Forumnyheter:

Efter uppgradering av forumprogramvaran saknas vissa äldre bifogade filer just nu. Vi beklagar detta och arbetar med att lösa problemet.

Huvudmeny

Önska creditlistor

Startat av TonyTonka, 15 februari 2009 kl. 16:06:47

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 2 gäster tittar på detta ämne.

Steffan Rudvall

Citat från: Disneyfantasten skrivet 16 april 2021 kl. 21:51:50
Eh, vänta va, jag som trodde att hon och alla andra KM-veteraner (utom Anders Öjebo som bor i Stockholm) bodde i Karlskoga (eller i vissa fall Göteborg, t.ex. Bo Maniette och Ingemar Carlehed)
Monica Forsberg bodde i Karlskoga men Monica och Hasse bor nu i Båstad kommun (ligger i Skåne och Halland).

Daniel Hofverberg

Citat från: Adam Larsson skrivet 16 april 2021 kl. 21:50:00
Det hoppas jag! Hon bor ju dock i Skåne så det kanske inte blir så mycket dubb.
Men för översättning och sångtexter kan man ju ärligt talat befinna sig var som helst i världen, utan att det spelar någon roll...

Och med tanke på att det är så länge sedan Monica officiellt "gick i pension" som dubbningsregissör, så tror jag knappast att hon har några planer på att regissera igen - åtminstone om det inte är något väldigt speciellt. Men som översättare och/eller textförfattare kan det ju finnas större chans, för då behöver man ju aldrig vara i närheten av dubbningsstudion.

Som skådis och/eller sångare lär det ju inte heller vara några större problem att resa till Stockholm i undantagsfall för enstaka dubbprojekt, men att hon skulle börja medverka regelbundet i dubbningar kan vi nog ärligt talat bara glömma.

Disneyfantasten

#2027
Citat från: Daniel Hofverberg skrivet 17 april 2021 kl. 02:07:44
Men för översättning och sångtexter kan man ju ärligt talat befinna sig var som helst i världen, utan att det spelar någon roll...

Och med tanke på att det är så länge sedan Monica officiellt "gick i pension" som dubbningsregissör, så tror jag knappast att hon har några planer på att regissera igen - åtminstone om det inte är något väldigt speciellt. Men som översättare och/eller textförfattare kan det ju finnas större chans, för då behöver man ju aldrig vara i närheten av dubbningsstudion.

Som skådis och/eller sångare lär det ju inte heller vara några större problem att resa till Stockholm i undantagsfall för enstaka dubbprojekt, men att hon skulle börja medverka regelbundet i dubbningar kan vi nog ärligt talat bara glömma.

Och samma sak med flera andra som medverkat i KM Studios dubbningar, t.ex. Bo Maniette (som lämnade branchen i slutet av 2004), Ingemar Carlehed, Bertil Engh, Ulf Källvik, Christel Körner, Hasse Andersson, Birgitta Frrnström, Hans Gustafsson, Ulf Peder Johansson, Gunnar Uddén, Jan Koldenius, Liza Öhman, Gunilla Orvelius, Gunilla Eriksson, Stefan Berglund, Niclas Ekholm, Johan Wilhelmsson, Isabelle Moreau, Frida Nilsson, Eric Donell, Jenny Wåhlander, Peter Kjellström, Anna Norberg, Robert Dröse, Johanna Ljungberg, Maria Kihl, Mariam Wallentin, Anna Nylén, Cisela Björklund, Ida Nolemo, Peter Krantz, Stefan Ljungqvist, Kerstin Andeby, Acke Svensson, Cecilia Milocco, Johan Svensson, Christian Jernbro, Thomas Banestål, Daniel Bergfalk, Lennart Olsson, Sofia Caiman, Kristin Westman, Åsa Jonsson-Bergfalk, Jasmine Wigartz-Göthman, Hanna Storm-Nielsen, Lisa Carlehed, ect. i och med att de är bosatta i Karlskoga och/eller Göteborg och då de flesta dubbningar idag görs i Stockholm så blir det nog inte praktiskt i någon större skala... (och Sten Carlberg är död sedan länge)

Peter Wanngren slutade dock redan 1998...

Var bor Roger Storm? Han dubbar fortfarande en del om än inte lika flitigt som han var på 1990-talet!

