Forumnyheter:

Då forumet använder sig av databasen Stop Forum Spam för att blockera kända spammare finns det en liten risk att oskyldiga drabbas av detta, som råkar ha samma IP-adress som kända spammare har haft. Om du är en av dem och inte lyckas att skriva inlägg på forumet, följ denna länk för att ta bort blockeringen, eller skicka e-post till med din IP-adress.

Huvudmeny

Djur stereotyper

Startat av Skokaka, 11 december 2022 kl. 15:55:34

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

MOA

Citat från: Skokaka skrivet  4 mars 2023 kl. 18:28:14Eftersom andra primater, delfiner och späckhuggare fick några exempel så tar jag upp lemurer och övriga valar.

Lemurer:

Goda: Lemurerna från Dinosaurier, Trixie från Nalle har ett stort blått hus, Kung Julien (trots att han är egoistisk och kan ibland vara självisk), Maurice och Mort från Madagaskar, och Tangle från Sonic.

Onda: Clemson från Pingvinerna från Madagaskar.

Valar:

Goda: Valen Willie från Spela för mig, Pannan från Hitta Doris, Lester från Timon och Pumbaa, Gullan från Ice Age 4: Jorden skakar loss, och Pearl från SvampBob Fyrkant.

Onda: Monstro från Pinocchio.

Jag har även tänkt att ta upp två andra djur här också nu när jag har chansen.

Surikater:

Goda: Timon från Lejonkungen.

Onda: En surikat från ett avsnitt av Djungelgänget.

Sniglar:

Goda: Gary från SvampBob Fyrkant.

Onda: Escargoon från Kirby: Right Back at Ya!.
Valen i Dot & Valen verkar också va god

Skokaka

Citat från: Disneyfantasten skrivet  4 mars 2023 kl. 19:11:15Lunnefåglar;

Goda: Lunnefågeln i Svanprinsessan.

Onda: Hans i Pingvinerna från Madagaskar.
Vet att det finns en i Happy Feet 2 också som verkar vara god. 

Skokaka

Citat från: MOA skrivet  4 mars 2023 kl. 20:02:29Valen i Dot & Valen verkar också va god
Har hört om den valen, också...

MOA

Citat från: Skokaka skrivet  4 mars 2023 kl. 20:17:30Har hört om den valen, också...
Har aldrig sett filmen fast den legat ute på Youtube i över 10 år LoL

Skokaka

Citat från: MOA skrivet  4 mars 2023 kl. 21:34:32Har aldrig sett filmen fast den legat ute på Youtube i över 10 år LoL
Du har dock sett de andra filmerna, så... Kanske denna du planerar senare?

Skokaka

En stereotyp verkar vara att djurkaraktärer blir mobbade av andra djur på grund av deras kroppsdelar...

Här är några exempel på vad jag menar:
Dumbo, på grund av hans stora öron.
Rudolf med röda mulen, på grund av hans röda mule.
Pelle Svanslös, på grund av hans lilla svans, eller stubbe.
Elefanten Elmer (som är titelkaraktären i en Disney kortfilm), på grund av hans snabel.

Kommer även ihåg att Babar blev mobbad i ett avsnitt på grund av hans snabel, men då var det två människor som ger sig på honom.

Bara jag som har tänkt på detta? Och fanns det mer exempel? ??? ::)


Skokaka

#231
Citat från: Skokaka skrivet 20 mars 2023 kl. 21:58:07En stereotyp verkar vara att djurkaraktärer blir mobbade av andra djur på grund av deras kroppsdelar...

Här är några exempel på vad jag menar:
Dumbo, på grund av hans stora öron.
Rudolf med röda mulen, på grund av hans röda mule.
Pelle Svanslös, på grund av hans lilla svans, eller stubbe.
Elefanten Elmer (som är titelkaraktären i en Disney kortfilm), på grund av hans snabel.

Kommer även ihåg att Babar blev mobbad i ett avsnitt på grund av hans snabel, men då var det två människor som ger sig på honom.

Bara jag som har tänkt på detta? Och fanns det mer exempel? ??? ::)
Just det ja, Rosie från Mumfie blev ju retad av andra grisar bara för hon har vingar, så hon räknas också...

Tillägg: Och såklart, Den Fula Ankungen. Fast istället för en kroppsdel så är det hans utseende som gör att han blir lämnad utanför...

Elios

Citat från: Skokaka skrivet 20 mars 2023 kl. 23:27:52Just det ja, Rosie från Mumfie blev ju retad av andra grisar bara för hon har vingar, så hon räknas också...

Tillägg: Och såklart, Den Fula Ankungen. Fast istället för en kroppsdel så är det hans utseende som gör att han blir lämnad utanför...
Blir inte Menta lite retad också i Byggare Bob för att hon är minst? ^^

Skokaka

Citat från: Elios skrivet 21 mars 2023 kl. 18:47:18Blir inte Menta lite retad också i Byggare Bob för att hon är minst? ^^
Ja, men hon är väl ändå inte ett djur, dock?

Disneyfantasten

#234
Citat från: Skokaka skrivet 21 mars 2023 kl. 19:06:47Ja, men hon är väl ändå inte ett djur, dock?

Då kan jag nämna Goliath som blir utstött av sin pappa för att han är lika liten som en mus, hela den kortfilmen känns förresten på många sätt som en dålig rip-off av Dumbo...

Elios

Citat från: Skokaka skrivet 21 mars 2023 kl. 19:06:47Ja, men hon är väl ändå inte ett djur, dock?
Glömde det. Men inte en människa iallafall.  >:( :o

Skokaka

Citat från: Elios skrivet 21 mars 2023 kl. 19:18:54Glömde det. Men inte en människa iallafall.  >:( :o
Det har du dock rätt i.

Skokaka

Citat från: Disneyfantasten skrivet 21 mars 2023 kl. 19:13:21Då kan jag nämna Goliath som blir utstött av sin pappa för att han är lika liten som en mus, hela den korridoren känns förresten på många sätt som en dålig rip-off av Dumbo...
Bra förslag, undrar dock varför så många elefanter blir utstötta, dock...

Elios

Citat från: Skokaka skrivet 21 mars 2023 kl. 19:25:14Det har du dock rätt i.
Sen blir ju Nasse lite utsöt i Nasses Stora Film och även Ru och Heffa i Puhs film om Heffaklumpen men då är dem inte djur utan leksaker men påsåvis ändå djur.  ::) ::)

Skokaka

Citat från: Elios skrivet 21 mars 2023 kl. 23:42:54Sen blir ju Nasse lite utsöt i Nasses Stora Film och även Ru och Heffa i Puhs film om Heffaklumpen men då är dem inte djur utan leksaker men påsåvis ändå djur.  ::) ::)
Nasse och Ru blev dock inte mobbade. Och de visste nog inte att det fanns snälla heffaklumpar just då. Men utstöt kan ju såklart betyda att man knappt märks, inte alltid att man är mobbad.