Forumnyheter:

Då forumet använder sig av databasen Stop Forum Spam för att blockera kända spammare finns det en liten risk att oskyldiga drabbas av detta, som råkar ha samma IP-adress som kända spammare har haft. Om du är en av dem och inte lyckas att skriva inlägg på forumet, följ denna länk för att ta bort blockeringen, eller skicka e-post till med din IP-adress.

Huvudmeny

kommer någon ihåg barnprogrammet?

Startat av snape, 5 augusti 2021 kl. 20:33:18

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

snape

Jag har ett vagt minne av ett tecknat barnprogram om en pojke med ett vanligt barnben och ett stort vuxenben. Det är tyvärr det enda jag kommer ihåg, jag minns inga andra karaktärer eller annat. Han haltade fram och sa något om att han behöver börja träna det andra benet snart. Är detta någon feberdröm jag haft som barn eller minns någon annan det här barnprogrammet?

MOA

Citat från: snape skrivet  5 augusti 2021 kl. 20:33:18
Jag har ett vagt minne av ett tecknat barnprogram om en pojke med ett vanligt barnben och ett stort vuxenben. Det är tyvärr det enda jag kommer ihåg, jag minns inga andra karaktärer eller annat. Han haltade fram och sa något om att han behöver börja träna det andra benet snart. Är detta någon feberdröm jag haft som barn eller minns någon annan det här barnprogrammet?
När sändes de på TV?

snape

Minns inte exakt men jag skulle säga tidigt 2000tal. Är själv född 1992 och har för mig att jag såg det kanske när jag var mellan 12-14 år?

MOA

Citat från: snape skrivet  5 augusti 2021 kl. 21:47:14
Minns inte exakt men jag skulle säga tidigt 2000tal. Är själv född 1992 och har för mig att jag såg det kanske när jag var mellan 12-14 år?
Då har jag nog int sett de

Hey Arnold på svenska

Finns inte mycket att gå på för att kunna hjälpa dig.
Lycka är när några kan skicka svenska avsnitts från Hey Arnold till mig.

https://www.dubbningshemsidan.se/forum/index.php?topic=12183.msg87048#msg87048

Elios


Steffan Rudvall

För mig låter det lite som att du har hallucinerat ihop de hela.

MOA


snape

Citat från: Elios skrivet  6 augusti 2021 kl. 19:26:21
Vet du vilken kanal det gick på?^^

svt 1, tror nog att det var något program från bolibompa. Killen med olika ben behöver inte ens ha varit huvudrollen, kan va att han bara va med en sekund och det satte sig på minnet av någon anledning  ;D

Elios

Citat från: snape skrivet  7 augusti 2021 kl. 00:09:44
svt 1, tror nog att det var något program från bolibompa. Killen med olika ben behöver inte ens ha varit huvudrollen, kan va att han bara va med en sekund och det satte sig på minnet av någon anledning  ;D

Det råkar inte möjligtvis vara Williams Önskestövlar?  ;D

Steffan Rudvall

Citat från: Elios skrivet  7 augusti 2021 kl. 00:33:33
Det råkar inte möjligtvis vara Williams Önskestövlar?  ;D
Tyvärr måste jag anta att du har fel Monsieur, då man på denna bild ser att Monsieur Williams ben är lika långa.


Goliat

#11
Det kan inte ha varit så att det var en reklamfilm? Fanns en reklam med en som på slutet gick med ena benet i rännan och korta benet på trotoarkanten så det såg ut som personen gick "normalt". Minns dock inte vad det var för gag/skämt eller reklam för vad. Var tvungen att fråga min syster igår och fick svar idag, hon har bara vagt minne av att vi drev med och härmade reklamfilmen. Men detta var nog från mitten av 90-talet.

Lite off topic, men vi drev med UFO Sverige också som var med i reklamen med kaffe och citerade med hemmagjorda mössor av aluminiumfolie som mamma inte gillade att vi slösade upp. 😂 Dock säkert inte visas under samma period. O ne vi hade inte särskilt mycket för oss.

Sedan har vi det här med falska minnen. Jag minns en film skräckfilm med Björn Skifs i, även tre till bekanta minns den med honom. Dock fick jag inte tag i filmen fören flera år senare och mysteriet löste sig. Det var Kjell Bergqvist i Besökarna. Men av någon anledning fick vi för oss att det var Björn, de är inte ens lika varandra. Det var faktiskt tack vare en mindes att Johannes Brost var med i den också som vi lyckades finna den. Så falska minnen kan göra mycket. Men inte konstigt egentligen, Björn gjorde film där han köper o flyttar in i ett hus med sin familj också.

MOA

Citat från: Steffan Rudvall skrivet  7 augusti 2021 kl. 00:50:05
Tyvärr måste jag anta att du har fel Monsieur, då man på denna bild ser att Monsieur Williams ben är lika långa.


Bra påpekat Monsieur Steffan

snape

Citat från: King Owl skrivet  7 augusti 2021 kl. 06:57:40
Det kan inte ha varit så att det var en reklamfilm? Fanns en reklam med en som på slutet gick med ena benet i rännan och korta benet på trotoarkanten så det såg ut som personen gick "normalt". Minns dock inte vad det var för gag/skämt eller reklam för vad. Var tvungen att fråga min syster igår och fick svar idag, hon har bara vagt minne av att vi drev med och härmade reklamfilmen. Men detta var nog från mitten av 90-talet.

Lite off topic, men vi drev med UFO Sverige också som var med i reklamen med kaffe och citerade med hemmagjorda mössor av aluminiumfolie som mamma inte gillade att vi slösade upp. 😂 Dock säkert inte visas under samma period. O ne vi hade inte särskilt mycket för oss.

Sedan har vi det här med falska minnen. Jag minns en film skräckfilm med Björn Skifs i, även tre till bekanta minns den med honom. Dock fick jag inte tag i filmen fören flera år senare och mysteriet löste sig. Det var Kjell Bergqvist i Besökarna. Men av någon anledning fick vi för oss att det var Björn, de är inte ens lika varandra. Det var faktiskt tack vare en mindes att Johannes Brost var med i den också som vi lyckades finna den. Så falska minnen kan göra mycket. Men inte konstigt egentligen, Björn gjorde film där han köper o flyttar in i ett hus med sin familj också.

Näe reklamen låter inte bekant. Det var tecknat och ena benet var ett vuxet mansben som till och med var hårigt haha. Jag är medveten om att det låter supergalet men både jag och syrran minns detta av någon anledning, kanske för att det var så bisarrt. Kanske både hon och jag har hallucinerat ihop ett falskt minne  ;D Slängde ändå ut frågan ifall någon on the off chance skulle råka ha sett samma sak.

Daniel Hofverberg

Tyvärr verkar det inte bekant för mig heller.

Citat från: Steffan Rudvall skrivet  7 augusti 2021 kl. 00:50:05
Tyvärr måste jag anta att du har fel Monsieur, då man på denna bild ser att Monsieur Williams ben är lika långa.


Fast i ärlighetens namn påpekade ju snape att det inte behövde vara huvudrollen, utan kunde ha varit någon liten biroll, så det behöver ju inte nödvändigtvis utesluta Williams önskestövlar...