Forumnyheter:

Då forumet använder sig av databasen Stop Forum Spam för att blockera kända spammare finns det en liten risk att oskyldiga drabbas av detta, som råkar ha samma IP-adress som kända spammare har haft. Om du är en av dem och inte lyckas att skriva inlägg på forumet, följ denna länk för att ta bort blockeringen, eller skicka e-post till med din IP-adress.

Huvudmeny

Djur stereotyper

Startat av Skokaka, 11 december 2022 kl. 15:55:34

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Elios

Citat från: Skokaka skrivet 21 mars 2023 kl. 23:46:39Nasse och Ru blev dock inte mobbade. Och de visste nog inte att det fanns snälla heffaklumpar just då. Men utstöt kan ju såklart betyda att man knappt märks, inte alltid att man är mobbad. 
Kanske inte Ru utan det var väl mer när dom märkte att han ville hjälpa Heffa.  ::) ???

MOA

Citat från: Elios skrivet 21 mars 2023 kl. 23:42:54Sen blir ju Nasse lite utsöt i Nasses Stora Film och även Ru och Heffa i Puhs film om Heffaklumpen men då är dem inte djur utan leksaker men påsåvis ändå djur.  ::) ::)
*Utstött

Elios



Elios


Skokaka

Citat från: Elios skrivet 23 mars 2023 kl. 00:24:45Autokorrekt. Är mobilen jag skriver ifrån. ^^
Åh. Trodde att det var meningen att du tänkte skämta med att säga "utsökt" först.

Elios

Citat från: Skokaka skrivet 23 mars 2023 kl. 00:26:41Åh. Trodde att det var meningen att du tänkte skämta med att säga "utsökt" först.
Ja just det var ju ett skämt men det där innan var Autokorrekt. 

Skokaka

Citat från: Elios skrivet 23 mars 2023 kl. 00:48:18Ja just det var ju ett skämt men det där innan var Autokorrekt.
Det förstår jag.

Skokaka

Nåja, nu är jag igång igen...

Kindpåsråttor:

Goda: Sorken från Nalle Puh, Sorken från Lejonkungen, och Mac & Tosh från Looney Tunes.

Onda: Kommer inte på...

Punggrävlingar:

Goda: Crash Bandicoot, Punggrävlingen från Noaks Ö, och Punggrävlingen från DreamWorks kortfilmen Bilby.

Onda: Kommer inte på...

Skokaka

Citat från: Skokaka skrivet 11 december 2022 kl. 15:55:34Djur som brukar vara hjältar:
Katter

Djur som brukar vara skurkar:
Rävar
Okej, som vi förklarade förut så är både katter och rävar kanske mera "neutrala" och det beror ju på vilka karaktärer det är, som sagt...

Jo, förresten. Kanske skorpioner kan räknas som ett djur som brukar vara elak i media, men det beror på om några skorpioner har personligheter... De är i hela fall små men farliga i verkligheten...

Och jag vet inte om jag tog upp detta förut, men hos hundar så brukar rasen bulldogg, av någon anledning, oftast framträda som ilsken och våldsam. Jag har hört att i verkligheten så är de vänliga raser, men det kan väl bero på att de ser tuffa ut eller så? Jag tycker dock att det vore mer passande om farligare raser som till exempel pitbull, dobermann, eller rottweiler hade såna roller istället. Dessa tycker jag vore passande som vakthundar, de är inte att mucka med.

Skokaka

Citat från: Skokaka skrivet 29 januari 2023 kl. 18:33:58Jag undrar vilken sida Pingvinerna från den kommande Mario filmen är i. De är förmodligen antingen goda eller neutrala, på grund av trailern. Det finns också liknande pingviner i spelen...
Just det ja, nu när jag har sett filmen så vet jag...

Spoiler
De är på den goda sidan. ;)
[close]

Disneyfantasten

Citat från: Skokaka skrivet  4 mars 2023 kl. 18:28:14Eftersom andra primater, delfiner och späckhuggare fick några exempel så tar jag upp lemurer och övriga valar.

