Forumnyheter:

Gmail har under ett par månaders tid blockerat Dubbningshemsidans e-postmeddelanden, men det ska nu vara löst. Om du missat viktiga e-postmeddelanden under denna tid, kontakta webbmastern på så löser vi allt.

Huvudmeny

Nyheter om djur

Startat av Skokaka, 17 mars 2022 kl. 21:27:15

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Skokaka

Citat från: Disneyfantasten skrivet  4 oktober 2022 kl. 20:01:07Det har du helt rätt i, vargar är ett bra exempel på djur som har dåligt rykte. (det är exempelvis därför jag kan se orsaken till att DreamWorks gjorde filmen Tuffa Gänget, då den även visar andra djur med dåligt rykte, som ormar, vithajar och rävar)
Jo, de figurerna är ju exempel av djur som inte är så hemska som man tror. ;)

Disneyfantasten

Denna nyhet publicerades för någon månads tid sedan och men jag glömde att publicera den;

https://www.svd.se/a/MowaXE/kvinna-salde-vargpals-pa-internet-doms

Ovanliga dubbningar

Citat från: Skokaka skrivet  4 oktober 2022 kl. 19:20:34Men i hela fall, det är sant att vargar är inte så stora och stygga som man tror. ;)
Citat från: Skokaka skrivet  4 oktober 2022 kl. 19:47:16Vilken fantastisk historia! Vargar är precis som hundar, väldigt missförstådda djur, verkligen.
Då rekommenderar jag att ni ser på den kanadensiska dokumentären Måste vi hata vargen? från 1971 - en mycket välgjord film, som är minst lika aktuell nu som när den spelades in för femtio år sedan. Den kommer jag lägga upp på Archive.org under hösten, och då självfallet med den gamla biovisade svenska dubbningen. :)

Och av det något mer fiktiva slaget kan rekommenderas den norska dramaserien Fenris, som går att streama på Viaplay sedan ett par veckor tillbaka.

Skokaka

Citat från: Ovanliga dubbningar skrivet 14 oktober 2022 kl. 15:27:22Då rekommenderar jag att ni ser på den kanadensiska dokumentären Måste vi hata vargen? från 1971 - en mycket välgjord film, som är minst lika aktuell nu som när den spelades in för femtio år sedan. Den kommer jag lägga upp på Archive.org under hösten, och då självfallet med den gamla biovisade svenska dubbningen. :)

Och av det något mer fiktiva slaget kan rekommenderas den norska dramaserien Fenris, som går att streama på Viaplay sedan ett par veckor tillbaka.
Låter bra. :)

Förresten, vargar har inte alltid behandlas på fel sätt förr i tiden. Vargarna i Djungelboken är ett bra exempel. Vargar är underbara familjer.

Linnea Ollesen

Thank you so much for sharing. I am so glad to know more about it.

Steffan Rudvall

Nu ska det tydligen finnas geparder i Indien dessa har varit utdöda där i runt 70 år.

Linnea Ollesen

Citat från: Steffan Rudvall skrivet 25 oktober 2022 kl. 21:29:05Now apparently there are cheetahs in India, they have been extinct there for around 70 years.
Yes, you are quite right. But I think so is your tiger.

Steffan Rudvall

Citat från: Linnea Ollesen skrivet 28 oktober 2022 kl. 15:18:07Yes, you are quite right. But I think so is your tiger.
So is my tiger? I don't own any tigers.

MOA


Disneyfantasten


Disneyfantasten


Lilla My

Citat från: Disneyfantasten skrivet 17 januari 2023 kl. 10:27:32Här är en intressant YouTube-video om vargar igen;


https://www.youtube.com/watch?v=tTSFJIrYzSU
Usch klarar inte av text-to-speech-berättaren och den trasiga engelskan.

Är alltid misstänksam mot sådana videor, speciellt då den fyllt sin beskrivning med liknande berättelser. Kan lika gärna vara ett account som spammar sådana här stories för att få klicks och pengar via ads.

EDIT: Efter att ha kollat igenom kanalen är jag nu säker. Kanalen skapades i oktober 2022 och har bara spammat massa stories om djur för att få klicks. Historierna är antagligen inte sanna utan tagna från random platser på internet. Med tanke på att de använder text-to-speech är det också troligt att de inte är engelsk-talande (inte för att det spelar någon större roll).

Steffan Rudvall

Citat från: Lilla My skrivet 17 januari 2023 kl. 13:25:03Är alltid misstänksam mot sådana videor, speciellt då den fyllt sin beskrivning med liknande berättelser. Kan lika gärna vara ett account som spammar sådana här stories för att få klicks och pengar via ads.
Håller med, källkritisk måste man ju vara...

Disneyfantasten

Vet inte om denna kan kallas "nyhet" men jag tycker iallafall att den är så intressant att jag gärna vill dela med mig av den;


https://m.youtube.com/watch?v=lyQ4Wd-Q5go

Disneyfantasten

Här är en nyhet som heter duga;

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/kEdW8j/p-piller-losningen-pa-framtida-rattproblem

(normalt älskar jag ryggradsdjur, men råttor - i det fallet brunråttor, som är den vanligaste råttan världen över - är VERKLIGEN INTE min starka sida!)