Forumnyheter:

Gmail har under ett par månaders tid blockerat Dubbningshemsidans e-postmeddelanden, men det ska nu vara löst. Om du missat viktiga e-postmeddelanden under denna tid, kontakta webbmastern på så löser vi allt.

Huvudmeny

Ducktales (2017)

Startat av Hampus.J, 25 maj 2015 kl. 20:18:59

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 2 gäster tittar på detta ämne.

Samlaren

#240
de har endast gjort 9 avsnitt av s1 men de skulle göra 21 avsnitt

f71556

Citat från: Samlaren skrivet 12 februari 2018 kl. 23:27:18
de har endast gjort 9 avsnitt av s1 men de skulle göra 21 avsnitt

Säker? Som jag har förstått det så är alla avsnitten redan klara och de har även beställt en säsong till. Men det klart, intresset har väl lagt sig med tanke på deras förhållning till tittarna.

TrondM

I følge mitt TV-tablå kommer det nye episoder av Duck Tales på Disney XD onsdager kl. 16:00. Det står at de skal vise episode 10, 13 og 11 de neste tre onsdagene. Så vidt jeg kan se, har de ikke vist disse episodene i USA ennå, så jeg er spent på om det stemmer.

TrondM

Hmm. Episode 10 må vel være "Terror of the Terra-Firmians", så den er jo ikke ny. Men, jeg har for meg at den ikke ble vist her i Skandinavia. Uansett, episode 13, som kommer neste onsdag (21. mars), skal være helt ny.

TrondM

#244
Jeg kan bekrefte at de sendte en ny episode i dag. Episoden var "The Missing Links of Moorshire". Den sendes i reprise mange ganger for de som ikke fikk den med seg.

SebastianSandberg

Stopp i maskin! Menar du att ett nytt avsnitt kom till Norden innan det ens dykt upp i USA?

Inte nog med att Sydkorea har tillgång till nya avsnitt (i alla fall var det vad jag såg från en promo)...

Jag hoppas verkligen för seriens skull att USAs osända avsnitt kommer tillbaka snart, annars kommer de att halka ganska långt efter övriga länder...


Daniel Hofverberg

Ja, precis - igår sände faktiskt Disney XD i Skandinavien ett helt nytt avsnitt av DuckTales som inte har visats i vare sig USA eller Storbritannien.

Svårt att säga om avsnittet visades först i världen i Skandinavien, eller om samma avsnitt har gått i andra länder tidigare. Förmodligen har avsnittet i alla fall inte sänts i särskilt många länder, då jag inte hittar någonting alls när jag söker på avsnittstiteln på nätet...

TrondM

Det kommer også et nytt avsnitt neste onsdag. Men, så blir det en ny pause. Min EPG går frem til 11. april, og det er ikke planlagt noen nye avsnitt av DuckTales etter 28. mars.

Matte

Bekräftas nytt avsnitt idag igen. :)
"McMystery at McDuck Manor"

Först i världen?

TrondM

Citat från: Matte skrivet 28 mars 2018 kl. 17:41:42
"McMystery at McDuck Manor"

Episoden heter "McMystery at McDuck McManor" ;)

Alexander

Yes! Gunnar Ernblad tillbaka som Albert!  ;D

Disneyfantasten

Citat från: Alexander skrivet 30 mars 2018 kl. 08:24:37
Yes! Gunnar Ernblad tillbaka som Albert!  ;D

Jag har inte sett avsnittet än, men det var trevligt att höra ändå.

Gunnar nämnde ju också själv i Christian Hedlunds podcast att han kunde tänka sig att återigen göra rösten åt Albert  :) .

Matte

Idag har DuckTales på Facebook släppt namnet på fyra nya episoder.  :D

Två av dem är de som redan gått på svensk tv, men inte sänts i USA ännu.
D.v.s. "The missing links of Moorshire" och "McMystery at McDuck McManor".

Men två ännu okända "The spear of Selene" och "Beware of the B.U.D.D.Y system".

Tyvärr inga datum dock.  :(

Elios

Något nytt om nya Ducktales avsnitt?  ::)

Matte

Nu händer det saker i USA.
Disney presenterade idag nyheten att DuckTales flyttar över till Disney Chanel med nytt avsnitt (The spear of Selene) den 4 maj och sedan nytt avsnitt varje vecka.
Dessutom lovar de DuckTales på tvn varje dag i maj.  :D

Får se hur denna satsning kommer snappas upp i Sverige!?