Forumnyheter:

Möjlighet för gäster att skriva inlägg har länge varit avstängt på grund av missbruk och spam, men i och med den nya forumprogramvaran är det nu påslaget igen. Se till att inte missbruka detta, för då kan det behöva stängas av igen.

Huvudmeny

Hatar du mig?

Startat av Skokaka, 13 oktober 2022 kl. 12:32:47

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Hatar du mig?

ABSOLUT!
3 (27.3%)
Jajamensan
1 (9.1%)
Självklart
1 (9.1%)
Nej, tyvärr...
6 (54.5%)

Antal personer som röstat: 11

TonyTonka

Även jag har autism, och det är verkligen ingenting att skämmas över. Även i allmänhet kan jag känna igen mg i en hel del av det du skriver, för fyra år sedan var jag nästan farligt nära mörkrets djup, men då förde slumpen samman mig med en av mina tidigare skolkamrater, och vi blev bästa vänner. Då insåg jag att oavsett hur mycket jag än ogillar mig själv så finns det alltid andra som gillar mig desto mer. Det är väldigt lätt att fastna i alla sina dåliga sidor, men jag tror fullt och fast att för varje negativ egenskap som finns i en individ finns det också minst lika många positiva sidor.

Jag har också tyckt att jag är ful, att jag är lat, att jag pratar mycket, och jag har haft fel reaktioner vid fel tillfällen, blivit retad, retat andra, ställt till med drama, råkat såra människor, precis som du, men jag har insett att trots alla mina brister och fel så finns det fortfarande folk som älskar och förstår mig. Och så länge du är medveten om dina brister, och själv tycker att de är dåliga, så är du inte en dålig människa, för en dålig människa hade struntat fullständigt i om de var elaka och sårade människor, En dålig människa hade struntat i hur katten mådde, och hade du varit en dålig människa hade du fortsatt att vara homofob än idag.

I mina ögon verkar du mycket trevlig och smart, det kan jag lova dig. :)
https://djtonytheking.wordpress.com/ - Min blogg
(bloggen uppdateras senast: 2022-01-30)

Äntligen tillbaka på bloggen! :D

Skokaka

Citat från: TonyTonka skrivet 13 oktober 2022 kl. 20:33:20Även jag har autism, och det är verkligen ingenting att skämmas över. Även i allmänhet kan jag känna igen mg i en hel del av det du skriver, för fyra år sedan var jag nästan farligt nära mörkrets djup, men då förde slumpen samman mig med en av mina tidigare skolkamrater, och vi blev bästa vänner. Då insåg jag att oavsett hur mycket jag än ogillar mig själv så finns det alltid andra som gillar mig desto mer. Det är väldigt lätt att fastna i alla sina dåliga sidor, men jag tror fullt och fast att för varje negativ egenskap som finns i en individ finns det också minst lika många positiva sidor.

Jag har också tyckt att jag är ful, att jag är lat, att jag pratar mycket, och jag har haft fel reaktioner vid fel tillfällen, blivit retad, retat andra, ställt till med drama, råkat såra människor, precis som du, men jag har insett att trots alla mina brister och fel så finns det fortfarande folk som älskar och förstår mig. Och så länge du är medveten om dina brister, och själv tycker att de är dåliga, så är du inte en dålig människa, för en dålig människa hade struntat fullständigt i om de var elaka och sårade människor, En dålig människa hade struntat i hur katten mådde, och hade du varit en dålig människa hade du fortsatt att vara homofob än idag.

I mina ögon verkar du mycket trevlig och smart, det kan jag lova dig. :)
Detta betyder mycket för mig också. Tack. ;D

Förresten, oroa er inte. Katten överlevde. Men vi blev tvungna att sälja den och en annan katt som vi köpte en dag senare efter honom. Det visade sig att mamma var allergisk mot päls, och jag vet inte om jag själv var det, men ändå...

Det jobbigaste med mig dock är att jag tänker på sällskap rätt mycket, också. Men jag antar att det inte är ett stort problem.  

gstone

Citat från: TonyTonka skrivet 13 oktober 2022 kl. 20:33:20Även jag har autism, och det är verkligen ingenting att skämmas över. Även i allmänhet kan jag känna igen mg i en hel del av det du skriver, för fyra år sedan var jag nästan farligt nära mörkrets djup, men då förde slumpen samman mig med en av mina tidigare skolkamrater, och vi blev bästa vänner. Då insåg jag att oavsett hur mycket jag än ogillar mig själv så finns det alltid andra som gillar mig desto mer. Det är väldigt lätt att fastna i alla sina dåliga sidor, men jag tror fullt och fast att för varje negativ egenskap som finns i en individ finns det också minst lika många positiva sidor.

