Forumnyheter:

Efter uppgradering av forumprogramvaran saknas vissa äldre bifogade filer just nu. Vi beklagar detta och arbetar med att lösa problemet.

Huvudmeny

Multilanguage

Startat av MOA, 10 december 2023 kl. 17:37:49

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 2 gäster tittar på detta ämne.

MOA

Idag är de Prinsessans stora dag & nästan alla röster e bra & passande. Alessandra Karpoff låter irriterande & koreanska låter för gullig. E också förvånad över att indonesiska låter så lik Louise Raeder

https://www.youtube.com/watch?v=ydcszBFvGW8

MOA

När de kommer till Fuskgubben har jag inga citat i huvet. Skriv nåt random som jag kan ta till nästa video

Skokaka

Citat från: MOA skrivet 14 december 2023 kl. 13:54:18Idag är de Prinsessans stora dag & nästan alla röster e bra & passande. Alessandra Karpoff låter irriterande & koreanska låter för gullig. E också förvånad över att indonesiska låter så lik Louise Raeder

https://www.youtube.com/watch?v=ydcszBFvGW8
En del antingen låter för unga eller gamla för rollen. Och jo, den indonesiska rösten låter som Louise Raeder, precis som hur Hasse Torbjörnson låter som Johan Hedenberg, men bättre.

Skokaka

Citat från: MOA skrivet 14 december 2023 kl. 21:33:42När de kommer till Fuskgubben har jag inga citat i huvet. Skriv nåt random som jag kan ta till nästa video
Jag tänkte på: "Lugn, Prinsessan! Luigi och jag klättrar upp för berget innan ni hinner att säga spaghetti med köttsås!"

Och ja, det är tydligen mest citat från det första eller det andra avsnitten i de tecknade delarna som jag kommer på...

Så, antar att jag predikade alla scener om detta är vad som kommer att användas.

Oscar Isaksson

Är det 100% bekräftat att det verkligen är Jane Björck som dubbar Prinsessan? Låter som Jeanette Holmgren och hon var ju flitig dubbare för den studion. Dock lite okänd för många tror jag.

Daniel Hofverberg

Citat från: Oscar Isaksson skrivet 14 december 2023 kl. 22:40:02Är det 100% bekräftat att det verkligen är Jane Björck som dubbar Prinsessan? Låter som Jeanette Holmgren och hon var ju flitig dubbare för den studion. Dock lite okänd för många tror jag.
Jag håller med att det låter osannolikt med Jane Björck - jag har aldrig hört talats om att hon medverkat i någon "vanlig" dubbning, utan bara de relativt enkla dubbningar som SVTs sportredaktion producerade in-house för Lilla Sportspegeln förr i tiden (Smurfolympiaden, m.fl.).

Erika

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet 15 december 2023 kl. 01:21:16Jag håller med att det låter osannolikt med Jane Björck - jag har aldrig hört talats om att hon medverkat i någon "vanlig" dubbning, utan bara de relativt enkla dubbningar som SVTs sportredaktion producerade in-house för Lilla Sportspegeln förr i tiden (Smurfolympiaden, m.fl.).
Kan heller inte minnas Jane Björck någonsin medverkat i en "vanlig" dubbning, och tycker heller inte det låter som hon.

MOA

Citat från: Erika skrivet 15 december 2023 kl. 04:01:30Kan heller inte minnas Jane Björck någonsin medverkat i en "vanlig" dubbning, och tycker heller inte det låter som hon.
Trodde inte Erika att Prinsessan spelades av Gunilla Backman för 15 år sen?
Citat från: Oscar Isaksson skrivet 14 december 2023 kl. 22:40:02Är det 100% bekräftat att det verkligen är Jane Björck som dubbar Prinsessan? Låter som Jeanette Holmgren och hon var ju flitig dubbare för den studion. Dock lite okänd för många tror jag.
Vad har hon dubbat?Aldrig sett namnet tidigare
Förlåt om jag gav ut falsk information

Erika

Citat från: MOA skrivet 15 december 2023 kl. 12:58:38Trodde inte Erika att Prinsessan spelades av Gunilla Backman för 15 år sen?
Hm, har inget minne av det. Hursomhelst är den informationen heller inte korrekt.

Citat från: MOA skrivet 15 december 2023 kl. 12:58:38Vad har hon dubbat? Aldrig sett namnet tidigare
Oscar kan garanterat ge mycket bättre information, men hon har medverkat i bl. a. Djungelpatrullen (tv-dubben) och Krambjörnarna II.