Anders Öjebo bor som sagt i Stockholm och är fortfarande flitigt aktiv i dubbningssammanhang!

gstone

Jag vill ha credits till Operation Nordpolen !
[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.

gstone

Kan du få fram credits till En pudel i flocken när den kommer ut ?
[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.

gstone

Daniel !

Kan du få crediits til filmerna Operation Nordpolen och  till En pudel i flocken ?
[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.

Daniel Hofverberg

Citat från: gstone skrivet 19 april 2021 kl. 19:50:57
Daniel !

Kan du få crediits til filmerna Operation Nordpolen och  till En pudel i flocken ?
Hmm, jag trodde att jag redan hade fått fram creditlista till Operation Nordpolen, men jag hittar inget i Inkorgen om det, så kanske blev det bortglömt... :(

Jag ska kontakta Noble Entertainment om den genast. :)

En pudel i flocken verkar väl ska ha biopremiär nästa onsdag (28 april), om de inte hinner ändra sig innan dess på grund av att Filmstadens biografer då fortfarande är stängda. Den distribueras av Lucky Dogs, så jag kontaktar dem när premiären börjar närma sig. :)

gstone

Kan du få credits till Ainbo: Amazonas väktare när den kommer ut ?
[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.

Daniel Hofverberg

Citat från: gstone skrivet 21 april 2021 kl. 19:38:31
Kan du få credits till Ainbo: Amazonas väktare när den kommer ut ?
Såvitt jag vet distribueras Ainbo: Amazonas väktare av Noble Entertainment, så jag hoppas och tror att de fortfarande är hjälpsamma så att det går att få tag i credits till den också. :)

Men det märker vi snart, för den filmen har alltså samma distributör som Operation Nordpolen - så om det går att få fram creditlista till den, så bör det gå även till Ainbo: Amazonas väktare...

Daniel Hofverberg

Citat från: gstone skrivet 17 april 2021 kl. 11:58:34
Jag vill ha credits till Operation Nordpolen !
Nu har jag fått creditlista till Operation Nordpolen från Noble Entertainment, och har publicerat den. :)
https://www.dubbningshemsidan.se/credits/operation-nordpolen/

Samtidigt har jag också publicerat creditlista till den franska tecknade filmen Maronas fantastiska resa, som har biopremiär imorgon (eller tekniskt sett idag) på de orter som har öppna biografer - en dubbning som verkar intressant med åtminstone ett par mycket oväntade skådespelare...
https://www.dubbningshemsidan.se/credits/maronas-fantastiska-resa/

gstone

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet 23 april 2021 kl. 02:10:15
Samtidigt har jag också publicerat creditlista till den franska tecknade filmen Maronas fantastiska resa, som har biopremiär imorgon (eller tekniskt sett idag) på de orter som har öppna biografer - en dubbning som verkar intressant med åtminstone ett par mycket oväntade skådespelare...
https://www.dubbningshemsidan.se/credits/maronas-fantastiska-resa/

Klara Söderberg är medlem i bandet First Aid Kit.
[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.

Daniel Hofverberg

Citat från: gstone skrivet 23 april 2021 kl. 12:00:56
Klara Söderberg är medlem i bandet First Aid Kit.
Precis, hon är ena halvan av fantastiska First Aid Kit - och det här är hennes dubbningsdebut. :) Synd bara att inte syrran Johanna är med också...

Och Ebbot Lundberg var som bekant sångare och låtskrivare i det klassiska numera nedlagda bandet The Soundtrack of Our Lives - som jag för övrigt såg live på en av deras avskedskonserter på Trästockfestivalen i Skellefteå 2012. Han har varit med som skådespelare i enstaka svenska produktioner, men mig veterligen inte i någon dubbning förut.


Jag hade för övrigt gärna gått och sett Maronas fantastiska resa på bio om bara smittspridningen varit lite lägre, men som läget är just nu får man nog lov att avvakta... :(

gstone

Vilka är rösterna i Mannen från Buttonwillow ?


Jag kollat och det fanans både en textade VHS och en som var dubbade tilll Sveneka

Dom ser dock nästa identiska ut.
[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.

gstone

Jag skulle gärna vilja ha credits till filmen Air Bud räddar spelet (1998)!

Den hade svensk tal på VHS, Dock inte på dvd  :-\

Skulle någon kunna få fram en rollista för Air Bud räddar spelet (1998) ?

Jag vill särskilt veta vilka som spelar Fred Davis och Phil Phil !
[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.

gstone

Jag skulle vilja ha credits till filmen Air Bud 2 - räddar spelet !
[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.