Forumnyheter:

Gmail har under ett par månaders tid blockerat Dubbningshemsidans e-postmeddelanden, men det ska nu vara löst. Om du missat viktiga e-postmeddelanden under denna tid, kontakta webbmastern på så löser vi allt.

Huvudmeny

Stefan & Krister

Startat av TonyTonka, 24 juni 2011 kl. 23:20:54

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

TonyTonka

Visste inte riktigt var jag skulle placera detta ämnet så jag placerar det här i Off-Topic.

Vad tycker ni om Stefan & Krister? själv tycker jag att många av deras farser och videofilmer är roliga. Några favoriter är sommarbuskis och jäkelskapstrilogin.
https://djtonytheking.wordpress.com/ - Min blogg
(bloggen uppdateras senast: 2022-01-30)

Äntligen tillbaka på bloggen! :D

Lilla My

Stefan & Krister (och buskis i allmänhet) tycker jag är sketskoj, men min humor ligger överallt kan man säga. Till största del kommer Galenskapara & After Shave (som prioriterat hela min humor sedan jag var 11), sedan kommer revy (Eva Rydberg o.s.v.), och sedan kommer Hasse & Tage, Povel Ramel och buskis i samma stora fack. Anledningen till att jag räknade upp alla dessa är för att detta är humor för mig.

Jäkelskapsfarserna måste nog vara något av de roligaste dem gjort. Dock är jag riktigt förälskad i "Hemvärn & Påssjuka", som jag alltid garvar lika mycket åt, och "Där fick du!".

[Och ursäkta om jag låter virrig eller liknande. Klockan är precis efter midsommar och jag är inte 100% nykter]

Följdfråga; Vem är er favoritskådis då?

TonyTonka

Citat från: Fantasygold skrivet 25 juni 2011 kl. 01:27:48
Följdfråga; Vem är er favoritskådis då?

i stefan & krister?, Jojje Jönsson, Mikael Reisebeck, Per Andersson och Anna Carlsson (och förståss Stefan & Krister själv) är mina favoriter bland deras föreställningar.

Några roliga figurer är "Knut Gribb" (Hemlighuset) "Dag-Otto" (Jäkelskapstrilogin + Mera), "Lufsen" (Två bröder) och "Blyge Örjan" är roliga (även Birger och Olvert är roliga)

Vilka är era favorit figurer i Stefan & Krister?
https://djtonytheking.wordpress.com/ - Min blogg
(bloggen uppdateras senast: 2022-01-30)

Äntligen tillbaka på bloggen! :D

Lilla My

Citat från: Tonytonka skrivet 25 juni 2011 kl. 21:27:22
Vilka är era favorit figurer i Stefan & Krister?

Jojje har alltid vart min favorit ;D Och Krister själv då såklart då hans sätt att skådespela är väldigt udda men väldigt roligt :)

TonyTonka

Just nu går Campa i Klaveret på TV4, askul :D
https://djtonytheking.wordpress.com/ - Min blogg
(bloggen uppdateras senast: 2022-01-30)

Äntligen tillbaka på bloggen! :D

AlexanderM

Har aldrig riktigt vart nåt stort Stefan & Krister fan (måste man inte vara infödd hallänning för att förstå deras humor? :P)

Full frys har jag iofs skrattat mig fördärvad åt i tonåren framförallt, om man ändå var praktikant på Dolkens livs hehe ;D
"Får jag gissa? Ni snubbar är tandfeèrna inte sant?

Nej det finns inte 4 tandfeèr idiot! Det där är de 7 dvärgarna!"

Bebop & Rocksteady, Teenage Mutant Hero Turtles ("Shredderville")

Elios

Har alltid tyckt mycket om Jojje eller ja som han tidigare hette Jöns-Ove som då spelar brevbäraren Dag-Otto. Har för övrigt träffat honom och tog en bild med honom då!  :P

Elios


gstone

Citat från: TonyTonka skrivet 25 juni 2011 kl. 21:27:22

i stefan & krister?, Jojje Jönsson, Mikael Reisebeck, Per Andersson och Anna Carlsson (och förståss Stefan & Krister själv) är mina favoriter bland deras föreställningar.

Några roliga figurer är "Knut Gribb" (Hemlighuset) "Dag-Otto" (Jäkelskapstrilogin + Mera), "Lufsen" (Två bröder) och "Blyge Örjan" är roliga (även Birger och Olvert är roliga)

Vilka är era favorit figurer i Stefan & Krister?

Jag ska se Anna Carlsson i en pjäs  i år.
[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.