Forumnyheter:

Då forumet använder sig av databasen Stop Forum Spam för att blockera kända spammare finns det en liten risk att oskyldiga drabbas av detta, som råkar ha samma IP-adress som kända spammare har haft. Om du är en av dem och inte lyckas att skriva inlägg på forumet, följ denna länk för att ta bort blockeringen, eller skicka e-post till med din IP-adress.

Huvudmeny

Disneys Robin Hood (live action)

Startat av Steffan Rudvall, 11 april 2020 kl. 01:20:46

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.



Disneyfantasten

Undrar om artikeln verkligen är sant... (allt som publiceras är ju inte det)

Enligt vad jag läst tidigare på Disney Wiki så har de planer för en film med titeln Nottingham & Hood

Jag kunde aldrig förvänta mig att Disney hade planer på en CGI/Live-Action variant av Robin Hood med djuren, det är ju närmast unikt för Disney eftersom övriga tolkningar har människor, precis som i romanen...

gstone

[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.


Anders M Olsson

Citat från: Steffan Rudvall skrivet 18 april 2020 kl. 06:47:54
Tydligen är Disney i någon slags kris

https://www.aftonbladet.se/nojesbladet/film/a/LAEEVJ/disneys-sorgliga-tecken-pa-att-det-ar-kris

Jag håller helt med artikelförfattaren. Det är beklämmande att Disney inte har något bättre att komma med än att göra spelfilmer** på löpande band baserat på de klassiska tecknade filmerna. Det verkar vara total härdsmälta i hjärnkontoret på deras kreativa personal.

** Eller fotorealistiska datoranimerade filmer.

Disneyfantasten


gstone

[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.

Eriksson

Man undrar ju sannerligen hur Disney har tänkt gripa sig an Robin Hood. Fotorealistiska djur som går omkring i kläder...? Kanske inte, men en räv kan väl ändå inte skjuta med pil och båge om han inte är mer eller mindre förmänskligad... Det lär bli minst sagt bli problematiskt, och man kan bara hoppas att det får dem att inse det bisarra i det de håller på med...
Jag svär högtidligt att jag har nåt rackartyg i kikarn.

Disneyfantasten

Citat från: Eriksson skrivet 19 april 2020 kl. 22:33:52
Man undrar ju sannerligen hur Disney har tänkt gripa sig an Robin Hood. Fotorealistiska djur som går omkring i kläder...? Kanske inte, men en räv kan väl ändå inte skjuta med pil och båge om han inte är mer eller mindre förmänskligad... Det lär bli minst sagt bli problematiskt, och man kan bara hoppas att det får dem att inse det bisarra i det de håller på med...

Jag håller med om vartenda ord! ;)