Jag har också autism
[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.

Scoobydoofan1

Varför ska du skämmas över det du har? Ingen kan påverka det man har, särskild inte när det kommer till funktionsnedsättning, varken om man har autism, adhd eller andra funktionsnedsättningar. Som det var i ett annat inlägg så är det biologen som orsakar det. Det är väl ingens fel för det. Va inte ledsen eller sorgfylld över det man har. Det går inte att påverka det.

MOA

Citat från: Skokaka skrivet 13 oktober 2022 kl. 19:00:46Okej, det visade sig att jag förlorade mitt wi-fi efter några minuter. Men som tur är så beställde vi nytt wi-fi, så jag kan fortfarande skriva utan problem. :D  (Förresten, jag ser att jag inte är den enda som hatar mig själv! ;D )

Och jag gillar egentligen inte att prata om personliga grejer, men eftersom ni är snälla så tycker jag faktiskt att ni förtjänar att veta...

VARNING: Personliga grejer, en del kan vara upprörande och ni kommer förmodligen att börja hata mig på grund av allt detta... Det är riktigt långt också, men om ni orkar att läsa allt så kan jag väl tacka er...

Varför jag suger:
1: Nu så tar vi elefanten ut ur rummet, jag är irriterande. Jag talar hela tiden och håller aldrig käften. Sån är jag när jag pratar med andra...
2: Inte är jag bara irriterande, jag är gnällig också. Jag gråter över småsaker och är jätte känslig. Jag brukade vara en positiv och glad person förut, men nu så är jag raka motsatsen nuförtiden. Just det ja, jag är en fegis kyckling som inte kan tåla kritik. Jag är så känslig mot taskiga kommentarer. Jag glömde att säga detta nästan.
3: Jag har en massa opopulära åsikter. Jag tycker om en massa grejer, också några grejer som folk brukar hata. Ärligt talat så tycker jag om många filmer, serier, spel, och till och med karaktärer. Även hatade såna. Men visst finns det sånt som är hatad som jag kan hålla med om är också dåligt. Det finns media jag inte tycker om heller, som jag kan hålla med andra. Och mina åsikter över hatade karaktärer är komplicerat. Några tycker jag om medan andra jag hatar. Samma sak med avsnitt av olika serier. Det finns både bra och dåliga. Men eftersom jag inte ens hatar mycket, betyder det att jag inte är kräsen?
4: Jag har inte heller vad det är som krävs. Jag tänkte göra min egna "Vem är bäst?" tråd, men det är sant att jag inte har lika mycket erfarenhet med dubbning som Steffan Rudvall och Disneyfantasten har. Men eftersom gstone och MOA också gjorde såna, så undrar jag varför inte jag också? ??? En sak jag glömde nästan att säga också är att jag vet inte heller om jag borde göra en Dubbningskollage eller inte, eftersom det ser svårt och komplicerat ut. Men jag tänkte dock att göra "Top 10 Dubbningsinsatser" kanske? Osäker om någon annan har gjort det, men detta kan väl alla göra, eller?... Och en dum sak är att jag lägger kanske till en karaktär som skådespelaren inte var så lyckad i, men jag lägger bara till antingen för att jag har en opopulär åsikt om insatsen eller så tycker jag bara om karaktären, vilket gör inte ens någon skillnad alls...
5: Jag har konstig logi. Jag tycker att många serier har åtminstone 10 dåliga avsnitt, men så borde det väl ändå inte vara? Jag tycker dock att få är dåliga medan några är bara "meh" eller något... Samma sak med dåliga serier, en del har i hela fall åtminstone 10 bra avsnitt. Det finns få serier som jag tycker inte har några dåliga avsnitt alls. Jag vet, jag verkar riktig konstig...
6: Jag har ett sånt konstig sinne för humor också. Och det vill säga att jag skrattar åt några grejer. Jag skrattar åt drama i kommentarer, till exempel. Men grejen är att jag inte skrattar just åt personen, jag skrattar över hur de beter sig. Jag brukade själv vara så där, och jag känner mig glad över att jag inte är ensam. Jag skrattar också över mörk humor, torr humor, snuskig humor, äcklig humor, och barnslig humor. Jag kommer ihåg att en gång så blev jag deprimerad över att en karaktär dog (jo, jag vet. Jag är en simp...) och när någon sörjde över att han blev singel så gapskrattade jag (inte en riktig person, oroa er inte...) gör detta mig till en sadist och en psykopat? Jag skrattade bara eftersom jag var glad över att jag inte var ensam. Sociopat är jag väl då?...
7: Jag har orsakat en massa drama mellan 2012-2018 skulle jag tro... Jag var rätt ung, då... Men jag ville verkligen vara online eftersom jag hade tråkigt och jag antar att jag annars får utbrott rätt ofta. Jag skulle inte vara social när jag var för ung för det...
8: Mina dubbningar kan vara pinsamma, om de var riktiga så skulle folk bara att klaga på mig... :-[ En del roller verkar jag ta upp bara för att jag tycker om skådespelarna, men det är ju inte så en dubbning ska funka... Men i hela fall, jag tänker behålla dubbningarna ändå. Och jag har ju övat lite, så det kanske inte är ett sånt stort problem i hela fall.
9: Jag har autism, vilket jag skäms över. Varför kan jag inte bara vara som alla andra? Det är därför jag är så annorlunda, och det är nog därför jag gillar att prata tror jag.
