Mathilda, Will, Erika!
Nu tror jag nog jag är klar för den här gången.
Tveka inte på att dela ljudklipp och fråga om det är något annat du undrar över :)