MOA

Citat från: Erika skrivet 15 december 2023 kl. 13:39:58Hm, har inget minne av det. Hursomhelst är den informationen heller inte korrekt.
Oscar kan garanterat ge mycket bättre information, men hon har medverkat i bl. a. Djungelpatrullen (tv-dubben) och Krambjörnarna II.
Stod i ett inlägg i de ämnet men här kommer videon:
Ironiskt nog borde ryska Mario & Luigi byta röst,båda 2 råkar också heta Alexander

https://www.youtube.com/watch?v=4961nPg5oHs

Oscar Isaksson

Citat från: Erika skrivet 15 december 2023 kl. 13:39:58Oscar kan garanterat ge mycket bättre information, men hon har medverkat i bl. a. Djungelpatrullen (tv-dubben) och Krambjörnarna II.
Jag har inte gjort någon större kartläggning över vad Jeanette Holmgren dubbat, men hon har ju dubbat för väldigt många bolag. Det är egentligen konstigt att hon inte är lika omtalad, som hennes bättre dokumenterade medspelare.
Utöver de credits som står på Dubbningshemsidan, så ska hon enligt egen utsago även medverka i; Kul med Claude (Fun with Claude), På bondgården, Barnen från Oz(The Oz Kids).

Skokaka

Citat från: MOA skrivet 15 december 2023 kl. 14:08:43Stod i ett inlägg i de ämnet men här kommer videon:
Ironiskt nog borde ryska Mario & Luigi byta röst,båda 2 råkar också heta Alexander

https://www.youtube.com/watch?v=4961nPg5oHs
Så, alla klipp blev som jag tänkte mig. Undrar hur du ens hittade klipp på de andra språken. Och en del är ju inte samma klipp. Kan ju vara som så att du annars inte har hittat den på de språken?...

Okej, men i hela fall. På norska så delar Mario och Toad röster, precis som på svenska? Och båda också heter Hasse? Asså... :o

MOA

Citat från: Skokaka skrivet 15 december 2023 kl. 20:08:37Så, alla klipp blev som jag tänkte mig. Undrar hur du ens hittade klipp på de andra språken. Och en del är ju inte samma klipp. Kan ju vara som så att du annars inte har hittat den på de språken?...

Okej, men i hela fall. På norska så delar Mario och Toad röster, precis som på svenska? Och båda också heter Hasse? Asså... :o
Jag sökte på titeln med ett språk efter & en del språk hittade jag inte alls. Skokaka har rätt, hittade inte avsnitten på alla språk. Även om jag söker på nåt av dom andra språken får jag ändå upp svenska som resultat. Enda skillnaden e att Hasse inte spelar Mario & Toad i samma dubbning.
Nu hoppar jag över till Adventures Of Super Mario Bros 3 som har mycket fler språk. Behöver repliker till Luigi,Peach & Fuskgubben,skriv vad ni vill

Skokaka

Citat från: MOA skrivet 15 december 2023 kl. 21:05:50Jag sökte på titeln med ett språk efter & en del språk hittade jag inte alls. Skokaka har rätt, hittade inte avsnitten på alla språk. Även om jag söker på nåt av dom andra språken får jag ändå upp svenska som resultat. Enda skillnaden e att Hasse inte spelar Mario & Toad i samma dubbning.
Nu hoppar jag över till Adventures Of Super Mario Bros 3 som har mycket fler språk. Behöver repliker till Luigi,Peach & Fuskgubben,skriv vad ni vill
Okej, för att vara mer specifik så säger jag vilka avsnitt replikerna är ifrån. 

För Luigi så kom jag på avsnittet Oh, Brother!: "Då så, betrakta dig som broderslös! Som sagt, färväl, ex-broder. Farväl!" 

Och angående både Peach och Mario så är citat från Princess Toadstool for President vad som kom upp i tanken. 

Peach: "Jag utmanade Kung Koopa att ställa upp mot mig i val. Men tydligen så vågar han inte komma hit att (vad hon nu säger här...)" 

Mario: "Nu ska Prinsessan Flugsvamp starta jubileumsfyrverkeriet!" 

Kanske inte lika lätt, men jag försökte att hjälpa till. ;)

MOA

Citat från: Skokaka skrivet 15 december 2023 kl. 22:35:10Okej, för att vara mer specifik så säger jag vilka avsnitt replikerna är ifrån.

För Luigi så kom jag på avsnittet Oh, Brother!: "Då så, betrakta dig som broderslös! Som sagt, färväl, ex-broder. Farväl!"

Och angående både Peach och Mario så är citat från Princess Toadstool for President vad som kom upp i tanken.

Peach: "Jag utmanade Kung Koopa att ställa upp mot mig i val. Men tydligen så vågar han inte komma hit att (vad hon nu säger här...)"

Mario: "Nu ska Prinsessan Flugsvamp starta jubileumsfyrverkeriet!"

Kanske inte lika lätt, men jag försökte att hjälpa till. ;)
*Debatera
Kommer försöka hitta replikerna på alla språk som finns,videorna kommer till veckan