Forumnyheter:

Efter uppgradering av forumprogramvaran saknas vissa äldre bifogade filer just nu. Vi beklagar detta och arbetar med att lösa problemet.

Huvudmeny

Hatar du mig?

Startat av Skokaka, 13 oktober 2022 kl. 12:32:47

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Hatar du mig?

ABSOLUT!
3 (27.3%)
Jajamensan
1 (9.1%)
Självklart
1 (9.1%)
Nej, tyvärr...
6 (54.5%)

Antal personer som röstat: 11

MOA

Citat från: Disneyfantasten skrivet 14 oktober 2022 kl. 09:49:21Jag tycker inte du är dum, jag upplever att du egentligen är välvillig och välmenande och att du också har någon form av diagnos som gör att du ibland uttrycker dig och har dina perioder.
Jag har ju Asperger.
Ibland e min humor könstig,jag skrattar åt saker som int e roliga
Jag har lätt att avbryta ett samtal & e därför hänsynslös
Jag e fäst vid min dator & orkar int göra mycket
Jag har svårt för höga ljud & svårt för starkt ljus
Jag e för dålig på & prata ibland

Skokaka

Citat från: MOA skrivet 14 oktober 2022 kl. 13:12:36Jag har ju Asperger.
Ibland e min humor könstig,jag skrattar åt saker som int e roliga
Jag har lätt att avbryta ett samtal & e därför hänsynslös
Jag e fäst vid min dator & orkar int göra mycket
Jag har svårt för höga ljud & svårt för starkt ljus
Jag e för dålig på & prata ibland
Jag har också Asperger och ADHD själv (har jag för mig...) och jag skrattar också åt konstiga grejer, också...

Jag kan förstå hur du tänker, då jag verkar likadan. Hoppas att jag inte smittade, dock...

Skokaka

Citat från: Elios skrivet 14 oktober 2022 kl. 12:58:01Tycker det låter som en psykolog skulle passa dig bra. Går hos en psykolog en gång i månaden och känns som en bra psykolog jag har och kan gå släppa ut det jag har där inne.
Man ska aldrig skämmas för diagnosen man har. Har själv gjort det ibland och det har jag lärt mig att det ska man inte.
Vad gäller mobbning så tråkigt att du blev det men där skulle du ha slagit ner dem och visat att du är boss över dit liv och bestämmer själv om vem du vill vara.
Ja, synd att jag inte tänkte på det när jag var ung...

MOA

Jag vet int heller varför jag gillar barnprogram mer än "Vuxenprogram"
Fast jag har alltid vetat att barnprogram blev sämre efter 2014(De var runt den tiden som jag slutade titta på TV)
Jag föredrar också animation före live action, det sistnämnda tittar jag bara int på

Lillefot

Citat från: MOA skrivet 14 oktober 2022 kl. 14:12:37Jag vet int heller varför jag gillar barnprogram mer än "Vuxenprogram"
Fast jag har alltid vetat att barnprogram blev sämre efter 2014(De var runt den tiden som jag slutade titta på TV)
Jag föredrar också animation före live action, det sistnämnda tittar jag bara int på
Jag känner igen mig mycket i det du skriver. Plötsliga stimuli (ett annat ord för intryck) tar emot, och jag har svårt att inleda konversationer med folk i verkligheten.

Asperger/autism betyder dock inte att man är en sämre människa, man har andra förutsättningar och tolkar världen på ett annorlunda sätt.
Om jag är en Apatosaurs.
Hur kan jag då vara här i Cenozoiska eran?
Kloning, teleportering, eller tur?
I alla fall, ni får ha en dino till äran

gstone

[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.

Elios

Citat från: Lillefot skrivet 14 oktober 2022 kl. 15:22:02Asperger/autism betyder dock inte att man är en sämre människa, man har andra förutsättningar och tolkar världen på ett annorlunda sätt.
Tolkar vi inte alla världen på olika annorlunda sätt? ^^

Lillefot

#37
Citat från: Elios skrivet 14 oktober 2022 kl. 15:26:25Tolkar vi inte alla världen på olika annorlunda sätt? ^^
Jo, men personer med autism brukar vara speciella när det gäller att bygga upp en bild av något. Man ser världen mer utifrån detaljer som bildar en helhet.

Det fick jag lära mig utifrån den här videon (specifikt vid 4:07):
https://www.youtube.com/watch?v=61WuQd4Gt8w&t=1023s&ab_channel=autismsverige
Om jag är en Apatosaurs.
Hur kan jag då vara här i Cenozoiska eran?
Kloning, teleportering, eller tur?
I alla fall, ni får ha en dino till äran

Elios

Citat från: Lillefot skrivet 14 oktober 2022 kl. 15:31:27Jo, men personer med autism brukar vara speciella när det gäller att bygga upp en bild av något. Man ser världen mer utifrån detaljer som bildar en helhet.

Det fick jag lära mig utifrån den här videon:
https://www.youtube.com/watch?v=61WuQd4Gt8w&t=1023s&ab_channel=autismsverige

Orkade inte kolla hela videon var för en jävla störig röst där.  >:( >:(

Skokaka

Jag undrar verkligen vilka de andra två är som röstade på ja. Men jag tänker dock inte klaga, eftersom jag håller med dom.

Will Siv

Jag vet precis hur det känns.....

Ledsen att jag inte sagt nåt här för än nu, vet inte hur jag missade tråden.

MOA

Jag hade många videor på min gamla kanal men jag var så dum i huvet att jag tog bort dom
Har hittat några på en USB men e tyvärr rädd att flera videor e borta för alltid

Skokaka

Citat från: Will Siv skrivet 25 februari 2023 kl. 21:54:55Jag vet precis hur det känns.....

Ledsen att jag inte sagt nåt här för än nu, vet inte hur jag missade tråden.
Jag antar att du kanske inte såg denna förut? Men något liknande som du har gått igenom? :-\

Skokaka

Citat från: MOA skrivet 25 februari 2023 kl. 22:20:36Jag hade många videor på min gamla kanal men jag var så dum i huvet att jag tog bort dom
Har hittat några på en USB men e tyvärr rädd att flera videor e borta för alltid
Öh... Men, vad har detta med tråden att göra? Men i hela fall, jag hoppas att du har med de viktigaste videos i hela fall.

MOA

Citat från: Skokaka skrivet 26 februari 2023 kl. 17:13:55Öh... Men, vad har detta med tråden att göra? Men i hela fall, jag hoppas att du har med de viktigaste videos i hela fall.
Ni hade nog hatat mig för dom där videorna...