10: Jag är hemskt ful! Jag ser ju ut som ett skelett! Mina ringar i ögonen får mig att se otäck ut. Och jag rakar mig rätt ofta för att jag tycker om jag har skägg så ser jag ännu fulare ut, vilket jag absolut inte vill vara. Jag tycker inte om att ha hår i ansiktet, av någon anledning...
11: Nu kommer vi till hemska och elaka grejer. Jag önskar att jag inte ens tog upp detta, men ändå... När jag var liten så har jag begått djurplågeri! När jag fick en katt så tog jag den i svansen och snurrade runt den, sen så kastade jag den på marken. Jag vet att jag var rätt ung på den tiden, men det är ingen ursäkt att jag är så hemsk! :'( Jag kanske borde skylla på Musse Pigg, för det var ju detta han gjorde i Steamboat Willie. Jag tittade också på Tom och Jerry rätt mycket som barn, och det är ju väl kul närTom blir skadad eller skriker. Men om det händer på en riktig katt så är det helt fel!
12: På tal om mig från förr i tiden, jag var en riktig snorunge då och en narcissist också. Jag tyckte nog att jag var bättre än alla andra. Gud! Jag hatar verkligen mitt unga jag! Jo, jag hatar mig själv också, men jag hatar jag från min barndom ännu mer! Så att jag nu inte tyckte om mig själv längre och blev kanske deprimerad, jag antar att detta är bara karma och att jag förtjänar att känna mig så... :( :-[
13: Jag är så jävla lat! Jag sitter ju bara vid datorn och gör knappt något! Jag tycker faktiskt synd om min mamma som städar allt själv, och jag vill ju hjälpa henne. Men jag är så fäst vid datorn. Då den har ju sociala medier och videor och annat...
14: Jag har något emot folks länder eller namn, på grund av folk som har varit elaka mot mig. Just det, anledningen är att jag har (eller hade...) ju online vänner som kommer från vissa länder, men de lämnade mig. Det är just dom som är anledningarna till att jag har något emot deras länder och namn, vilket jag kommer aldrig att glömma! Samma sak med mobbare, jag hatar deras namn på grund av vad de har gjort mot mig. På tal om "mobbare" just...
15: En del elaka folk och mobbare har varit SÅ taskiga mot mig att jag tänker elaka och hemska tankar. Mobbare i verkligheten vill jag verkligen ge dödshot mot. Jag har ju inte gjort det tyvärr, och det är väl nog ändå fel... :-\ Men jag är säker att jag är inte den ända som önskar dåliga saker om mina fiender? Jag vill dock inte säga det direkt, de är bara dumma. Men en del stunder vill jag verkligen förvandla mig till en noshörning eller en elefant och attackera mobbarna...
16: En konstig sak hos mig är att jag inte gillar att erkänna. Över vad? Tja, att någon eller något är överskattat eller underskattad. Mest för att jag vill behålla min åsikt om saker och ting. Folk kanske säger: "(Någon/Någon) är underskattad/överskattat!" och jag säger raka motsatsen, även om jag vet mycket väl att vad det än är som de snackar om är överskattat eller underskattad. Som sagt så är jag konstig...
17: Jag HAR varit homofob vid ett tillfälle... Skulden i detta fall får gå just till en mobbare som jag hatar extremt mycket som kallade mig för "bög" som en förolämpning! Men... Eftersom att han använde det som en förolämpning, också som att vara bög är en dålig sak, då är ju väl han själv en homofob, eller?... Men mycket senare så upptäckte jag att det är inget fel alls med att vara bög eller lesbisk eller något annat... Gud, vad jag skäms över detta... :-[ :'( Men jag visar nuförtiden respekt till folk, oavsett vad dom än är... Och jag ber mycket om ursäkt för att jag var homofob.
18: Jag har just vid ett tillfälle retat folk över deras rädslor. Jag vet, jag är hemsk. (Jag retade folk som var rädda för katter, eller djur i övrigt...) Jo, jag var själv mobbad över min egna rädsla, men än en gång, det är ingen ursäkt till hur jag betedde mig! Jag önskar att rädslor inte fanns och att man inte kunde bli rädd! VARFÖR blir folk rädda ens? Vad är rädsla bra för?!...
19: Jag har sårat en vän någon gång... :-[ Vi lekte och när jag blev utskälld över något så ströp jag mig själv. Men texten blev taggad, så istället skrev jag om "själv skada" och då blev hon arg på mig. Detta är vad man kallar en "trigger" och jag visste inte vad en trigger var för något på den tiden då, men jag har sagt detta förut och jag säger det igen: DET ÄR INGEN URSÄKT TILL VARFÖR JAG VAR SÅ DUM NOG OCH GJORDE DETTA! Och självklart slutade vi bli vänner bara för det. Jag är en sån idiot. Jag försökte att be om ursäkt men det hjälpte inte. Vad spelar det då för roll om att säga förlåt till folk om det ännu inte funkar?...
20: Jag har förlorat en massa vänner. Av många olika anledningar, jag kanske var en idiot? Men jag är nog en hemsk person och hatar mig själv. En del vänner som lämnade mig har jag inte alls något emot. Just det ja... Jag var bara irriterande och kunde inte hålla käften! Om jag var inte så social så skulle folk tycka bättre om mig. En del av dom har jag något emot som sagt, men jag tycker ändå att allt är mitt fel. Det var riktigt sorgligt att förlora en del, även folk jag såg som nära vänner... Det var allt.

