Forumnyheter:

Då forumet använder sig av databasen Stop Forum Spam för att blockera kända spammare finns det en liten risk att oskyldiga drabbas av detta, som råkar ha samma IP-adress som kända spammare har haft. Om du är en av dem och inte lyckas att skriva inlägg på forumet, följ denna länk för att ta bort blockeringen, eller skicka e-post till med din IP-adress.

Huvudmeny

Jocke och Jonna

Startat av Elios, 4 november 2019 kl. 07:38:06

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Elios

Vad tycker ni om familjen Lundell?
Ja alltså deras två partner Jocke och Jonna.
Själv gillar jag dem som fan men dem har börjat gå över lite mer till Tv nu.
Hemskt det med deras gamla fuskbyggare Joz dock!  :'( (Som jag för övrigt har träffat  ::))

Lilla My

Tycker de är överdrivna, jobbiga, gör korkade beslut gång på gång och har alldeles för mycket pengar för att ha gjort literally INGENTING vettigt i sina liv. De är sådana människor som blivit kändisar för kändisskapets skull och det stör mig så in i helvete. De är miljonärer p.g.a. att Jocke är känd på att ha varit pundare, sexist och sedan på att de gjorde fejkade prank-videor på Youtube som alla 12-åringar tyckte var hilarious.

Att de sedan också gör dåliga beslut gång på gång på gång och måste gråta ut i Youtube-videor p.g.a. dessa om och om igen har gjort att jag tappat förtroendet för dem helt. Som i videon där de hade blivit känd att Joz taffsat och sexuellt trackaserat en av deras anställda kvinnor och Jocke snyftar som en bebis över hur mycket hans hjärta hade brist och blah blah och sedan grät han över sin dotter över detta, och Jonna satt bredvid och försvarade honom med "ni skulle bara VETA hur DÅLIGT Jocke mår över detta". Inget vettigt eller professionellt sätt att hantera händelsen ö.h.t., utan fokus blev plötsligt "snälla var inte arga på oss, se, vi gråter i två timmars livestream" istället för "förlåt, vi ska göra vad vi kan för att förbättra oss och fixa det som skett". Att de blev ledsna som fan först när händelsen kom ut i allmänheten istället för när J&J faktiskt fått reda på det (vilket var typ veckor innan) känns också så jävla tarvligt.

... Så nä, jag gillar dem inte. Kul för dem att det går bra för dem o.s.v. men de ger mig personligen bara huvudvärk och inget annat ;D

Elios

Ja men dem förtjänar ju inte den skiten med hot dem fått om allt. Deras händelser i deras liv händer ju på riktigt och dom vill ju dokumentera vad som händer då.  :P

Lilla My

Citat från: Elios skrivet  6 november 2019 kl. 21:22:03
Ja men dem förtjänar ju inte den skiten med hot dem fått om allt. Deras händelser i deras liv händer ju på riktigt och dom vill ju dokumentera vad som händer då.  :P

Hot förtjänar ingen. Dock är det de själva som valt att filma sina liv och lägga ut online och ha det som sina yrken. Att de sedan bägge två på köpet har lite svårt att hantera livet gör det ju inte lättare för dem precis.

Tror det handlar mycket om avundsjuka också. Många sliter ihjäl sig med psykiskt ohälsa, fysisk ohälsa eller har bara svårt att överleva, hitta jobb och leva i dagens samhälle. Sedan har vi Jocke som år efter år söp, förde sexistiska och unkna bloggar och gjorde bort sig i TV och hade det som jobb och idag lever som miljonär med en fru och en dotter och är "älskad" av "alla" genom att han bytte spår och istället gjorde rumsrena prankvideor på Youtube med sin dåvarande flickvän.

Vad har han gjort för att förtjäna alla pengar liksom?

Elios

Citat från: Lilla My skrivet  6 november 2019 kl. 21:28:33
Hot förtjänar ingen. Dock är det de själva som valt att filma sina liv och lägga ut online och ha det som sina yrken. Att de sedan bägge två på köpet har lite svårt att hantera livet gör det ju inte lättare för dem precis.

Tror det handlar mycket om avundsjuka också. Många sliter ihjäl sig med psykiskt ohälsa, fysisk ohälsa eller har bara svårt att överleva, hitta jobb och leva i dagens samhälle. Sedan har vi Jocke som år efter år söp, förde sexistiska och unkna bloggar och gjorde bort sig i TV och hade det som jobb och idag lever som miljonär med en fru och en dotter och är "älskad" av "alla" genom att han bytte spår och istället gjorde rumsrena prankvideor på Youtube med sin dåvarande flickvän.

Vad har han gjort för att förtjäna alla pengar liksom?

Det kan man ju förstås spekulera i. Men det jag gillar med honom är att han har gått från just Jockiboi till Joakim Lundell.
Alltså från att vara den där tönten till en familjefar. Tycker jag om.  ;D

Soscla

Jag gillade deras spökvideor, oavsett om de var fejkade eller inte, de var lite rysliga och mysiga att titta på! Resten av vad de hittar på intresserar mig noll. De är säkert jättetrevliga, men jag tycker de verkar vara så tråkiga personer haha!

Och var det inte nåt att Jocke håller på att ta körkort nu men köpte en lamborghini innan han var klar? Och körde runt med den? Sånt gillar jag inte och är ju bra skitdumt.
It's so fluffy I'm gonna die!

Elios

Citat från: Soscla skrivet  7 november 2019 kl. 22:49:47
Och var det inte nåt att Jocke håller på att ta körkort nu men köpte en lamborghini innan han var klar? Och körde runt med den? Sånt gillar jag inte och är ju bra skitdumt.

Ja jag tänker mest att det är ju hans val. Hehe. Inte min Lamborgini.  ;D

Elios

Snart har Jockes nya film Feed premiär.
Har nån funderat på att se den? ^^

Steffan Rudvall

Citat från: Elios skrivet 26 oktober 2022 kl. 11:46:05Snart har Jockes nya film Feed premiär.
Har nån funderat på att se den? ^^
Jag funderar på att kanske se den imorgon på "Smygpremiären".

MOA

Tittar aldrig på dessa youtubers

Daniel Hofverberg

Citat från: Elios skrivet 26 oktober 2022 kl. 11:46:05Snart har Jockes nya film Feed premiär.
Har nån funderat på att se den? ^^
Jag är totalt ointresserad av Jocke och Jonna, men filmen verkar faktiskt inte så tokig. Och jag brukar försöka se nästan alla svenska filmer, så förr eller senare kommer jag nog se Feed - men då det varit ganska många intressanta filmer på bio och ännu fler är på gång, samtidigt som biobiljetter börjar bli i dyraste laget, så känns det inte motiverat att gå och se filmen på bio. Utan det får nog vänta tills filmen släpps på Blu-Ray eller åtminstone DVD; eller ännu hellre någon streamingtjänst...

Elios

Jag har aldrig vart intresserad utav deras spökvideos. Men denna filmen känns som en intressant film att se. Så där är det nog värt att se.  ;D :o

Daniel Hofverberg

Citat från: Elios skrivet 27 oktober 2022 kl. 00:53:45Men denna filmen känns som en intressant film att se. Så där är det nog värt att se.  ;D :o
Värd att se betvivlar jag inte en sekund - men värd att kosta på för att se på bio känner jag mig mer tveksam till...

Det börjar ju trots allt inte vara särskilt billigt att gå på bio längre, och det är flertalet andra filmer jag tycker är mer högprioriterade att se på bio.