Forumnyheter:

Gmail har under ett par månaders tid blockerat Dubbningshemsidans e-postmeddelanden, men det ska nu vara löst. Om du missat viktiga e-postmeddelanden under denna tid, kontakta webbmastern på så löser vi allt.

Huvudmeny

Vem är bäst som Toad?

Startat av Skokaka, 14 juni 2022 kl. 22:33:38

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Vem är bäst som Toad?

Hasse Jonsson
11 (84.6%)
Johan Hedenberg
1 (7.7%)
Nina Gunke
0 (0%)
Moa
1 (7.7%)
Melker Duberg
0 (0%)
Njol Badije
0 (0%)

Antal personer som röstat: 13

Skokaka

Vem är bäst som Toad? Motivera gärna!

Den bästa enligt mig är helt klart Hasse Jonsson. Han är bra på röster, och hans insats till Toad (Flugsvamp) passar verkligen. Hasse skulle också vara bra om Toad om spelen blev dubbade.

Sen så är det ju som så det här med den nya filmen. Om den någonsin kommer ut så kan väl jag uppdatera listan med den nya rösten.

Lillefot

Samma svar som dig, Hasse Jonsson är enligt mig den som bäst gestaltat Toad på svenska. Han är lik originalrösten och gör ett mycket bra jobb att pitcha sin stämma för att passa in på karaktären.

Minst passande är i min åsikt Nina Gunke, då hennes inlevelse är svajig och är röstmässigt för feminim att passa in på karaktären, särskilt då hon inte föreställer rösten. Hon brukar också vara den svagaste länken när det gäller dubbningar med "Sun Studio trion" (dvs Håkan Mohede, Kenneth Milldoff och henne), i mitt tycke.
Om jag är en Apatosaurs.
Hur kan jag då vara här i Cenozoiska eran?
Kloning, teleportering, eller tur?
I alla fall, ni får ha en dino till äran

MOA

Vad gör jag med där? Väntar ni så mycket på att jag ska göra en ny Toad video?
Våra åsikter är likadana och jag dissade Johan Hedenberg i min röstlista

Skokaka

Citat från: MOA skrivet 15 juni 2022 kl. 17:38:30
Vad gör jag med där? Väntar ni så mycket på att jag ska göra en ny Toad video?
Våra åsikter är likadana och jag dissade Johan Hedenberg i min röstlista

Jag tyckte att du lät bra som Toad, men det kanske var lite för... Hur ska jag säga? Kalle Anka? Men i hela fall, om din insats var officiell så skulle du komma i andra plats. Du kunde funka som honom (fast kanske inte i den nya filmen...) tror jag. Du var också bra som Peach enligt mig.

MOA

Hasse Jonsson e bäst! ;D Helt underbar i nästan allt han gör, älskar honom så mycket

Skokaka

Citat från: MOA skrivet 15 juni 2022 kl. 20:12:07
Hasse Jonsson e bäst! ;D Helt underbar i nästan allt han gör, älskar honom så mycket

Japp, Hasse är härlig! :D

MOA

Citat från: Skokaka skrivet 15 juni 2022 kl. 20:18:29
Japp, Hasse är härlig! :D
Men mer om de får jag snacka om i ett annat ämne

Zebastian

Toad är ju väldigt skrikig nu för tiden så jag tror att Moa får bli mitt svar!

Skokaka

Citat från: Zebastian skrivet 15 juni 2022 kl. 21:33:13
Toad är ju väldigt skrikig nu för tiden så jag tror att Moa får bli mitt svar!

En annan som tyckte om hennes insats? Eller säger du att hon är lika skrikig? :(

Zebastian

Citat från: Skokaka skrivet 15 juni 2022 kl. 21:36:29
En annan som tyckte om hennes insats? Eller säger du att hon är lika skrikig? :(
Jag gillar hennes insats för att den är skrikig precis som Toad låter nu för tiden.

Skokaka

Citat från: Zebastian skrivet 15 juni 2022 kl. 21:39:25
Jag gillar hennes insats för att den är skrikig precis som Toad låter nu för tiden.

Jaså, du menar SÅ. Då förstår jag. ;)

MOA

Citat från: Zebastian skrivet 15 juni 2022 kl. 21:33:13
Toad är ju väldigt skrikig nu för tiden så jag tror att Moa får bli mitt svar!
Herregud, varför e jag så populär? Jag e int ens profesionell!

MOA

Jag kan säga att Farsan int e nöjd med min imitation

Elios

Röstade fel kom på nu att det var Johan Hedenberg jag skulle rösta på. Men kan inte ta bort det och ändra det hur gör jag?  :o :o

Elios

Har någon förresten en länk så man kan höra hur Moa låter?  ::) ::)