Tack för att ni läste allt, om ni ens gjorde det. Ledsen för att det blev för långt.
Jag gillar int heller mig själv,jag e för ful & fet
Fast jag gjorde int så många hemska saker

Skokaka

Citat från: MOA skrivet 13 oktober 2022 kl. 21:07:20Jag gillar int heller mig själv,jag e för ful & fet
Fast jag gjorde int så många hemska saker
Tycker du ser normal ut...


Lillefot

Citat från: MOA skrivet 13 oktober 2022 kl. 21:32:45Jag e int normal,jag e dum
Nej, du är trevlig att ha här på forumet.
Om jag är en Apatosaurs.
Hur kan jag då vara här i Cenozoiska eran?
Kloning, teleportering, eller tur?
I alla fall, ni får ha en dino till äran

Skokaka


Disneyfantasten

Citat från: Skokaka skrivet 13 oktober 2022 kl. 22:55:36Helt rätt! ;D

Som jag upplever det så är du en artig person som både vill och menar väl.

MOA

Citat från: Disneyfantasten skrivet 13 oktober 2022 kl. 23:25:44Som jag upplever det så är du en artig person som både vill och menar väl.
De e jag men jag e ändå dum & relaterar till mycket i texten

Disneyfantasten

Citat från: MOA skrivet 14 oktober 2022 kl. 07:19:00De e jag men jag e ändå dum & relaterar till mycket i texten
Jag tycker inte du är dum, jag upplever att du egentligen är välvillig och välmenande och att du också har någon form av diagnos som gör att du ibland uttrycker dig och har dina perioder.

Elios

Vad fan är detta för ämne!? 

Skokaka

Citat från: Disneyfantasten skrivet 13 oktober 2022 kl. 23:25:44Som jag upplever det så är du en artig person som både vill och menar väl.
Ja, men jag skulle inte bli så förvånad om jag fick min egen sida i Loathsome Characters Wiki...

Elios

Tycker det låter som en psykolog skulle passa dig bra. Går hos en psykolog en gång i månaden och känns som en bra psykolog jag har och kan gå släppa ut det jag har där inne.
Man ska aldrig skämmas för diagnosen man har. Har själv gjort det ibland och det har jag lärt mig att det ska man inte.
Vad gäller mobbning så tråkigt att du blev det men där skulle du ha slagit ner dem och visat att du är boss över dit liv och bestämmer själv om vem du vill vara.