Forumnyheter:

Då forumet använder sig av databasen Stop Forum Spam för att blockera kända spammare finns det en liten risk att oskyldiga drabbas av detta, som råkar ha samma IP-adress som kända spammare har haft. Om du är en av dem och inte lyckas att skriva inlägg på forumet, följ denna länk för att ta bort blockeringen, eller skicka e-post till med din IP-adress.

Huvudmeny

Roligaste replikerna/scenerna/citaten i Djurgården/Bo Ko

Startat av Skokaka, 16 augusti 2022 kl. 22:12:02

Föregående ämne - Nästa ämne

0 Medlemmar och 1 gäst tittar på detta ämne.

Skokaka

Den här tråden är baserad på de andra trådarna som handlar om Asterix, Disney, Dreamworks, och annat. Så jag tyckte att en likadan tråd om Djurgården (Eller "Bo Ko" som den också kallas) skulle passa.

Men som sagt, här kan vi diskutera om roliga tillfällen om serien Djurgården.

Jag vet inte varför, men de säger helt och hållet andra saker på Engelska, och Bo har inte ens sina "catchphrases" vilket är synd. Jag vet inte om det är likadant i den Nederländska dubben dock, men i hela fall... Bo har ju som sagt sina roliga Svenska catchphrases som: "Usch, Shaligen!", "Grejhöjta!", "Finemang!", "Klappat och klart!", och "Alla tiders!" men jag tänkte prata om mina egna "Top 10 favorit repliker" som självaste huvudfiguren har sagt.

Min lista:
10: "Usch, Shaligen! Jag vill inte bli någon grillspett!"
9: "Vad gör du med mitt badvatten, din tönt?!"
8: "Vyssan gris, smaskar modersmjölk supris."
7: "Någon har stulit mina löv, någon har stulit löven!"
6: "Shaligen, vad fjösig han var."
5: "En riktig Tarzan-flotte!"
4: "Han är kannibal!"
3: "Krabban blev nog plattfisk!"
2: "Det där var väl mycket skönare, eller hur?"
1: "Vad är detta för bluff?"

Om ni har några favorit roligaste delar så kan ni skriva om ni vill. :) 


MOA

Citat från: Skokaka skrivet 16 augusti 2022 kl. 22:12:02Den här tråden är baserad på de andra trådarna som handlar om Asterix, Disney, Dreamworks, och annat. Så jag tyckte att en likadan tråd om Djurgården (Eller "Bo Ko" som den också kallas) skulle passa.

Men som sagt, här kan vi diskutera om roliga tillfällen om serien Djurgården.

Jag vet inte varför, men de säger helt och hållet andra saker på Engelska, och Bo har inte ens sina "catchphrases" vilket är synd. Jag vet inte om det är likadant i den Nederländska dubben dock, men i hela fall... Bo har ju som sagt sina roliga Svenska catchphrases som: "Usch, Shaligen!", "Grejhöjta!", "Finemang!", "Klappat och klart!", och "Alla tiders!" men jag tänkte prata om mina egna "Top 10 favorit repliker" som självaste huvudfiguren har sagt.

Min lista:
10: "Usch, Shaligen! Jag vill inte bli någon grillspett!"
9: "Vad gör du med mitt badvatten, din tönt?!"
8: "Vyssan gris, smaskar modersmjölk supris."
7: "Någon har stulit mina löv, någon har stulit löven!"
6: "Shaligen, vad fjösig han var."
5: "En riktig Tarzan-flotte!"
4: "Han är kannibal!"
3: "Krabban blev nog plattfisk!"
2: "Det där var väl mycket skönare, eller hur?"
1: "Vad är detta för bluff?"

Om ni har några favorit roligaste delar så kan ni skriva om ni vill. :)
Underbart! :D Detta ämne e gjort för mig, 3:an e en av mina favoriter
Här e mitt bidgrag till en replik som int finns med listan: Men vad har jag sagt om det där?

Lillefot

Bo-Ko kan få de mesta orden och meningar att låta bra, med västgötskan som Steve Kratz brer på med. Så det är svårt att välja.

Jag gillar dock när han säger "Om det är krig ni vill ha, så är det krig ni ska få". Han låter på gränsen till hygglig.
Om jag är en Apatosaurs.
Hur kan jag då vara här i Cenozoiska eran?
Kloning, teleportering, eller tur?
I alla fall, ni får ha en dino till äran

MOA

Citat från: Lillefot skrivet 16 augusti 2022 kl. 23:38:00Bo-Ko kan få de mesta orden och meningar att låta bra, med västgötskan som Steve Kratz brer på med. Så det är svårt att välja.

