Forumnyheter:

Då forumet använder sig av databasen Stop Forum Spam för att blockera kända spammare finns det en liten risk att oskyldiga drabbas av detta, som råkar ha samma IP-adress som kända spammare har haft. Om du är en av dem och inte lyckas att skriva inlägg på forumet, följ denna länk för att ta bort blockeringen, eller skicka e-post till med din IP-adress.

Huvudmeny

Uppsägningstid

Startat av Elios, 9 augusti 2023 kl. 01:48:09

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Elios

Hej. Hur funkar era system med uppsägningstid?
Brukar ni ha 3 månader om ni säger upp en lägenhet? 

Zebastian

Vadå er uppsägningstid? Är det ett mail som du  har råkat posta som tråd?

Lilla My

Citat från: Elios skrivet  9 augusti 2023 kl. 01:48:09Hej. Hur funkar era system med uppsägningstid?
Brukar ni ha 3 månader om ni säger upp en lägenhet?
Det beror på. Det ska stå i ditt kontrakt. 

Elios

Citat från: Zebastian skrivet  9 augusti 2023 kl. 01:54:28Vadå er uppsägningstid? Är det ett mail som du  har råkat posta som tråd?
Nej. Jag ska kanske flytta och ser det står 3 månader på dom fastighetsskötaren jag har.
Och är lite ny inom detta området med att säga upp lägenhet. Det jag undrade här var hur det ser ut för er med om ni sagt upp en lägenhet eller liknande? 

Daniel Hofverberg

Det kan som sagt variera och ska stå i kontraktet, men det absolut vanligaste brukar vara 3 månaders uppsägningstid. :)
(Vilket för övrigt räknas som hela månader, så säger man upp lägenheten mitt i en månad blir det alltså hela den månaden plus tre månader till)

Jinses

#5
Citat från: Elios skrivet  9 augusti 2023 kl. 01:48:09Hej. Hur funkar era system med uppsägningstid?
Brukar ni ha 3 månader om ni säger upp en lägenhet? website
Uppsägningstider för lägenheter kan variera beroende på flera faktorer, inklusive din hyresvärd website, ditt hyresavtal och lagstiftning i ditt land eller din region. Vanligtvis brukar uppsägningstiden vara 3 månader, men det kan vara kortare eller längre beroende på omständigheterna.

Edit: Tagit bort misstänkt reklamlänk i citerat inlägg. /Daniel
Haqerra https://blog.haqerra.com/sv/ är en säker och robust programvara för mobil och social övervakning.

Steffan Rudvall

Citat från: Jinses skrivet  5 september 2023 kl. 11:58:24Uppsägningstider för lägenheter kan variera beroende på flera faktorer, inklusive din hyresvärd website, ditt hyresavtal och lagstiftning i ditt land eller din region. Vanligtvis brukar uppsägningstiden vara 3 månader, men det kan vara kortare eller längre beroende på omständigheterna.
Det här inlägget verkar vara någon slags spam med en länk i det citerade inläget.

Daniel Hofverberg

Citat från: Steffan Rudvall skrivet  5 september 2023 kl. 12:01:13Det här inlägget verkar vara någon slags spam med en länk i det citerade inläget.
Ser helt klart skumt ut, men jag utgår ifrån principen "hellre fria än fälla" den här gången och tar bara bort länken i det citerade inlägget - så får vi se vad som händer hädanefter, och vad användaren gör härnäst. :)

Elios

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet  5 september 2023 kl. 12:07:22Ser helt klart skumt ut, men jag utgår ifrån principen "hellre fria än fälla" den här gången och tar bara bort länken i det citerade inlägget - så får vi se vad som händer hädanefter, och vad användaren gör härnäst. :)
Ja hoppas jag 

Elios

Citat från: Daniel Hofverberg skrivet  5 september 2023 kl. 12:07:22Ser helt klart skumt ut, men jag utgår ifrån principen "hellre fria än fälla" den här gången och tar bara bort länken i det citerade inlägget - så får vi se vad som händer hädanefter, och vad användaren gör härnäst. :)
Bra att ge en chans.