Lemurer:

Goda: Lemurerna från Dinosaurier, Trixie från Nalle har ett stort blått hus, Kung Julien (trots att han är egoistisk och kan ibland vara självisk), Maurice och Mort från Madagaskar, och Tangle från Sonic.

Onda: Clemson från Pingvinerna från Madagaskar.

Valar:

Goda: Valen Willie från Spela för mig, Pannan från Hitta Doris, Lester från Timon och Pumbaa, Gullan från Ice Age 4: Jorden skakar loss, och Pearl från SvampBob Fyrkant.

Onda: Monstro från Pinocchio.

Jag har även tänkt att ta upp två andra djur här också nu när jag har chansen.

Surikater:

Goda: Timon från Lejonkungen.

Onda: En surikat från ett avsnitt av Djungelgänget.

Sniglar:

Goda: Gary från SvampBob Fyrkant.

Onda: Escargoon från Kirby: Right Back at Ya!.

Jag har ett tillägg hos sniglar: Blixten i Timon och Pumbaa, som Timon och Pumbaa först planerar att äta (de älskar att äta insekter, maskar och sniglar), men när han börjat tala och sjunga lär de känna honom och blir hans vän.

Skokaka

Citat från: Disneyfantasten skrivet 14 augusti 2023 kl. 23:13:14Jag har ett tillägg hos sniglar: Blixten i Timon och Pumbaa, som Timon och Pumbaa först planerar att äta (de älskar att äta insekter, maskar och sniglar), men när han börjat tala och sjunga lär de känna honom och blir hans vän.
Jo, han också. Också Turbo och de andra sniglarna i samma film och även Mub och Grub från Epic - Skogens hemliga rike.

Disneyfantasten

Citat från: Skokaka skrivet 20 mars 2023 kl. 23:27:52Just det ja, Rosie från Mumfie blev ju retad av andra grisar bara för hon har vingar, så hon räknas också...

Tillägg: Och såklart, Den Fula Ankungen. Fast istället för en kroppsdel så är det hans utseende som gör att han blir lämnad utanför...

De kanske aldrig sett en svanunge förut, för han är ju i själva verket en svan.

På tal om det, i 1997-års film förekommer flera djur;

>Svanar;
- Augustus (blir kallad Fuling): på den goda sidan
- 5 andra svanar: mer neutrala

>Råttor;
- Skruffan
- Knubbe & Trillingarna
- de fångade råttorna i fabrik-hjulet
- teater-råttorna
(alla dessa är dock på den snälla sidan)

(förresten, med tanke på de stora öronen och tunna svansarna tror jag att de är svartråttor)

(svartråttor har nämligen större öron och tunnare svansar än brunråttor, därför tror jag att Rummel & Rabalder är svartråttor, färgen avgör alltså inte arten trots namnen)

(råttorna i Snövit och De Sju Dvärgarna, Lady och Lufsen, Taran och Den Magiska Kitteln, Mästerdetektiven Basil Mus, Oliver och Gänget, Ringaren i Notre Dame och Encanto är brunråttor)

>Ankor;
- Augustus mamma, som älskar honom
- Augustus fyra syskon
- Hetty & Geraldine, som är förnäma

>Rörhönor;
- 1 hane & 1 hona

>Kaniner;
- Sniffy
- Sniffys syskon
- Sniffys mamma

>en räv, en elak sådan, som driver en fabrik

>vargar, också elaka

>Katten Tarquin, som är en elak katt

>Hönan Simone, inte lika elak som Tarquin men är alltid på hans sida

>samt flera andra djur i samma film;
- en groda
- en trollslända
- storkar
- rådjur
- en utter
- en fisk
- en ekorre
- en salamander
- en spindel
- en hackspett
- en snigel
- en fjäril
- en huggorm
- möss

(random djur: en spindel, en stork i en skorsten, några grisar, en fjäril som kommer ut ur en puppa, ett fisk-stim, en humla, en uggla, några höns + en tupp, en arg kalkon, en ilsken tjur, några fåglar, en ekorre, en häger, två duvor & två kortspelande grodor)

Skokaka

En stereotyp är att hackspettar brukar vara busiga, tydligen så verkar det i hela fall vara som så...