Jag gillar dock när han säger "Om det är krig ni vill ha, så är det krig ni ska få". Han låter på gränsen till hygglig.
Bo Ko e en av mina favoriter,han e så rolig med alla citaten som e riktigt minnesvärda

Skokaka

Citat från: MOA skrivet 16 augusti 2022 kl. 23:34:23Underbart! :D Detta ämne e gjort för mig, 3:an e en av mina favoriter
Här e mitt bidgrag till en replik som int finns med listan: Men vad har jag sagt om det där?
"Ja, där kan du stanna tills du har lärt dig din läxa!" ;D


Skokaka

Värt att nämna så kom jag också på några repliker som jag tänkte ha i listan, men att de tyvärr inte kunde få plats i den... Dessa kan man säga är mina "Honorable Mentions" eller något:

*"Så här roligt har jag inte haft sen när jag var på Gröna Lund!"
*"En böll i köppel?"
*"Jag börjar likna en noshörning."

MOA

Citat från: Skokaka skrivet 17 augusti 2022 kl. 15:34:13Värt att nämna så kom jag också på några repliker som jag tänkte ha i listan, men att de tyvärr inte kunde få plats i den... Dessa kan man säga är mina "Honorable Mentions" eller något:

*"Så här roligt har jag inte haft sen när jag var på Gröna Lund!"
*"En böll i köppel?"
*"Jag börjar likna en noshörning."
"Såg du Tage?Sen när börjar fjäderfäna dömsa skin?" ;D ;D

Skokaka

Citat från: MOA skrivet 30 oktober 2022 kl. 16:09:18"Såg du Tage?Sen när börjar fjäderfäna dömsa skin?" ;D ;D
Ha! Ha! ;D Glömde nästan den delen, tills jag började minnas.

Jag tycker också att noshörningen (som tydligen heter Nosis) har två roliga repliker också: "Jag är ju naken!" (Som du laddade upp) och "Vad skulle min förfäder säga och han såg mig gå omkring med en fjantig flygande drakelefant i svansen?"

Den första repliken skulle nog inte funka i dagens läge, samma sak med Tage när han säger: "Arab taxi." Vilket är en rolig replik när den gjordes, men skulle tyvärr nog vara offentlig om den gjordes nu för tiden...

MOA

Citat från: Skokaka skrivet 30 oktober 2022 kl. 23:16:18Ha! Ha! ;D Glömde nästan den delen, tills jag började minnas.

Jag tycker också att noshörningen (som tydligen heter Nosis) har två roliga repliker också: "Jag är ju naken!" (Som du laddade upp) och "Vad skulle min förfäder säga och han såg mig gå omkring med en fjantig flygande drakelefant i svansen?"

Den första repliken skulle nog inte funka i dagens läge, samma sak med Tage när han säger: "Arab taxi." Vilket är en rolig replik när den gjordes, men skulle tyvärr nog vara offentlig om den gjordes nu för tiden...
Offentlig?För vad?
Hasse e bra rolig som Bo

Skokaka

Citat från: MOA skrivet 30 oktober 2022 kl. 23:33:07Offentlig?För vad?
Hasse e bra rolig som Bo
Jo, men att säga "Arab" kanske skulle vara offentligt. Och delen med att Nosis är naken är för att ta av noshörningshorn är ju olagligt. Samma sak med att "Fanten" fick förlora ett av sina betar när en bulldogg misstog det för ett ben. Han fick ju också vara utan båda betarna i ett tillfälle när han vattnar två elefantungar.

Öh... Okej, dessa scenerna var väl menat för komedi, men dessa scenerna kanske kan ses som tjuvjakt av folk...


Skokaka


gstone

[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.

gstone

[[George]]
I care about many things-

[[Dot]]
Things-not people.

[[George]]
People, too. I cannot divide my feelings up as neatly as you,
and I am not hiding behind my canvas-I am living in it.


Skokaka


Fred

#17
Citat från: Skokaka skrivet  1 november 2022 kl. 23:39:50Låter som ett coolt namn.
Persiskt?
Jag vet en person med rötter från Iran som heter Ashkan.


Skokaka