Forumnyheter:

Då forumet använder sig av databasen Stop Forum Spam för att blockera kända spammare finns det en liten risk att oskyldiga drabbas av detta, som råkar ha samma IP-adress som kända spammare har haft. Om du är en av dem och inte lyckas att skriva inlägg på forumet, följ denna länk för att ta bort blockeringen, eller skicka e-post till med din IP-adress.

Huvudmeny

Jag har blivit bannad från Behind the Voice Actors.

Startat av jimstrom, 18 februari 2020 kl. 16:20:24

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

jimstrom

Min IP Adress har av någon anledning blivit bannad från hemsidan Behind the voice actors, en sida som jag brukar besöka frekvent, och skulle vilja fortsätta göra det i framtiden.

Jag kommer dock inte åt kontaktsidan så att jag kan maila till Admin för sidan och ta reda på varför jag bannats.

Skulle vara grymt tacksam om någon vänlig själ kunde posta kontaktuppgifterna här.
"Det finns ingen varnings skylt dumskalle, därför att jag stal den." - Kung Koopa (Super Mario Brödernas Super Show)

TonyTonka

Jag hittar inga kontaktuppgifter tyvärr, bara ett kontaktformulär. :/

https://djtonytheking.wordpress.com/ - Min blogg
(bloggen uppdateras senast: 2022-01-30)

Äntligen tillbaka på bloggen! :D

jimstrom

Tack jag har skickat formuläret från en annan IP adress, får se om dom svarar.
"Det finns ingen varnings skylt dumskalle, därför att jag stal den." - Kung Koopa (Super Mario Brödernas Super Show)

Elios


jimstrom

"Det finns ingen varnings skylt dumskalle, därför att jag stal den." - Kung Koopa (Super Mario Brödernas Super Show)

Elios

Så himla konstigt då om du inte vart där på väldigt länge för då har du ju ingen anledning att bli bannad.  ???

Daniel Hofverberg

Om det gick att komma åt den från en annan IP-adress, så att det alltså uppenbarligen är en IP-banning, så är det mycket möjligt att du blivit ett oskyldigt offer genom att någon spammare använt samma IP-adress.

Det är just det som är problemet med bannlysning av IP-adresser, varför jag ogärna tar till den lösningen annat än i yttersta undantagsfall.

IP-adresser är ett trubbigt verktyg, och i dagens läge har de allra flesta Internetleverantörer dynamisk tilldelning av IP-adresser - man kan alltså få en ny IP-adress varje gång man ansluter till Internet, och även om man ofta får samma, så lär man förr eller senare garanterat få en ny (inte minst efter strömavbrott eller dylikt). Varje gång man får en ny IP-adress betyder det förstås att någon annan kund hos samma Internetleverantör får ens gamla adress, varför det är nästan oundvikligt att det förr eller senare kommer vara någon mer illasinnad än en själv som får samma IP-adress som man själv haft vid något skede.

Om man då bannlyser en IP-adress som en bråkmakare använt, så kan alltså många oskyldiga personer drabbas genom att de nu eller i framtiden kommer få samma IP-adress.

Det är rentav inte helt ovanligt att forum bannlyser hela IP-serier, alltså ett spann med IP-adresser, och då kan det i värsta fall bli så illa att alla som har samma Internet-leverantör blir utlåsta... :(