Forumnyheter:

Gmail har under ett par månaders tid blockerat Dubbningshemsidans e-postmeddelanden, men det ska nu vara löst. Om du missat viktiga e-postmeddelanden under denna tid, kontakta webbmastern på så löser vi allt.

Huvudmeny

Lucky Luke: Det stora äventyret/Bröderna Dalton på rymmen (1983)

Startat av Goliat, 10 juli 2022 kl. 21:20:39

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Goliat

Jag har ingen möjlighet att rippa VHS längre så för mig är det kört helt.

Försöker få så komplett som möjligt. Om det är tre avsnitt får vi försöka hitta tredje avsnittet då.

Zebastian

Citat från: Goliat skrivet 11 juli 2022 kl. 15:03:21
Jag har ingen möjlighet att rippa VHS längre så för mig är det kört helt.

Försöker få så komplett som möjligt. Om det är tre avsnitt får vi försöka hitta tredje avsnittet då.
Eftersom att Daniel har tillgång till VHS utgåvorna av de andra filmerna kanske han har en VHS utgåva av den här med

Daniel Hofverberg

Citat från: Znusmumriken skrivet 11 juli 2022 kl. 15:10:38
Eftersom att Daniel har tillgång till VHS utgåvorna av de andra filmerna kanske han har en VHS utgåva av den här med
Nej, tyvärr tror jag inte att jag har VHS-utgåvan av Lucky Luke - Det stora äventyret. :(

Jag hittar heller inte åt utgåvan som Steffan nämner på Tradera, så jag antar att någon redan har köpt den - förhoppningsvis någon här...?
(det enda jag hittar på Tradera är den kortare köputgåvan)

Steffan Rudvall

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet 11 juli 2022 kl. 17:13:10
Nej, tyvärr tror jag inte att jag har VHS-utgåvan av Lucky Luke - Det stora äventyret. :(

Jag hittar heller inte åt utgåvan som Steffan nämner på Tradera, så jag antar att någon redan har köpt den - förhoppningsvis någon här...?
(det enda jag hittar på Tradera är den kortare köputgåvan)
https://www.tradera.com/item/130209/544726417/lucky-luke-vol-8-an-vhs-12156-3-s

Daniel Hofverberg

Citat från: Steffan Rudvall skrivet 11 juli 2022 kl. 17:19:25
https://www.tradera.com/item/130209/544726417/lucky-luke-vol-8-an-vhs-12156-3-s
Okej, den dök inte upp vid sökning då de inte nämnt "Det stora äventyret" i rubriken...

Om ingen annan känner sig manad kan jag köpa den. Jag kan förvisso inte digitalisera något riktigt än, förrän jag har köpt en ny stationär dator, men det handlar knappast om någon alltför lång tidsperiod innan jag är up and running igen. :)

Mathilda Gustafsson

Citat från: Steffan Rudvall skrivet 11 juli 2022 kl. 11:30:31
Jag hittade den här VHS utgåvan på Tradera, är det filmen som helhet? Det är bara två episoder som nämns på baksidan och speltiden är några minuter för kort.


Det ska nog stå 1 timme 21 minuter egentligen. Men mer kan Daniel ta reda på iochmed att han köpt den.

Daniel Hofverberg

Citat från: Mathilda Gustafsson skrivet 11 juli 2022 kl. 18:12:12
Det ska nog stå 1 timme 21 minuter egentligen. Men mer kan Daniel ta reda på iochmed att han köpt den.
Jag hann tyvärr inte köpa den, för precis när jag skulle slå till så var den redan såld. :(

Jag hoppas att det var någon här som köpte den...?

Mathilda Gustafsson

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet 11 juli 2022 kl. 21:04:51
Jag hann tyvärr inte köpa den, för precis när jag skulle slå till så var den redan såld. :(

Jag hoppas att det var någon här som köpte den...?
Det är som att någon jävlas med dig. Varje gång du säger att du ska försöka köpa något på Tradera för att digitalisera det så blir det uppköpt precis innan du ska göra det.


Goliat

Det är ju lite knepigt. Vad heter det tredje avsnittet? Tänkte börja klippa i morgon lite på de två som fanns på Youtube. Men bäst vore det att ha alla.


Steffan Rudvall

Citat från: Goliat skrivet 11 juli 2022 kl. 22:12:44
Det är ju lite knepigt. Vad heter det tredje avsnittet? Tänkte börja klippa i morgon lite på de två som fanns på Youtube. Men bäst vore det att ha alla.
Ma Dalton heter det tredje avsnittet eller om man ska gå efter albumets svenska titel heter det Bröderna Dalton maskerar sig.

BPS

Citat från: Goliat skrivet 11 juli 2022 kl. 22:21:50
Btw hittade denna kanal:

https://m.youtube.com/channel/UCqxl70UbxnFM6zYPwG_D93Q/videos
Så någon här på forumet har till slut hittat den. Det är min kanal, jag lägger upp Lucky Luke avsnitt som jag har tillgång till med nya egengjorda svenska bildversioner.

Goliat

Citat från: BPS skrivet 11 juli 2022 kl. 22:35:35
Så någon här på forumet har till slut hittat den. Det är min kanal, jag lägger upp Lucky Luke avsnitt som jag har tillgång till med nya egengjorda svenska bildversioner.

Aha. Har du tillgång till alla svenska avsnitt? Har du kanske tillgång till ljudet vi letar efter?

BPS

Citat från: Goliat skrivet 11 juli 2022 kl. 22:52:16
Aha. Har du tillgång till alla svenska avsnitt? Har du kanske tillgång till ljudet vi letar efter?
På båda frågorna blir svaret tyvärr inte.

Men jag har tillgång till hela säsong 2 av Lucky Luke eftersom att den släppts på VHS och DVD.
.