Forumnyheter:

Möjlighet för gäster att skriva inlägg har länge varit avstängt på grund av missbruk och spam, men i och med den nya forumprogramvaran är det nu påslaget igen. Se till att inte missbruka detta, för då kan det behöva stängas av igen.

Huvudmeny

Pengar är Allt - Egen dubbning

Startat av Peter, 18 september 2021 kl. 06:19:09

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Peter

Världen känns mer hoppfull, liksom arbetet med dubbningen av Transformers tredje säsong. Nu är det äntligen dags för lansering av den svenska versionen av "Money is Everything", som vi översatt till "Pengar är Allt"! Hårt arbete från oss alla i produktionen har till slut gett oss denna unika version av detta tredje säsongens avsnitt.

Denna produktion är helt och hållet tillverkad på frivillig basis – ingen har fått betalt och allt har gjorts i våra respektive hemmamiljöer, alla med olika inspelningsmöjligheter samt utrustning. Rösterna har mestadels valts ut ursprungligen genom omröstningar i Facebook-gruppen "Transformers Svensk Dubb", men det finns alltid platser att fylla, vill du vara med så hör du av dig till mig. Vi vill inte på något sätt ersätta den ursprungliga engelska versionen, utan snarare erbjuda den svenska versionen som vi aldrig fick.
Jag vill rikta ett stort tack till alla inblandade! I detta avsnitt utgår flera viktiga karaktärer som vanligtvis är tongivande i säsong 3, men det öppnar upp för andra, inte minst Dirk Manus som är en one-shot-figur med massor av repliker, mästerfullt inläst av nykomlingen Robert Molander. Katarina Larsson Engqvist gör en enorm insats som Marissa Faireborn, och ni kommer höra mer av henne i Mörkrets Fem Ansikten.

Fredde Ygdevik kliver in som Quintesson i detta avsnitt, riktigt bra insats. Andreas Melberg gör debut som den beräknande Computron, och det är mycket bra gjort. Ärrad veteran i Christer Nyberg som gör Scattershot och en soldat, han har kamperat med mig sen 2003-2004 (!). Daniel Thollin gör också debut, som Strafe, och det passar perfekt!
Björn Persson följer med från Beast Wars och gör både Afterburner och Blot, mycket god insats för två helt olika karaktärer! Gustaf Segerhammar bryter sina egna mönster och blir snäll, som Nosecone, vilket karaktärsjobb!

Richard Olofsson ger den intelligente Lightspeed sin fina röst, och det passar utmärkt. Carl Myrkevik debuterar med sin Hun-Grr, jag älskar den!
Erik Strandqvist gör ytterligare en stor karaktär, förutom Defensor och Rhinox är det nu Abominus som fått hans fina stämma, mäktigt. De underbara Terrorconerna görs inspirerande av Peter Thorsby (klockren tolkning av Cutthroat) och Robin Niklasson (som den elake Sinnertwin), njuter av dessa!
Jag är barnsligt förtjust i Linda Illus Artsys Rippersnapper, lyssna på den bara.

Bland alla dessa svenska röster hör vi en dansk som Sharkticons, kul insats och roligt att ha dig ombord, Martin Lund. Henrik Kvarnlöts grymma berättare knyter ihop säcken på bästa sätt, tillsammans med Christoffer Zaar Brodow som övertygar i Shawn Berger och Ramhorn, medan Anders Lindroth ger skräckinjagande liv åt Ratbat.

Se avsnittet här: https://1drv.ms/v/s!AnsLA3xQmXr6kpNKtm7DJmrQRWFntg?e=PiFcZW
----
Peter